قسمت سوم فیلم کانجورینگ بسیار مخوف و ترسناک خواهد بود

پنج‌شنبه 2 اردیبهشت , 1400

بعد از هفت قسمت از فیلم‌هایی که در آن شاهد تلاش برای کشتن بچه‌ها توسط والدین، والدین توسط فرزندان، راهبه‌ها توسط راهبه‌ها و تقریباً همه افراد توسط عروسک‌های تسخیر شده بودیم، حالا نوبت به The Conjuring: The Devil Made Me Do It رسیده تا به‌گفته‌ی کارگردان این قسمت، تاریک ترین تجربه این مجموعه ترسناک را در مقایسه با تمامی قسمت‌های قبلی ارائه کند.

قسمت سوم فیلم کانجورینگ بسیار مخوف و ترسناک خواهد بود

 مایکل چاوز که پیش از این هم سابقه کارگردانی نفرین لیورونا (The Curse of La Llorona) از دنیای کانجورینگ را در کارنامه دارد، در مصاحبه اخیر خود، جزئیات بیشتری از قسمت جدید این سری را با طرفداران در میان گذاشته است.

با درنظرگرفتن خونسردی ظالمانه و تلفات سنگینی که از این فیلم سراغ داریم، نباید انتظار داشته باشیم که شخصیت اد وارن با بازی پاتریک ویلسون در این فیلم مثلاً درحالی‌که گیتار می‌نوازد، آهنگ‌ها الویس پریسلی را لبخوانی کند.

جیمز وان: این فیلم به نحوی همان فیلم Se7en در سال ۱۹۹۵ است که اینبار در دنیای سینمایی «احضار» روایت می‌شود.

مقیاس گسترش یافته و افزایش پرداخت به مضامین شوم و بدیمن در قسمت جدید مجموعه کانجورینگ یکی از اولین تصمیماتی بوده که توسط سازندگان Conjuring 3 اتخاذ شده است. در همین راستان، در این قسمت به یکی از مشهورترین پرونده‌های خانواده وارن در آمریکا، یعنی دادگاه قتل آرن جانسون با بازی روآیری اوکانر بازیگر ایرلندی پرداخته خواهد شد. جانسون در سال ۱۹۸۱ ارباب اقامتگاه خود را به قتل رسانده و در دادگاه به نخستین شخص در تاریخ ایالات متحده آمریکا تبدیل شد که از «تسخیر شدن به‌دست موجودات شیطانی» به‌عنوان دلیل دفاعیه‌ی خود استفاده کرد.

درگیری خانواده وارن با این پرونده نیز بعد از بعد از پرونده بازرسی رده بالای آن‌ها در موضوع گریز آمیتیویل و انفیلد (هردو در The Conjuring 2) تحقق یافته و این فرصت را در اختیار سازندگان فیلم‌های این مجموعه قرار داد تا با رویکردی فراتر از محدودیت‌های فیلم‌های قبلی به آن بپردازند.

ماهیت این دشمن اسرارآمیز را می‌توان در یکی از نصاویری که کارگردانConjuring 3  منتشر کرده جست‌وجو کرد. کاراکتری که فعلاً به‌عنوان «Occultist» یا مخفی شناخته می‌شود. همواره تعداد اندکی از آنتاگونیست‌های زمین برای تمامی عوامل کلیسای کاتولیک و افراد مذهبی که تاکنون در فیلم‌های Conjuring حضور داشتند، به‌صورت فعال علیه قهرمانان داستان فعالیت می‌کردند. فیلم آنابل (Annabelle) به‌عنوان اولین اسپین آف کانجورینگ، یکی از استثنائاتی است که در آن یکی از اعضای یک فرقه شیطانی به نام Disciples of the Ram قدرت یک عروسک تسخیر شده را دریافت کرده و با دنیای زیرزمینی ارتباط برقرار کرده است. هنوز مشخص نیست که آیا این گروه دوباره در The Devil Made Me Do It حضور پیدا خواهد کرد یا خیر. اما می‌دانیم که از سال ۲۰۱۳ می‌توان در فیلم‌های The Conjuring انتظار ارتباط موضوعی بین فیلم‌های مجموه را داشت.

یکی از برخوردهای واقعی و جذابی که چاوز برای دیدن آن بیش از همه هیجان زده است، صحنه افتتاحیه فیلم است که جن گیری شخصیت دیوید گلاتزل ۱۱ ساله (با بازی جولیان هلیارد از The Haunting of Hill House) را بازسازی می‌کند. کارگردان این فیلم در اینباره می‌گوید: «آرن جانسون آن‌جا بود و یکی از دوستان خانوادگی آن‌ها به شمار می‌رفت. خانواده وارن نیز در آن زمان با خانواده گلاتزل همکاری می‌کردند. خلاصه که وضعیت به شکل کاملاً نادرستی پیش می‌رود و اتفاقاتی را به وجود می‌آورد که در ادامه‌ی فیلم به آن‌ها پرداخته شده است. من فکر می‌کنم که این فیلم بسیار ترسناک و ناراحت کننده است و بسیاری از اتفاقات آن از واقعیت اقتباس شده است.»

منبع

محصولات مرتبط

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *