سوالاتی که در فصل جدید Game Of Thrones پاسخ داده خواهند شد

یادداشت

اگر هنوز فصل‌های یک تا شش سریال بازی تاج و تخت را ندیده‌اید، مطالب زیر ممکن است حاوی اسپویلرهایی برای شما باشد.

سریال Game Of Thrones با برخی از بزرگترین اتفاقات که تا اکنون نظیر نداشته، بازگشته است. ارتش پادشاه شب(Night King) دیوار را شکستند و به طور مداوم در  Winterfell در حال پیشروی هستند. (جایی که بیشتر قهرمانان داستان، در آنجا به سر میبرند.)

اما در حالی که احتمال شکست در جنگ در برابر ارتش پادشاه شب بالا است، هنوز چند موضوع پیچیده و سوال وجود دارد که در فصل نهایی باید به آنها پاسخ داده شود.

سرنوشت گریجوی‌ها

Theon و Yara Greyjoy که در بخش‌های جنگ بین پنج پادشاهی نقش جزئی ایفا میکردند، حالا و در فصل آخر نقش بسزایی خواهند داشت و در کنار دنریس تارگارین خواهند جنگید. پس از یک حمله دریایی توسط عموی گریجوی‌ها (یورون) در فصل ۷، نیروی Greyjoy ها کاهش چشمگیری پیدا کرد و یارا نیز دستگیر شد. Theon در حالی فصل قبل را به پایان رساند که به همراه تعداد انگشت شماری از سربازان جزایر آهن تصمیم گرفت که یارا را پیدا کرده و او را از دست یورون نجات دهد.

گریجوی ها از وقایعی که در Westeros اتفاق می افتد دور بوده‌اند. عجیب نیست که داستان آنها به حاشیه رانده شود زیرا رویدادها در فیلم بیشتر بر سرنوشت Winterfell متمرکز می شوند. اما امیدواریم که Theon  نهایتا بتواند سرنوشت خوبی را برای خود رقم بزند. ذات او به گونه‌ای است که او را به سمت نیت های خوب سوق می‌دهد.

گریجوی ها
گندری

حق گندری در تاج و تخت

نمایش گندری در فصل اول یک لحظه بی سر و صدا و به یاد ماندنی برای Game of Thrones بود. ند استارک دریافت که دلیل کشته شدن دستیار سابق پادشاه، جان آرین، آگاهی او از فرزندان حرام زاده پادشاه است که گندری یکی از آنها است. گاندری به طور خاص میتواند به عنوان وارث قانونی تاج و تخت، به ویژه در برابر شخص دیگری مانند جفری معرفی شود. این موضوع Gendry را در موقعیت بسیار خوبی قرار می دهد، به خصوص پس از ایجاد اتحاد با افرادی مانند جان استارک.

اما چه اتفاقی می افتد اگر دنریس از هویت واقعی گندری با خبر شود؟ مادر اژدها می تواند او را به عنوان تهدید واقعی برای پادشاهی بر هفت اقلیم ببینید. و بر خلاف جان، او ارتباط شخصی با او ندارد که بتواند برخی از تنش ها را از بین ببرد. مخصوصا زمانی که دنریس بفهمد جان نیز از حقی برای پادشاهی برخوردار است، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ گندری حتی پسر مردی است که خانواده دنریس را به قتل رسانده است. پس از تلاش گندری برای فرار و زنده ماندن او در  Westeros، باید بفهمیم که آیا Gendry موفق خواهد شد قدرت خانوادگی خود را بدست بگیرد یا نه.

پیشگویی ملیساندر

ملیساندر در فصل ۷ وستروس را ترک کرد و به وطن خود بازگشت. اما قبل از اینکه وستروس را ترک کند، او یک پیشگویی کرد که به واریس هشدار می‌داد: ” عنکبوت عزیزم، من برای آخرین بار برمیگردم. من باید در این کشور عجیب و غریب، همانند تو بمیرم.” بخشی از آنچه که برای واریس بسیار هشداردهنده است این است که او مردی است که به چیزهایی نمی فهمد باور دارد.

بنابراین، می دانیم که ملیساندر به هر حال باز می‌گردد زیرا او هم باید در وستروس بمیرد. اما آیا او به تنهایی خواهد آمد؟ او تنها کشیشی نیست که در خدمت پروردگار نور است. ملیساندر، دنریس را در حالی که در مریئین حکومت می کرد، ملاقات کرد و به او گفت که از دنریس بعنوان شخصی که دنیا را نجات می‌دهد، محافظت خواهد کرد. آیا ملیساندر با یک ارتش کامل در حمایت از دنریس ظاهر میشود؟ آیا نیروهای او به اندازه خودش قدرتمند هستند؟ ما در فصل جدید خواهیم فهمید که رسالت ملیساندر چه خواهد بود.

gameofthrones
gameofthrones

کایبرن چه می داند؟

هنگامی که شخصیت‌های قدرتمند Game Of Thrones در انتهای فصل ۷ در چاله اژدها جمع شده بودند، اکثر شخصیت‌ها برای اولین بار با Walkers White مواجه شدند. جان اسنو یک جسد زنده را به همراه خود آورده بود تا همه را با چیزی که پشت دیوار است آشنا کند. هدف جان این بود که همه را بر ضد پادشاه شب متحد کند. در این صحنه در حالی که اکثر افراد حاضر در حال ترس از دیدن وایت واکر هستند، کایبرن دانشمند دیوانه سرسی که دستیار او هم هست، از دیدن وایت واکر خوشحال شد.

کایبرن همیشه مجذوب مرگ بوده است. آزمایش های او باعث شد هیولایی مانند کوه به آنچه در فصل هفت دیدیم تبدیل شود. در این شرایط، عجیب نیست که کایبرن با دیدن چنین موجودی به فکر آزمایش‌ها و دستاورد های جدیدی بیوفتد. اما باید دید این اقدامات می تواند به حفظ وستروس کمک کند یا به نابودی مستروس کمک خواهد کرد.

والنکار

یکی از شخصیت‌های کتاب اصلی که تنها در یک قسمت کوتاه در سریال تلویزیونی به نمایش درآمد، یک پیشگویی در زمان نوجوانی سرسی لنیستر و در مورد سرنوشت او بود. پیشگو مگی قورباغه به سرسی جوان گفت: “شما هرگز با شاهزاده‌ای ازدواج نخواهید کرد، با پادشاه ازدواج خواهید کرد. برای مدتی ملکه خواهید شد. سپس یک ملکه دیگر، جوان تر و زیبا تر خواهد آمد تا شما را به از تخت به زیر بکشد و همه دارایی شما را بگیرد. پادشاه ۲۰ فرزند دارد و شما سه فرزند خواهید داشت که تاج و لباس آنها از طلا خواهد بود. ” پیشگویی تا به حال دقیقا درست بوده است و حتی ممکن است در مورد دنریس هم به واقعیت بپیوندد.

اما بخشی دیگری از پیشگویی که در کتابها بود و ازسریال حذف شد، در مورد سرنوشت سرسی است: “و هنگامی که اشک هایت تو را غرق کرده اند، والنکار دست های خود را بر گلوی سفیدت می‌گذارد و زندگی را پایان می‌دهد” والنکر به خواهر یا برادر جوانتر اشاره دارد به این معنی که Cersei توسط Tyrion یا Jaime کشته می‌شود. بنابراین، باید بدانیم که چرا این قسمت از پیشگویی از نمایش خارج شد؟ آیا واقعا والنکار سرسی را خواهد کشت؟

سرسی

شروع فصل جدید از ۱۴ آوریل ۲۰۱۹

امیدواریم پاسخ همه این سوالات (و خیلی بیشتر) را در فصل جدید سریال Game Of Thrones که از دیشب(۱۴ آوریل) شروع شده است، پیدا کنیم. این سریال فوق العاده از شبکه HBO و با حضور ستارگانی چون پیتر دینکلای در نقش تیوریون لنیستر، نیکولای کستر والدو در نقش جیمی لنیستر، لنا هدی در نقش سرسی لنیستر، امیلیا کلارک در نقش دنریس تارگرین، سوفی ترنر در نقش سانسا استارک، میسی ویلیامز در نقش آریا استارک و با حضور بی‌نظیر کیت هرینگتون در نقش جان اسنو بخش می‌شود.

محصولات مرتبط

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *