فیلم بتمن بن افلک قرار بود چگونه باشد؟

رابرت ریچاردسون که قرار بود فیلمبردار فیلم بتمن به کارگردانی بن افلک باشد، حالا پس از کنار گذاشته شدن بن افلک از این فیلم و داستانش می‌گوید.

او کسی است که فیلمبرداری بسیاری از کارهای کوئنتین تارانتینو و مارتین اسکورسیزی را بر عهده داشته و آثار معروفی چون Once Upon a Time In Hollywood (روزی روزگاری در هالیوود)، The Hateful Eight (هشت نفرت‌انگیز)، Hugo (هوگو)، Inglourious Basterds (حرام‌زاده‌های لعنتی)، Django Unchained (جنگوی زنجیرگسسته)، Shutter Island (جزیره‌ٔ شاتر)، The Aviator (هوانورد) و هر دو قسمت Kill Bill (بیل را بکش) را فیلم برداری کرده است.

ben affleck

می‌توان گفت که بیش از ۳۵ سال از اولین فعالیت هنری او در دنیای هنر هفتم می‌گذرد. ریچاردسون ۹ بار برای دریافت جایزه اسکار نامزد شده و ۳ بار هم آن را برنده شده است.

به گفته او فیلم افلک یک تم تاریک داشت و قرار بود تماشاگران را با ابعاد درونی شخصیت بتمن آشنا کند. در فیلم قرار بود نگاهی هم به تیمارستان الیزابت آرکهام (جایی که مخصوص بیماران روانی و مجرمان دنیای دی سی است.) بیندازیم.

همانطور که می‌دانید بازی کردن بن افلک در نقش شخصیت بتمن در دنیای دی سی دیگر متوقف شده است. او از قبل کارگردانی این فیلم را هم رها کرده بود. حالا دیگر کارگردانی این فیلم بر عهده مت ریوز (کارگردان فیلم م War for the Planet of the Apes- جنگ برای سیاره میمون‌ ها) است. او فیلمنامه این فیلم را هم قرار است بنویسد.

ریچاردسون درباره این فیلم می‌گوید:

«خب، بن افلک می‌خواست بیشتر به جنبه‌های دیوانگی و جنون این مجموعه وارد شود. به‌همین خاطر فکر می‌کنم آن چیزی که روی پرده سینما تماشا می‌کردید، فیلمی کمی تاریک‌تر از فیلم‌های پیشین مجموعه «بتمن» می‌بود و بیشتر به‌شخص بتمن و شخصیت درونی وی می‌پرداخت؛ اینکه انجام چه کاری عاقلانه است و انجام چه کاری شاید آنچنان عاقلانه نباشد. بن افلک می‌خواست کمی بیشتر وارد داستان تیمارستان آرکهام شود و خودتان می‌دانید آرکهام جایی است که افراد شرور را در آنجا نگه می‌دارند و بتمن هم می‌خواست به همان جایی برود که دیگر شخصیت‌های تغییرکرده را به آنجا بردند.»

با این حساب شاید دیگر فیلمی از بتمن با محوریت تیمارستان آرکهام نبینیم. البته خود بن افلک هم از اینکه دیگر نمی‌تواند در این پروژه کار کند متاسف است. او در برنامه جیمی کیمل که در ماه مارس پخش شده گفته:

من تلاشم را کردم تا این فیلم را بسازم و با فیلمنامه‌نویسان بسیار خوبی هم کار می‌کردم، اما خب این اتفاق نیفتاد و این نسخه بایگانی شد… دیگر با خودم گفتم که وقتش رسیده یک نفر دیگر این فیلم را بسازد. شرکت برادران وارنر (Warner Bros)، یک تیم خوب جمع کرده است و برای دیدن فیلم جدید بسیار هیجان‌زده‌ام.

نقش بت من را به جز بن افلک بازیگران دیگری چون رابرت لووری، لویس ویلسون، کوین کانروی، مایکل کیتون، ، کریستین بیل، وال کیلمر و جرج کلونی هم بازی کرده‌اند و در جدیدترین فیلم بتمن قرار است رابرت پتینسون شوالیه تاریکی باشد.

احتمالا مراحل تولید فیلم The Batman از تابستان امسال شروع می‌شود. البته هنوز هیچ زمان مشخصی برای فیلمبرداری آن تعیین نشده است.

چیزی که فعلا می‌دانیم این است که The Batman برای اکران در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ (۴ تیر ماه ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است و با توجه به اینکه از بعد از اکران فیلم The Dark Knight Rises (شوالیه تاریکی برمی‌خیزد) هیچ فیلم مستقلی از این شخصیت محبوب روی پرده نرفته طرفداران برای ساخته شدن این فیلم لحظه‌شماری می‌کنند.

منبع: www.ign.com

محصولات مرتبط

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *