رکورد شکنی فیلم جوکر در افتتاحیه ماه اکتبر

دوشنبه 15 مهر , 1398

فیلم جوکر (Joker) در سه روز اول اکرانش ۹۳.۵ میلیون دلار فروخت که این رقم باعث شد بتواند رکورد افتتاحیه ماه اکتبر را بشکند. رکوردی که قبل از او در اختیار فیلم ونوم (ٰVenom) با ۸۰ میلیون دلار فروش در افتتاحیه بود.

افتتاحیه فیلم جوکر موفق‌ترین افتتاحیه از فیلم‌های شرکت برادران وارنر در سال ۲۰۱۹ است. این رقم فروش بسیار برای این کمپانی سودآور است خصوصا که بودجه فیلم تنها ۵۵ میلیون دلار بوده است.

همانطور که می‌دانید جوکر از شخصیت‌های معروف کامیک های DC است. با این حال فیلم جوکر اصلا کاری به کامیک های دی سی ندارد و داستان این فیلم یک منشا مستقل از کتاب‌ های کامیک دارد. درجه سنی فیلم جوکر R است. یعنی فقط مخاطبان بزرگسال را برای دیدن این فیلم به سینماها راه می‌دهند. بنابراین این رقم فروش با توجه به اینکه تعداد زیادی از طرفداران جوکر به خاطر کم بودن سن‌شان حذف شده‌اند واقعا عالی است.

فیلم جوکر

کارگردانی فیلم جوکر بر عهده تاد فیلیپس بوده و نقش اول فیلم را هم واکین فینیکس بازی می‌کند (نقش Joker). این افتتاحیه بزرگترین افتتاحیه‌ای است که این دو نفر تجربه کرده‌اند. البته افتخارات فیلم جوکر از آنجا شروع شد که توانست در جشنواره فیلم ونیز خوش بدرخشد و جایزه شیر طلایی را از آن خودش کند. ولی منتقدان واکنش‌های متفاوتی تا اینجا به آن نشان دادند. البته نمرات فیلم خوب بوده: تماشاگران سینمااسکور ‌B+ به جوکر داده‌اند و ۶۶ درصد تماشاگران زیر ۳۵ سال هم A- داده‌اند.

از دیگر نکات جالب در مورد افتتاحیه این بود که در برخی سینماها تدابیر شدید امنیتی اعمال شد. چون هیچکس دوست نداشت تجربه سال ۲۰۱۲ تکرار شود. همان تجربه‌ای که به هنگام افتتاحیه فیلم The Dark Knight Rises در شهر آرورا از ایالت کلرادو رخ داد: یک شخص مسلح در سالن سینما شروع به تیراندازی به مردم کرد. او ۱۲ نفر را کشت و ۷۰ نفر را هم زخمی کرد. بعد از دستگیری هم خودش را جوکر معرفی کرد!

فروش جهانی فیلم جوکر هم حدود ۱۴۰.۵ میلیون دلار بوده (در کشورهای دیگر) که رقم فروش جهانی فیلم در اولین هفته اکرانش را به ۲۳۴ میلیون دلار رسانده است. از بازیگران این فیلم که در آن خوش درخشیده‌اند می‌توان واکین فینیکس، رابرت دنیرو، برت کالن، زازی بیتز، فرانسیس کانروی، مارک مارون، گلن فلشلر، داگلاس هاج، دانته پریرا اولسون، شیا ویگهام و بیل کمپ را نام برد. رییس بخش نمایش‌های داخلی کمپانی برادران وارنر جف گلداستین درباره این فیلم به ورایتی گفته است:

مردم می‌دانستند که این فیلم چیست ولی این سر و صدا که در حاشیه فیلم وجود داشت، باعث نشد سرعت‌شان کم شود. این فیلم باعث تفکر مردم می‌شود نه تحریک‌شان. ما به تاد فیلیپس و تمام افراد تیم بازاریابی بابت این موفقیت افتخار می‌کنیم.

طبق گفته‌های جف گلداستین کمپانی برادران وارنر در بازاریابی فیلم تاکید ویژه‌ای روی درجه سنی فیلم (که فقط برای بزرگسالان است) داشته است.

منبع: variety.com

محصولات مرتبط

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *