جنجال جدید دیزنی بر سر فروش پین مربوط به بلک پنتر

روز بعد از ظهر یکشنبه (همان غروب جمعه خودمان) همه با حالت عبوس و غمگین به فردا و شروع هفته فکر میکنند و با بی تفاوتی توی اینترنت و شبکه های اجتماعی چرخ میزنن که یک خبر باعث بر هم زدن همه این افکار میشود. یک پین مربوط به فیلم بلک پنتر فروخته میشود که ماسک سیاه و معروف این شخصیت یعنی تچالا را نشان میدهد.

خب تا به این جای خبر هیچ مشکلی وجود ندارد و از آنجایی که پین ها معمولا برای استفاده بر روی لباس ، کلاه ، کیف و غیره استفاده میشوند خیلی هم خبر خوبی برای طرفداران این شخصیت به حساب می آید.

مشکل از اینجا آغاز شد که منتشر کننده این خبر اینطور جمله را تمام کرد : “که در زیر ماسک صورتی سفید وجود دارد” ! (برای آن دسته از عزیزان که شاید در جریان نباشند اعلام کنیم که شخصیت “بلک پنتر” یک شخصیت سیاه پوست است) اما وی ادامه داد که این قضیه ممکن است به خاطر وجود فلش دوربین بر روی سطح پین باشد که صورت زیر ماسک را نسبت به حالت عادی خودش روشن تر جلوه داده و سفید تر به نظر میرسد.

عکسی که تمامی این جنجال نژاد پرستانه را به پا کرد ابتدا توسط بلاگ “دیزنی پین” در ۳۱ دسامبر منتشر شد (البته این بلاگ جز بلاگ های رسمی دیزنی محسوب نمیشود) این پین نسخه اولیه عرضه شده از محصولات مربوط به فیلم “بلک پنتر” میباشد که با قیمت ۱۳ دلار عرضه شده است.

“رایان مندیکس” ، مالک و سردبیر بلاگ “دیزنی پین” در گفتگو با سایت “پلیگان” اذعان داشت این عکس توسط یکی از کارمندانش گرفته شده و آپلود شده است وی همچنین افزود بعد از پخش این عکس در بلاگ از طرف بسیاری از مردم فیدبک منفی دریافت کرده است و حتی بعضی وی را متهم کرده اند که از نرم افزار هایی نظیر فتوشاپ جهت این تغییر عکس استفاده کرده است (هرچند که بعدا معلوم شد وی از هیچ نرم افزاری استفاده نکرده است)

چند روز بعد عکسی از همین پین در فروشگاه “ebay” منتشر شد که رنگ پوست “تچالا” را کمی تیره تر نشان میداد اما برخی مردم همچنان اعتقاد داشتند که با توجه به شخصیت “بلک پنتر” و بازیگر این نقش در فیلم یعنی “چادویک بزمن” که سیاه پوست میباشد ، رنگ پوست استفاده شده در این پین نیز باید بسیار تیره تر از حالت فعلی باشد.

اینکه این آیتم جز ایتم های مورد تایید دیزنی باشد هنوز نا معلوم است ، طبق گفته “رایان مندیکس” در فروشگاه دیزنی مارکت پلیس تعداد زیادی از این پین برای فروش موجود بود اما اینکه دیزنی این آیتم را به رسمیت شناخته یا خیر هنوز جای سوال است که در این صورت ممکن است با مشکلاتی روبرو شود.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *