شکایت میرامکس از تارانتینو

شکایت میرامکس از تارانتینو

براساس جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، Miramax در یک دادگاه فدرال به‌صورت رسمی اعلام کرد که تقریبا تمام حقوق فیلم Pulp Fiction به نویسندگی و کارگردانی کوئنتین تارانتینو به این شرکت تعلق دارد. این فیلم‌ساز می‌خواهد محتواهای دیجیتالی جذاب برای جمع‌آوری را در قالب NFT (توکن غیر قابل معاوضه/Non-fungible token) به فروش برساند. یکی از این محتواها در حقیقت سکانس Royale with Cheese و یکی دیگر از آن‌ها صدای ضبط‌شده‌ی تارانتینو است؛ یک فایل صوتی که او در آن رازهای این پروژه را فاش می‌کند.

تارانتینو می‌خواهد نسخه‌ی دیجیتالی اسکن‌شده‌ی فیلم‌نامه‌ی قدیمی پالپ فیکشن به‌دست‌خط خود و برخی از موارد دیجیتالی به کار رفته در ساخت اثر را نیز بفروشد. اما Miramax Films این فیلم را در کل دنیا پخش کرد و خود را صاحب حقوق مواردی می‌داند که تارانتینو قصد فروش آن‌ها را دارد. تارانتینو هم می‌گوید که میرامکس کاملا اشتباه می‌کند. وکیل تارانتینو اعلام کرد که او حق دارد فیلم‌نامه‌ی نوشته‌شده با دست خود را اسکن کند و NFT آن را بفروشد.

 

شکایت میرامکس از تارانتینو

 

او میرامکس را تهدید می‌کند که اوضاع به نفع این شرکت فیلم‌سازی تمام نخواهد شد. زیرا به نظر وی، دادگاه پیش‌رو سابقه‌ی میرامکس را خدشه‌دار خواهد کرد. چرا که او باور دارد میرامکس نباید اطلاعات خصوصی قراردادهای خود را در دادگاه فاش کند. میرامکس به دو شرکت Bein Media Group و ViacomCBS تعلق دارد. در نتیجه از پشتوانه‌ی مالی عظیمی برخوردار است. وکیل میرامکس گفت که تارانتینو صاحب بخشی از حق فروش نسخه‌های چاپی فیلم‌نامه‌ی پالپ فیکشن است و این ربطی به فروش NFT اسکن دیجیتالی فیلم‌نامه‌ی دست‌نویس ندارد.

در هر حالت اکنون بسیاری از رسانه‌ها و مخاطب‌ها با NFTها مشکل جدی دارند و خرید و فروش آن‌ها را به خاطر مواردی همچون آسیب به محیط زیست سرزنش می‌کنند. در نتیجه به‌صورت کلی نیز تصمیم هنرمندهای معروف همچون کوئنتین تارانتینو و دیوید لینچ برای فروش NFT مورد سرزنش برخی افراد قرار گرفته است.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *