احتمال بالای بازگشت دانیال کریگ به نقش جیمز باند

به دنبال پخش اسپکتر، آخرین فیلم جیمز باند، مشخص شد که بازیگر دانیل کریگ آماده ترک نقش را دارد، به نقل از او “ترجیح می دهم رگ دستانم را بزنم تا یک فیلم جیمز باند دیگر بسازم”.سخنان این بازیگر حدس و گمان های بسیاری در مطبوعات ایجاد کرد، شایعاتی مبنی بر این که چه کسی جای خالی این نقش محبوب را پر خواهد کرد. اما به تازگی گزارشی جدید نشان می دهد،به لطف تهیه کننده باربارا بروکولی، کریگ ممکن است به ایفای مجدد این نقش بپردازد.

نقش باند توسط بازیگران متعددی بازی شده است. از معرفی نقش باند تا کنون بازیگرانی نظیر شون کانری، جورج لازنبی، راجر مور، تیموتی دالتون و پیرس برازنان در نقش جاسوس انگلیسی مارتینی دوست را بازی کرده اند، اما هیچ کدام موفقیت گیشه مانند فیلم های کریگ برخوردار نبوده اند، و این بازگشت او رو در اولویت بالایی برای تولید کنندگان قرار میده.

خبرگزاری صفحه ششم به گزارش از منابع مختلف اعلام کرده بروکولی، تهیه کننده فیلم جمیز باند، در مراحل نهایی راضی کردن کریگ به بازگشت به فیلم ها هست. همان منابع طی گزارش قبلی تایید کردند که نیل پورویس و رابرت وید بار دیگر نوشتن فیلمنامه در دست دارند، بلکه یک بخش از پیش نویس را نیز به پایان رسانده اند، تولید به محض بازگشت کریگ رسما آغاز خواهد شد.

جدای نظری که کریگ داد – با اینکه بسیار هم جدی بود – تولید کنندگان این سری فیلم ها همیشه از او به عنوان اولین انتخابشان برای بازی در نقش مامور سازمان ام آی ۶ یاد کردند. این بی ارتباط با موفقیت فیلم های او در این نقش، در گیشه سینما نبوده است.

تردید کریگ یک مساله مالی نیست؛ بنا به گزارشات ۱۵۰ میلیون دلار برای دو فیلم به او پیشنهاد شده است، طوری که حتی یک ایفای نقش میتواند یک ماجراجویی نهایی پر سود در این سری کارهای او باشد. اگر این بازیگر نهایتا ایفای نقش را مجددا قبول کند، این فیلم به احتمال زیاد به سرعت یک توزیع کننده جدید پیدا خواهد کرد. در حالی که سونی تا قبل از این حقوق توزیع را داشت، این حقوق پس از اسپکتر منقضی شده اند.

اگر کریگ به نقش جیمز باند برگردد، مناقصه ای عظیم بین شرکت های توریع کننده بوجود خواهد آمد. مرحله بعد یافتن کارگردانی جدید برای ۲۵مین فیلم باند، و پنجمین و احتمالا آخرین حضور کریگ در این نقش است. مندز برای فیلم سوم به سری فیلم های باند بر نمی گردد، ولی با حضور کریگ و یک استودیوی جدید، میتواند پروژه ای بزرگ برای کارگردانی باشد. جدای استودیو و کارگردان بازگشت کریگ می تواند آینده ای روشن برای سری فیلم های جیمز باند باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *