لایو اکشن انیمه گاندوم توسط نتفلیکس ساخته می شود

چهارشنبه 25 فروردین , 1400

شرکت Legendary Entertainment با همکاری جردن ووگت رابرتز، کارگردان «کونگ: جزیره جمجه»، فیلم لایو اکشن Gundam (انیمه ربات‌های جنگجوی گاندام) را به‌صورت انحصاری برای سرویس استریمینگ نتفلیکس می‌سازد.

لایو اکشن انیمه گاندوم توسط نتفلیکس ساخته می شود

 در حال حاضر جزئیات محدودی از پروژه‌ای که تحت عنوان GUNDAM در دست ساخت است، منتشر شده است. برایان کی واگان (از سریال Y: The Last Man و فیلم Runaways) نویسنده فیلمنامه این اثر بوده و به‌عنوان تهیه کننده اجرایی نیز حضور خواهد داشت.

فیلم گاندام در تمام کشورها به جز چین به‌صورت انحصاری ازطریق نتفلیکس منتشر خواهد شد. مسئولیت پخش فیلم در کشور چین برعهده خود استودیوی لجندری خواهد بود. هنوز تاریخ مشخصی برای زمان اکران GUNDAM تعیین نشده است. کیل بویتر از طرف Legendary و استودیوی Sunrise سازنده مجموعه اصلی Gundam مسئولیت نظارت بر پروژه را برعهده خواهد داشت. جیسون یانگ کارگردان فیلم اورجینال گاندام نیز از دیگر ناظران این پروژه خواهد بود.

نتفلیکس درباره جزئیات داستان اصلی این فیلم چیز خاصی را ارائه نکرده است. درواقع هنوز مشخص نیست که فیلم جردن ووگت رابرتز  نیز در تایم لاین Universal Century (دوره زمانی انیمه اصلی Gundam) رخ داده یا به‌طور کلی موضوع متفاوتی خواهد داشت. البته گفته شده که ووگت رابرتز و استودیوی لجندری در ساخت این فیلم مستقیماً از خود انیمه منبع الهام خواهند گرفت. بنابراین ارتش مستعمرات فضایی علیه ساکنان زمین جنگ استقلال را برپا کرده و طرفداران باید منتظر نبردهای عظیم و حماسی این فیلم باشند. انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده جزئیات بیشتری از این فیلم منتشر شود.

ایده‌ی ساخت این فیلم روی کاغذ برای نتفلیکس، لجندری و جردن ووگت رابرتز کاملاً متناسب به نظر می‌رسد. این شبکه اشتراکی استریمینگ در سال‌های گذشته همزمان با بلاک باسترهای گران‌قیمت خود، انیمه‌های خوبی را نیز به مخاطبان ارائه کرده است. البته نتفلیکس به استعلام وبسایت IGN در خصوص بودجه این پروژه پاسخ نداده است. اضافه شدن فیلم‌هایی مانند Gundam می‌تواند مخاطبان جدیدی را به این سرویس وارد کرده و از لغو اشتراک دسته‌ای مشترکین فعلی جلوگیری کند. سریال لایو اکشن Witcher نیز حرکت هوشمندانه دیگری بود که در نتفلیکس صورت گرفت.

استودیوی لجندری که اخیراً با وارنرمدیا بر سر نحوه اکران فیلم‌های Godzilla vs Kong و Dune به مشکل خورد بود، حالا می‌تواند این دردسرها را کمی نادیده بگیرد. زمانی‌که وارنرمدیا خبر اکران همزمان فیلم‌های ۲۰۲۱ خود را در HBO Max و سالن‌های سینما منتشر کرد، Legendary Entertainment با پیاده‌سازی این رویکرد در فیلم‌های Dune و Godzilla vs Kong مخالفت کرد. این شرکت مسئولیت کامل حمایت مالی از این دو پروژه را برعهده داشته و بدون اکران کامل فیلم‌ها در باکس آفیس، بخش قابل توجهی از درآمدهایی که در قراردادهای خود بر سر آن توافق کرده را از دست خواهد داد.

ضمن اینکه نتفلیکس حاضر بود تا حق پخش Godzilla vs Kong را به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار خریداری کند، اما وارنرمدیا با این پیشنهاد مخالفت کرد. لذا از آنجایی که اکثر فیلم‌های بزرگ نتفلیکس برای اکران سینمایی برنامه‌ریزی نمی‌شوند و همچنین لجندری می‌تواند مسئولیت کامل پخش فیلم‌های خود در بازار چین را برعهده بگیرد، به نظر می‌رسد که این همکاری پیامدهای کمتری برای آن‌ها خواهد داشت.

منبع

محصولات مرتبط

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *