حقایق جالب فرانچایز ارباب حلقه ها

نزدیک به ۱۵ سال است که آخرین فیلم ارباب حلقه ها اکران شده است.

با این وجود اخبار پیرامون این سری شگفت انگیز همچنان ادامه دارد. شاهکار تالکین ، هنوز هم جزء پرطرفدار ترین فرانچایز های دنیا محسوب میشود. و معمولا نکات تکمیلی فیلم های اینچنین برای طرفداران بسیار جذاب است.

لذا تصمیم گرفتیم گزیده نکات جالب فیلم های ارباب حلقه ها را بیان کنیم. از بین تمامی این حقایق و نکته ها ، تعداد ۱۵ عدد انتخاب شدند که در زیر میخوانیم.

۱- برخورد سر گندالف به سقف خانه بیلبو در فیلم نامه نبود.

در فیلم اول ارباب حلقه و جایی که گندالف ، سرش به سقف خانه بیلبو برخورد میکند. که از روی قصد اینکار را انجام نداده است. اما پس از برخورد به بازی خود ادامه داد. که پیتر جکسون این سکانس را جالب دانست و تصمیم گرفت در فیلم قرارش دهد.

۲- کف خانه بیلبو با آهنربا پوشیده شده بود.

در قسمت اول ارباب حلقه ها جایی که گندالف از بیلبو میخواهد تا حلقه را برای فرودو بگذارد. بیلبو آن را از دستش ول میکند. پیتر جکسون برای نشان دادن قدرت حلقه و سنگینی آن ، کف خانه را با آهن ربا پوشانده بود. تا زمانی که حلقه به زمین برخورد میکند مستقیم به زمین بچسبد.

۳- کریستوفر لی ، سرباز جنگ جهانی

در قسمت دوم فیلم ، کریستوفر لی یا همان سارومان خودمان توسط گریما از پشت چاقو میخورد. پیتر جکسون در حال توضیح سکانس به کریستوفر لی بوده. و از او خواسته تا کاملا طبیعی نقش فرد چاقو خورده را بازی کند. کریستوفر به جکسون اعلام کند که کاملا میداند کسی که از پشت چاقو میخورد که حس و حالی دارد. چون در جنگ جهانی اول واقعا چاقو خورده بوده.

۴- برای دیدن هر ۳ فیلم یک نیمروز زمان احتیاج دارید.

هر ۳ قسمت ارباب حلقه ها شامل نسخه کامل تری نسبت به آنچه در پرده نقره ای سینما به اکران درآمد میباشند. و این نسخ در فرمت های سینمای خانگی قابل دسترسی هستند. که شامل سکانس های اضافی برای هر قسمت میباشند. برای دیدن نسخه کامل هر ۳ قسمت شما به ۱۱ ساعت و ۲۱ دقیقه زمان احتیاج دارید.

۵- پیتر جکسون در هر ۳ فیلم حضور داشته است.

حضور کارگردان ، عوامل فیلم و بقیه دست اندر کاران ، در اینچنین فرانچایز هایی امری طبیعی است. برای مثال حضور استن لی در فیلم های شخصیت های مارول . یا کوئنتین تارانتینو در فیلم های خودش. پیتر جکسون هم در هر ۳ فیلم نقشی کوچک داشته است. و همینطور فرزندان وی هم در هر ۳ فیلم نقش کوچکی را ایفا کرده اند.

۶- یکی از سکانس های فیلم، چند ماه پس از اکران بازگشت پادشاه فیلم برداری شد.

سکانس حضور آراگورن ، لگولاس و گیملی ، مثلث محبوب فرانچایز در قلمرو مردگان ماه ها پس از اکران بازگشت پادشاه فیلم برداری شد. درواقع این سکانس حتی پس از اسکار سال ۲۰۰۴ فیلم برداری شده است. که در نسخه کامل فیلم قابل مشاهده است. پیتر جکسون این موضوع را جالب و بامزه میدانست. که فیلم برنده اسکار حتی پس از دریافت این جایزه فیلم برداری آن تمام نشده باشد.

۷- تمامی سکانس های مانت دوم در یک اتشفشان فیلم برداری شده است.

صحنه بالا رفتن فرودو و سم در یک کوه آتشفشانی به اسم “راپهو” فیلم برداری شده است. شیب این کوه به قدری زیاد بود که به الیجا وود و شان آستین طناب و سیم وصل شده بود. این امر باعث میشد تا در صورت ازدست دادن تعادلشان ،از لیز خوردن بیش از حد جلوگیری شود. این سیم ها در نهایت با کمک جلوه های ویژه حذف شدند.

۸-رندر دیجیتالی انت ها زمان بیشتری نسبت به گالم میبردند.

اوج جلوه های ویژه ارباب حلقه ها همیشه با شخصیت گالم محک زده میشد. شاهکاری از شرکت وتا دیجیتال که همچنان هم جزء برترین ها در زمینه خود میباشد. ولی شاید جالب باشد بدانید رندر هر فریم از شخصیت گالم ۸ دقیقه طول میکشید. در حالی که برای رندر هر فریم از انت ها یا همان درخت های دوست داشتنی ۴۸ ساعت زمان احتیاج بود. که گویای جزئیات بیش از حد آنها میباشد.

۹-ساخت و فیلم برداری  سازه های مینیاتوری  از کل زمان پیشبینی شده برای فیلم بیشتر بود.

حتی سازه های مینیاتوری ساخته شده برای ارباب حلقه ها هم عظیم بودند. ساخت، فیم برداری و عکس برداری سازه هایی مانند میناث تریث ، هلمز دیپ و غیره چیزی حدود ۹۸۸ روز زمان برد. که از بودجه زمانی پیشبینی شده برای کل سه گانه بیشتر بود. تیم متخصص ساخت این سازه ها شاهکار های فراوانی را خلق کردند. به طوری که عظمت آنها حتی در اندازه مینیاتوری هم چشم نواز است.

۱۰-نبرد هلمز دیپ بیش از ۴۰ روز زمان برای فیلم برداری برد.

یکی از زیباترین جنگ های ۳ گانه مربوط به فیلم دو برج و نبرد هلمز دیپ میباشد. پرداختن به آن به حدی دشوار بود که ۴۰ روز طول کشید تا فیلم برداری آن پایان یابد. تعداد زیاد بازیگران ، یکی از عمده ترین دلایل آن بود. نکته جالبتر نحوه تولید صدای ارک ها قبل از این نبرد میباشد. که در یک استادیوم ۲۰۰۰۰ نفری با استفاده از صدای تماشاگران ایجاد شده است.

۱۱-در واقع دو حلقه اصلی وجود داشته است.

پس از پایان پروژه ، پیتر جکسون ۲ حلقه هدیه کرد. یکی به اندی سرکیس بازیگر نقش گالم. و یکی به الیجا وود بازیگر نقش فرودو. ولی تا مدتها هر دو فکر میکردند حلقه اصلی استفاده شده در فیلم دست خودشان است. و نسخه دیگری از حلقه وجود ندارد. اما بعدا پیتر جکسون اعلام کرد که درواقع دو حلقه به این افراد داده است.

۱۲-هر زمان هابیت ها را در حال حرکت میدیدیم، از چپ به راست حرکت میکردند.

هابیت ها همیشه از سمت چپ صفحه به سمت راست صفحه تلویزیون حرکت میکنند. پیتر جکسون دلیل اینکار را اعلام کرده است. او گفت قصد داشته موقعیت جغرافیایی سفر هابیت ها را به بیننده القا کند. درواقع آنها از شمال شرقی سرزمین میانه به جنوب غربی آن یعنی موردور سفر میکنند. پس طبیعتا نباید هیچ گاه از غرب به شرق میرفتند. البته به غیر سکانس پایانی و بازگشت به خانه ، یعنی شایر.

۱۳-عنوان هر قسمت در همان فیلم به کار برده شده است.

در قسمت اول ، زمانی که شورا جهت تصمیم گیری سرنوشت حلقه تشکیل شده بود. لرد الروند خطاب به فرودو و مابقی تیم میگوید. پس اینطور باشد، شما یاران حلقه هستید. در قسمت دوم، سارومان میگوید چه کسی قدرت ایستادگی در برابر ارتش آیزنگارد و موردور را دارد. چه کسی میتواند در برابر قدرت سارومان و سائورون مقاومت کند. و از اتحاد دو برج جلوگیری کند. در قسمت سوم ، گندالف به حکمران گوندور میگوید که او نمیتواند مانع بازگشت پادشاه شود.

۱۴-فیلم برداری ارباب حلقه طبق روایت داستان نبوده است.

اینطور میتوان گفت که هر ۳ فیلم باهم ساخته شده اند. اما روند ساخت و فیلم برداری آنها طبق روایت داستان نبوده است. برخی لوکیشن ها این امر را سبب میشد تا سکانس مربوط به هر قسمت در آن فیلم برداری شود. در یاران حلقه ، گیملی خطاب به بقیه اعلام میکند هیچکس یک دورف را پرتاب نمیکند. در صورتی که این سکانس مدتها بعد از پرتاب گیملی توسط آراگورن در نبرد هلمز دیپ اتفاق افتاده است.

۱۵-و در نهایت به عنوان شماره ۱۵ برخی حقایق کوچک و جالب از ارباب حلقه ها.

۱۲.۵ میلیون : تعداد حلقه های پلاستیکی بکار رفته جهت ساخت زره جادوی فرودو است.

۴۸۰۰۰ : تعداد سلاح های ساخته شده جهت استفاده در ۳ فیلم میباشد.

۲۰،۶۰۲ : تعداد بازیگران فیلم که تحت عنوان سیاه لشگر استفاده شده اند.

۱۹۰۰۰ : تعداد لباس های طراحی و دوخته ده جهت بازیگران بود.

۲۴۰۰ : تعداد افراد حاضر در پشت صحنه فیلم.

۲۵۰ : تعداد اسبهای استفاده شده در فرانچایز است.

۱۱۴ : تعداد افرادی که در فیلم دیالوگ دارند.

۳۰ : تعداد افرادی که زبانهای خیالی داستان به آنها آموزش داده شد.

۷ : تعداد سالهایی که تولید ارباب حلقه ها زمان برد.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *