فراطبیعی(Supernatural): چرا بازگشت مری وینچستر برای سریال مفیده

فراطبیعی پیشرفت زیادی در دوازده سال گذشته داشته است. این سریال فانتزی محبوب هیچ نشانه ای از کم کردن سرعت در پیشرفت و محبوبیت بروز نداده. در واقع، پس از چند فصل که به نظر می رسید از مسیر اصلی خارج شدند، فصل ۱۲ نشانه های بازگشت به ریشه هاشونو داره. سم(جارد پادالچی) و دین(جنسن اکلس) دوباره به ماجراهایی میپردازن که از ابتدا باعث به دست آوردن طرفداران پروپاقرص این سریال شد. در میان راه های بسیاری که این سریال رو کامل میکنه بازگشت شخصیت کلیدی مری وینچستر (سامانتا اسمیت) هست، که در قسمت اول فصل اول کشته شده بود.

حالا مری وینچستر، مادر سم و دین، برگشته – و به نظر می رسه این سری موندگاره. بازگشت او قطعا یک شوک برای طرفداران طولانی مدت این سریال بود، اما تا کنون تغییر فوق العاده برای سریال بوده. ما امیدواریم که مری موفق به دریافت مقداری از شانس وینچسترها که فرزندان او رو(بیشتر مواقع) تو این دوازده فصل زنده نگه داشته است بشه، چرا که مادر این خانواده شکارچی آورده های زیادی برای فراطبیعی داشته.

مری وینچستر کیست؟

فراطبیعی(Supernatural): چرا بازگشت مری وینچستر برای سریال مفیده

فراطبیعی(Supernatural): چرا بازگشت مری وینچستر برای سریال مفیده

مری وینچستر در بسیاری جهات، زنی است که باعث شروع کار خانواده وینچستر شده است. در قسمت های اولیه، او به عنوان یک زن درمانده،  توسط یک دیو زرد چشم بر روی سقف بالا تخت پسرش به قتل رسید. این پایان وحشیانه به اولین حضور او بدان معنی بود که مری برای مدت زیادی به جز خاطرات، نگاهی به گذشته و گاها در عکس ظاهر نشد. مرگ خشونت آمیز او همسرش جان وینچستر (جفری دین مورگان) رو به سمت شکار هدایت کرد، که در طبع اون فرزندان خودش را هم به عنوان شکارچی هیولاها آموزش داد.

فصل ۴ بود که ما پی بردیم مری یک یا دو چیز در مورد شکار میدونسته. در قسمت “در آغاز”، دین در زمان برگشت ونسخه جوان تر از پدر و مادر خود را ملاقات کرد. در اونجا بود که فهمید مری خودش از یک خانواده از شکارچی آمده. ما همچنین اونجا متوجه شدیم که مرگ او حتی  غم انگیزتر از چیزی بود که در ابتدا تصور می شد. دیوی که مری را کشت همچنین در این قسمت ظاهر شد. –  پدر و مادر و نامزدش (وقتی از او درخواست ازدواج می کرد) رو به قتل رسوند. او سپس یک معامله با مری کرد: در عوض برگرداندن جان به زندگی، او اجازه ورود دیو به خانه اش رو ده سال بعد از اون شب به دیو داد.

در بازه زمانی آن معامله و مرگ واقعی مری، هر دو سم و دین به گذشته سفر کردند تا او را ببینند، جایی در تاریخ مری گذشته خودش رو به عنوان یک شکارچی به شوهرش نشان میده. پس از مرگ او، او همچنین به عنوان یک شبح در خانه ای که در آن کشته شده بود در قسمت ‘خانه’  ظاهر شد. در اینجا، او خودش را قربانی حفاظت از فرزندانش کرد، در این قسمت سم و دین درگیر پرونده ی یک روح شرور در خانه بودند. در نهایت او در فصل یازده به عنوان پاداش به دین برای کمک به آشتی خدا و تاریکی به زندگی بازگشت.

مری و پسرانش

فراطبیعی(Supernatural): چرا بازگشت مری وینچستر برای سریال مفیده

فراطبیعی(Supernatural): چرا بازگشت مری وینچستر برای سریال مفیده

یکی از بزرگترین اثرات مری وینچستر بر روی فرزندان او است. اگرچه سم کوچکتر از اون بود که او را به یاد داشته باشد، دین خاطرات زیادی از مادرش داشته، و از دست دادن او قلب دین را شکست. بازگشت مری مکانیسمی پویا و کاملا جدید به سریالی که همواره شخصیت محور بود آورد، کلیت داستان با دروغ گفتن در روابط پسران به پدر خود، شکارچیان همکار، و البته همدیگر. حالا که مری برگشته استژ با پیش زمینه عشق او را برای سم و دین،دوگانگی و موقعیت های عجیبی هفته پس از هفته ایجاد می کند.

این موضوع به ویژه در این نقطه از سریال که بسیاری از روابط کلیدی در حال حاضر بسیار کامل بررسی شده است بسیار مهم است. عشقی که سم و دین را برای یکدیگر دارند باعث نجات جهان (به معنای واقعی کلمه) شده است. روابط آنها را با کراولی (مارک شپرد) و کستیل (میشا کالینز) داستانهای طرفدار محوری الهام داده اند و به جهنم (و بهشت) رفتن و برگشتن. قبل از بازگشت مری، تقریبا تمام افراد مهم در زندگی سام و دین کشته شده اند، و رستاخیز مری این اجازه را می دهد تا به بازی با یک شخصیت جدید بدون نیاز به صرف زمان راه اندازی یک رابطه کاملا جدید بپردازیم.

آوردن تعادل به سریال

فراطبیعی(Supernatural): چرا بازگشت مری وینچستر برای سریال مفیده

فراطبیعی(Supernatural): چرا بازگشت مری وینچستر برای سریال مفیده

یکی از مسائل بزرگ با فراطبیعی (که توسط طرفداران بارها و بارها مطرح شده بود) این است که تمام شخصیت های اصلی مرد هستند.مرد بودن سم و دین بدیهی است، بعد از آنها پدرشون، کراولی، کستیل، بابی سینگر (جیم بیور)، بنی (تای اولسون)، اکثر شخصیت های منفی، خدا، مقدار زیادی از فرشتگان بالاترین سطح، و اکثر شکارچیان دیگر مرد بوده اند. موضوع این نیست که هیچ شخصیت زنی در همه وجود ندارد، البته که نه. ما صمیمانه از زنانی مانند چارلی (فلیشیا)، روونا (روت کونل)، جودی میلز (کیم رودز)، مگ (راشل خیش) و شکارچیان همکار الن (سامانتا فلک) و جو (آلونا تال)، لذت بردیم، اما هیچ یک از آنها به همان سطح از اهمیت مردان در سریال نبوده اند.

با این حال مری یک شکارچی ماهر است و همچنین کسی که سم و دین او رو الگو میدونن. او یک بخش اصلی از خانواده وینچستر است، و به همین دلیل، او در اکثر قسمت های فصل دوازده تا کنون ظاهر شده. به جای یک شخصیت بر محور سم و دین باشه،وینچستر بودنش موقعیتش را ارتقا داده و همسطح سم و دین کرده، و به سریال فرصت به نمایش گذاشتن نوعی قهرمان قدرتمند زن که تا به حال نداشته را داده. ما عاشق دیدن شخصیت زن اصلی دیگری که علاقه عشقی نیست هم هستیم. اگر چه فراطبیعی همیشه شخصیت های زن زیادی نداشته، نمی توان انکار کرد که آنهایی که بودنه صرفا شرکای ساده عشقی نبودند، و این چیزی است که ما می خواهیم بیشتر ببینیم (البته در همه سریال ها).

مری و مردان حروف

فراطبیعی(Supernatural): چرا بازگشت ماری وینچستر برای سریال مفیده

فراطبیعی(Supernatural): چرا بازگشت ماری وینچستر برای سریال مفیده

 

علاوه بر همه چیزهایی که ماری به رابطه پویای سم و دین و تعادل جنسیتی سریال می دهد، او در حال انجام کارهای جذابی برای روند داستان است. سام و تعلقات دین مدت زمان زیادی است که تشکیل شده است و در حال حاضر،  آنها تقریبا با هر دیو، فرشته، و موجودات فراطبیعی در ایالات متحده رابطه داشته اند. مری، که باشبکه شکارچی ارتباط دارد ، اما در عین حال برگ سفیدی برای مجموعه به حساب می آید.و این باعث می شود تا او برخی تصمیم گیری های واقعا جالب بگیره که در مواردی سم و دین را به چالش کشیده و نوع تفکر جدیدیو به اونها اضافه کرده.

در حال حاضر، او یکی از تنها شکارچیان مایل به همکاری با مردان حروف انگلیس است، که این سازمان جذاب در بازی داستان نگه داشته … در صورتی که هنوز هم در تقابل با سم و دین هستند. این یک سناریوی ایده آل برای داستان سرایی است، و ما نمی توانیم صبر کنیم تا ببینیم چه ارتباطات جدیدی برای مری با دیگر شکارچیان و دیو ها در انتظارمون هست. هر آنچه ما از پیش زمینه شکارچیگری مری میدانیم به چند قسمت در گذشته دیده شده برمیگرده، و این موضوع می تواند جذابیت فراوانی از بازگشت شخصیت های قدیمی به وجود بیاره.

 

آینده مری وینچستر

فراطبیعی(Supernatural): چرا بازگشت ماری وینچستر برای سریال مفیده

فراطبیعی(Supernatural): چرا بازگشت ماری وینچستر برای سریال مفیده

 

ما نمی دانیم که این سرن مری چه مدت بخشی از فراطبیعی خواهد بود، اما ما امیدواریم که او فعلا باقی بماند. فعلا به نظر می رسد او بخش عمده ای از سریال باشد – نه تنها او سابقه جدی با سم و دین دارد، بلکه او حتی شانس برگشت به زندگی پس از مرگ را داشته و آن را رد کرده. با وجود مشکلات اولیه خود با جهان مدرن، مری در حال حاضر روی فرم آمده(با یک مدل موی جدید و عالی)، و به نظر نمی رسد که علاقه مند به ترک داستان باشد. او همچنین یکی از بهترین شکارچیانی است که ما در سریال دیده ایم، بنابراین شانس کشته شدنش توسط یک دیو بسیار پایین می باشد.

این بدان معنی است که پس از یازده سال، فراطبیعی ممکن است در نهایت نقش اصلی زن سزاوار پیدا کرده باشد. ما امیدواریم که مری را در سالهای آینده و شاید حتی تا قسمت پایانی (هر زمان که ممکن است باشد) ببینیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *