فروش ۴۰۰ میلیون دلاری فیلم سریع و خشن ۹

دوشنبه 7 تیر , 1400

نهمین قسمت از مجموعه‌ی Fast and Furious با ثبت رکورد ۷۰ میلیون دلاری افتتاحیه یک فیلم در دوران شیوع کرونا، به فروش ۴۰۰ میلیون دلار در گیشه جهانی دست پیدا کرده است.

فروش 400 میلیون دلاری فیلم سریع و خشن 9

فیلم سینمایی سریع و خشن ۹ با شروع ۷۰ میلیون دلاری خود باکس آفیس آخر هفته آمریکا، رکورد جدیدی از از زمان همه‌گیری ویروس کرونا از خود به جا گذاشته و به بزرگ‌ترین افتتاحیه داخلی از زمان اکران Star Wars: The Rise of Skywalker در دسامبر سال ۲۰۱۹ دست پیدا کرد. F9 نهمین قسمت از سری Fast and Furious است که به‌دلیل استقبال بالایی که از آن انتظار می‌رفت، زمان اکران آن در دوران شیوع ویروس کرونا یک سال عقب افتاد.

Fast and Furious ۹ درحال حاضر جمعاً به ۴۰۰ میلیون دلار فروش جهانی دست پیدا کرده است. این فیلم هم‌اکنون بیش از ۴ هزار سالن سینما آمریکای شمالی در حال اکران است. این بالاترین رقم در زمان افتتاحیه یک فیلم از زمان بازگشایی سالن‌های سینما در ایالات متحده آمریکا است.

رکوردهای قسمت جدید سریع و خشن به این موارد محدود نشده و فروش ۳۰ میلیون دلاری این فیلم در روز جمعه نیز بالاترین رقم برای یک روز در دوران همه‌گیری کرونا محسوب می‌شود. F9 موفق شد به‌راحتی از فروش ۶۰ میلیون دلاری اسپین آف Hobbs & Shaw در سال ۲۰۱۹ عبور کند ولی در رسیدن به رکورد The Fate of the Furious در سال ۲۰۱۷ ناکام ماند. این فیلم در افتتاحیه موفق به فروش ۹۸.۸ میلیون دلار شده بود. البته می‌توان تاحدودی این موضوع را به عدم بازیابی کامل گیشه‌ی فروش از زمان بحران کرونا ارتباط داد.

تصمیم یونیورسال برای اکران سینمایی و عدم پخش فیلم جدید سریع و خشن در سرویس‌های آنلاین خانگی بعد از اجرای این رویکرد در فیلم Black Widow توسط دیزنی و استودیوی مارول، مهم‌ترین آزمون برای سنجش بازگشت سینماها به وضعیت عادی است که یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آن، انحصاری بودن اکران سینمایی F9 تا زمان پخش این فیلم در شبکه خانگی بعد از شش هفته از این تاریخ است. این درحالی است که Black Widow به‌صورت همزمان در سینماها و سرویس دیزنی پلاس پخش می‌شود.

جاستین لین کارگردان نهمین قسمت از سری Fast & Furious است. این مجموعه همواره توجه جامعه‌ی بزرگی از مخاطبان را به سمت خود جلب کرده و F9 نیز از این قاعده مستثنی نیست. تاکنون جامعه‌ی مخاطبان این فیلم از کشورهای لاتین ۳۷ درصد بینندگان این فیلم را به خود اختصاص داده و بعد از آن‌ها سفید پوست‌ها و اروپایی‌ها با ۳۵ درصد در رده دوم هستند.

منبع: hollywoodreporter

محصولات مرتبط

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *