دنیل کریگ چندان مایل نیست جیمزباند زن باشد

دنیل کریگ چندان مایل نیست جیمزباند زن باشد

دنیل کریگ در مصاحبه اخیر خود با رادیو تایمز اعلام کرد که با ایفای نقش جیمز باند توسط یک بازیگر زن موافق نیست و بهتر است به جای این کار نقش و شخصیتی معادل آن تعریف شود. تا اکران فیلم “زمانی برای مردن نیست“، در ایالات متحده تنها چند هفته باقی است، با اینکه دنیل کریگ نمی‌داند که پس از او چه کسی نقش جیمز باند را ایفا می‌کند، اما زمانی که از وی سوال شد آیا بازیگر بعدی باند باید یک بازیگر زن باشد یا خیر، وی پاسخ داد:

جواب این سوال بسیار آسان است، نقش‌های بهتری برای زنان و بازیگران رنگین‌پوست باید وجود داشته باشد. چرا یک زن باید نقش جیمز باند را بازی کند؟ در حالی که باید نقشی خوب به اندازه جیمز باند وجود داشته باشد، اما برای یک زن.
روزمند پایک، که برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ با بازی در فیلم “روزی دیگر بمیر” در کنار پیرس برازنان و هالی بری به عنوان یک دختر باند به شهرت رسید، در سال ۲۰۱۸ طی یک مصاحبه نظر مشابهی را ابراز کرد:

من فکر می کنم شخصیت جیمز باند به معنای واقعی یک مرد است. چرا یک شخصیت مامور زن قوی را با خصوصیات خودش خلق نکنیم؟
باربارا بروکلی، تهیه کننده فرنچایز نیز پیش از این در مصاحبه با مجله گاردین درباره شخصیت جیمز باند گفت:

او یک شخصیت مرد است. شخصیت او به صورت یک مرد نوشته شده و من عقیده دارم او احتمالاً یک مرد باقی بماند. و مشکلی از این بابت وجود ندارد. ما مجبور نیستیم شخصیت‌های مرد را به زن تبدیل کنیم. بگذارید بجای این کار ققط شخصیت های زن بیشتری خلق کنیم و داستان را با این شخصیت‌ها متناسب کنیم.
بروکلی گذشته همچنین در گذشته سعی داشت اسپین‌آفی سینمایی از فیلم “روزی دیگر بمیر” را با محوریت شخصیت جینکس با بازی هالی بری بسازد، اما استودیو MGM از تخصیص بودجه ۸۰ میلیون دلاری به این پروژه خودداری کرد.

با این حال ، همه با بروکلی و کریگ موافق نیستند. لشانا لینچ ، بازیگر فیلم “زمانی برای مردن نیست”، در اوایل ماه جاری به گاردین گفت که باند می تواند مرد یا زن باشد یا نژاد سفید ، سیاه، آسیایی یا دو رگه داشته باشد و افزود:

 آنها می توانند جوان یا پیر باشند. در پایان، حتی اگر یک کودک دو ساله نقش باند را بازی کند، همه به سینما می‌روند تا ببینند این بچه دو ساله چه می‌کند ، اینطور نیست؟ لینچ در فیلم”زمانی برای مردن نیست”، نقش شخصیتی جدید را ایفا می‌کند که با عنوان ۰۰۷ شناخته می‌شود، حتی اگر باند در اصل به عنوان یک شخصیت مرد نوشته شده باشد، ۰۰۷ می تواند کد هر کسی در داستان باشد. فیلم “زمانی برای مردن نیست” در روز جمعه ۱۶ مهرماه در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *