واکین فینیکس از راز خنده دردناک جوکر می‌گوید.

همانطور که در خبر قبلی هم گفتیم فیلم جوکر Joker با بازیگری واکین فینیکس (Joaquin Phoenix) در نقش اولش در فستیوال فیلم ونیز اکران شد و تحسین منتقدین را برانگیخت. البته این بار اولی نیست که شخصیت جوکر انقدر خودش را در دل طرفداران جا می‌کند. این شخصیت قبلا هم توسط جک نیکلسون (Jack Nicholson) و هیث لجر (Heath Ledger) به نمایش درآمده و تماشاچیان را تحت تاثیر خودش قرار داده است.

 حالا می‌خواهیم سخنان شنیدن فینیکس در مورد جوکر را برای شما بازگو کنیم، سخنانی که مطمئنا شنیدنش از یکی از برندگان احتمالی جایزه اسکار خالی از لطف نیست. البته هیث لجر هم به خاطر بازی در این نقش جایزه اسکار را برنده شد. فینیکس هم اظهار داشته که برای بازی کردن در این نقش اصلا از جوکرهای قبلی تاثیر نپذیرفته است. او گفته:

جذابیت این فیلم برای من به خاطر شیوه خاص ما بود. من خودم هیچ یک از فیلم‌ های قبلی جوکر را تماشا نکرده‌ام. آنچه برای من اهمیت داشت این بود که این جوکر را خود ما خلق کردیم.

جوکر

می‌توان گفت که حق با فینیکس است چون این فیلم جوکر فیلمی مستقل در دنیای دی سی است. در این فیلم جوکر با نام آرتور فلک در سال ۱۹۸۱ در شهر گاتهام همراه با مادرش زندگی می‌کند و شرایط زندگی سختی دارد. او تلاشش را می‌کند تا با دلقک شدن هزینه‌های زندگی‌شان را تامین کند. از طرفی از تروما و آسیب مغزی هم رنج می‌برد و به خاطرش تحت درمان قرار می‌گیرد. همین امر باعث می‌شود در شرایطی قرار بگیرد تا آن خنده تلخ در زمان‌های نامناسب روی چهره‌اش نقش ببندد.

اتفاقات مختلفی در تبهکار شدن آرتور فلک نقش دارند، او برای ترسناک‌ترین تبهکار دنیای سینما شدن به اوج نابودی، عصبانیت و غم می‌رسد. فینیکس در جواب این سوال که جوکر را تعریف کند گفته است:

تعریف جوکر واقعا کار راحتی نیست. می‌توان گفت که شما اصلا نمی‌خواهید این کار را بکنید. من وقتی می‌فهمیدم که باید بخش‌هایی از شخصیت یا انگیزه جوکر را مشخص کنم تا حدودی به او نزدیک می‌شدم اما زود از او فاصله می‌گرفتم چون می‌خواستم رازهایش با خودش و برای خودش باقی بماند. طی فیلم‌برداری ما هر روز ابعاد جدیدی از شخصیت جوکر را کشف می‌کردیم، حتی در روز آخر! جوکر کسی است که برای پیدا کردن خوشبختی و حس کردن عشق و گرما تقلا می‌کرد. من به این بخش شخصیت او علاقه زیادی داشتم.

فینیکس در مورد خنده جوکر هم گفته:

این خنده بایستی خنده دردناکی می‌شد. اصلا این خنده بخشی از جوکر است که می‌خواهد با او یکی شود. من فکر می‌کنم همه ما با این خنده آشنا هستیم. روی این خنده چندین ماه کار شده است. من فکر نمی‌کردم اصلا بتوانم از پسش بربیایم. خودم تنهایی سعی کردم آن را تمرین کنم و بعد از تاد خواستم که آن را ببیند. زمان زیادی برد تا این خنده به چیزی که می‌بینید تبدیل شد.

البته تاد فیلیپس (کارگردان فیلم جوکر) هم برای این خنده زحمت بسیاری کشید. او مدولاسیون‌های زیادی برای خنده به کار برد (مثلا خنده رنجوری) و حتی خودش هم سعی کرد این خنده را تمرین کند و سرانجام مدل خنده «شادی واقعی» تایید شد.

شما از خنده جوکر چه حسی می‌گیرید؟ آیا می‌توانید یک لبخند جوکری بزنید یا نه؟؟

منبع: www.hollywoodreporter.com

محصولات مرتبط

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *