احتمال عدم اکران Eternals در چین

احتمال عدم اکران Eternals در چین

به نظر می‌رسد فیلم Eternals (اترنالز) شانسی برای اکران در چین نداشته باشد. پس از تصمیم چین مبنی بر عدم نمایش فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings در این کشور، خبرهایی منتشر شده که نشان می‌دهد آن‌ها تصمیم مشابهی درباره فیلم کلویی ژائو در ذهن دارند.

این دقیقا همان روشی است که روی فیلم شانگ چی پیاده شد. طبق گزارش‌ وال استریت ژورنال، گویا ژائو در سال ۲۰۱۳ صحبت‌های جنجالی علیه حکومت چین کرده که اکنون پس از آنکه دیزنی نسخه‌هایی از فیلم را برای بررسی به چین ارسال کرده، صحبت‌های وی دوباره مورد توجه قرار گرفته است.

ددلاین نیز اخیرا به طور مفصل به نظرات ژائو و اینکه این اتفاق چطور می‌تواند روی فیلم برنده اسکار او یعنی، Nomadland و همچنین Eternals تاثیر بگذارد، پرداخته بود. در طول چرخه بازاریابی فیلم، مارول همیشه بر ارائه گسترده و متنوع فیلم از شخصیت‌ها تاکید کرده است. نیت مور، تهیه‌کننده Eternals درباره فیلم می‌گوید:

احتمال عدم اکران Eternals در چین

 

در زمان گذشته، ما جاودانگان (اترنالز) را می‌بینیم که در نسخه ما جزو اساطیر و موجودات بیگانه و قدرتمندی هستند که از سیاره‌ای به نام المپیا می‌آیند. این گروه از طرف سلستیال‌ها ماموریت داشتند که فقط به مقابله با همتایان شیطانی آن‌ها، یعنی منحرفین (The Deviants) بپردازند. منحرفین، بیگانگان انگل‌گونه‌ای هستند که از سیاره‌ای به سیاره دیگر می‌روند و در حالی که موجودات برتر آنجا را از بین می‌برند، به نوعی ویژگی‌ها و آثار زندگی هوشمند را نابود می‌کنند. پس اترنالز، قهرمان هستند، بنابراین آن‌ها به زمین آمده‌اند تا منحرفین را از بین ببرند و به بشریت اجازه رشد دهند. اما در زمان حال، ما با چند تن از اترنالز ملاقات می‌کنیم. سرسی و اسپریت که اکنون در لندن زندگی می‌کنند و چون پس از ۵ هزار سال منحرفین را ندیده‌ بودند از دیدن آن‌ها شوکه می‌شوند. به نظر می‌رسد این موجودات به نوعی تکامل یافته نیز هستند.

چندی پیش در اخبار مرتبط درباره عدم دخالت Eternals در وقایع Avengers: Infinity War خواندیم و متوجه شدیم که اترنالز از طرف سلستیال‌ها دستور داشتند که در هیچ نبردی دخالت نکنند. به همین دلیل وقتی تانوس در حال جمع‌آوری سنگ‌های ابدیت بود، آن‌ها هیچ مداخله‌ای نکردند و به کمک اونجرز نیامدند. گرچه این پاسخ اکثر مخاطبان را قانع نکرده و باید دید خود فیلم چه جوابی در اختیارمان خواهد گذاشت.

در پایان باید منتظر ماند و دید که آیا تصمیم دولت چین درباره عدم اکران فیلم در این کشور قطعی است یا درباره آن تجدید نظر خواهد شد. فیلم سینمایی Eternals که خیلی‌ها از آن به عنوان جاه‌طلبانه‌ترین فیلم مارول یاد می‌کنند، قرار است در تاریخ ۱۴ آبان در سینماها اکران شود.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *