ساخت فیلم بیوگرافی گروه راک Grateful Dead توسط اسکورسیزی

ساخت فیلم بیوگرافی گروه راک Grateful Dead توسط اسکورسیزی

مارتین اسکورسیزی قصد دارد یک فیلم درام زندگی‌نامه درباره گروه راک افسانه‌ای Grateful Dead برای اپل تولید کند و جونا هیل نقش جری گارسیا رهبر اصلی گروه را ایفا می‌کند. در این فیلم اسکورسیزی و هیل یک بار دیگر پس از The Wolf of Wall Street با یکدیگر همکاری خواهند کرد. هیل به لطف این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده بود.

به گزارش ددلاین، اسکات الکساندر و لری کاراسفسکی که برای نوشتن American Crime Story: Impeachment نقدهای تحسین برانگیزی دریافت کرده‌اند، در حال نوشتن فیلمنامه هستند. همچنین گفته می‌شود اعضای گروه Grateful Dead از جمله باب ویر، فیل لش، میکی هارت و بیل کرویتزمن به همراه اسکورسیزی و هیل تهیه‌کنندگان فیلم خواهند بود.

اسکورسیزی تاکنون چندین مستند موسیقی از جمله The Last Waltz و Shine a Light را کارگردانی کرده است اما این پروژه جدید اولین فیلم زندگینامه‌ای او با موضوع موسیقی محسوب می‌شود. همچنین این کارگردان محبوب در گذشته یکی از تهیه‌کنندگان مستند Long Strange Trip بوده که نحوه پیدایش Grateful Dead و به شهرت رسیدن اعضای آن‌ها را به تصویر می‌کشد.

 

ساخت فیلم بیوگرافی گروه راک Grateful Dead توسط اسکورسیزی

 

او در هنگام معرفی این مستند گفته بود: «Grateful Dead چیزی بیشتر از یک گروه موسیقی است. آن‌ها از سیاره خودشان آمده‌اند و میلیون‌ها هوادار دارند. بسیار خوشحال هستم که این فیلم ساخته شده است و به این موضوع افتخار می‌کنم.»

 مارتین اسکورسیزی همچنین در حال تولید فیلم Killers of the Flower Moon برای اپل است که فیلمبرداری آن در اواخر تابستان آغاز شده بود. این فیلم با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری خود یک داستان وسترن است که بازیگرانی مانند لئوناردو دی‌کاپریو، جسی پلومنز و رابرت دنیرو در آن حضور دارند. هرچند فیلمبرداری Flower Moon اخیرا به پایان رسید، اما فیلمبرداری فیلم Grateful Dead تا زمانی که تولید آن به پایان نرسد، آغاز نخواهد شد.

گروه راک آمریکایی Grateful Dead بین سال‌های ۱۹۶۵ تا ۱۹۹۵ فعالیت می‌کرد و تاکنون ۲۲ آلبوم استودیویی از این گروه منتشر شده است. این گروه هم اکنون در رتبه ۵۷ از فهرست برترین هنرمندان تاریخ مجله رولینگ استون قرار دارد و در سال ۱۹۹۴ موفق شدند به تالار مشاهیر راک اند رول وارد شوند.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *