فیلم Don’t Look Up سومین اثر محبوب نتفلیکس

فیلم Don’t Look Up سومین اثر محبوب نتفلیکس

فیلم کمدی Don’t Look Up (به بالا نگاه نکن) درباره دولت و عموم مردم است که نابودی اجتناب‌ناپذیر خود را جدی نمی‌گیرند. این فیلم برخلاف انتظار مخاطبان، چندان چنگی به دل نزده و تاکنون کم امتیازترین فیلم لئوناردو دیکاپریو در یک دهه اخیر است. با این وجود مخاطبان نتفلکیس استقبال خوبی از آن داشته‌اند و با گذشت ۱۲ روز از اکران آن به سومین فیلم پربیننده نتفلیکس تبدیل شده است.

آدام مک‌کی بیشتر برای خلق آثاری مانند Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby، Step Brothers و Anchorman: The Legend of Ron Burgundy با بازی ویل فرل شناخته می‌شود، اخیرا به سمت کمدی‌های درام نظیر The Big Short و Don’t Look Up روی آورده که دومی به لطف حضور بازیگران بزرگی مانند لئوناردو دیکاپریو، جنیفر لارنس، مریل استریپ، کیت بلانشت، تیموتی شالامی و جونا هیل یکی از فیلم‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۱ به شمار می‌رفت.

از زمان اکران فیلم بحث‌های زیادی پیرامون آن وجود دارد، به نظر می‌‌رسد افراد در سه جبهه مختلف در مقابل این فیلم قرار دارند. برخی از ‌آن‌ها معتقدند که این فیلم درخشان‌ترین و مهم‌ترین طنز قرن بیست و یکم است، برخی دیگر با سخنرانی‌های سنگین آینده انسان را بسیار وخیم پیش‌بینی می‌کنند و دسته سوم که از صحبت‌های اضافی خودداری می‌کنند، زیرا اعتقاد دارند «به بالا نگاه نکن» فیلم خوبی است. این فیلم توانسته رکورد تماشای آثاری نظیر The Irishman (به کارگردانی مارتین اسکورسیزی) و Extraction که در کنار Red Notice و Bird Box قرار داشت، بشکند.

 

فیلم Don’t Look Up سومین اثر محبوب نتفلیکس

 

موفقیت Don’t Look Up چه در صورتی که از تماشای آن لذت برده‌ باشید یا خیر، یک دلیل محکم برای بازگشت فیلم‌های با بودجه متوسط است، چراکه چنین فیلمی بدون شک در مقایسه با فیلم Spider-Man: No Way Home به سرعت بلعیده می‌شود. اما دسترسی به آن در سرویس نتفلیکس باعث شده تا به سراسر جهان برسد. همچنین باید در نظر گرفت که بسیاری از افراد ریسک رفتن به سینما را با وجود سویه جدید امیکرون بپذیرند و به همین دلیل بسیاری ترجیح می‌دهند آن را از نتفلیکس تماشا کنند.

طبق آمارها، این فیلم به بیش از ۲۶۳ میلیون ساعت تماشا رسیده. فهرست پربیننده‌ها بر اساس استاندارد ۲۸ روز اول دسترسی محاسبه می‌شود، بنابراین با این اوصاف، «به بالا نگاه نکن» به راحتی می‌تواند در دو هفته آینده نیز رتبه اول پرتماشاگرترین فیلم را از آن خود کند.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *