دیزنی سریال تلویزیونی زورو را می سازد

دیزنی سریال تلویزیونی زورو را می سازد

قبل اینکه شخصیت بتمن توسط باب کین، نویسنده‌ی اسطوره‌ای کامیک‌ بوک‌های دی سی خلق شود، این زورو بود که به‌عنوان قهرمان محبوب نقابدار با شنل دراماتیک خود می‌درخشید. این شخصیت تخیلی که اولین‌بار در سال ۱۹۱۹ و در رمان The Curse of Capistrano خلق شده، طی یک قرن گذشته به اشکال مختلفی در آثار سینمایی و تلویزیونی ظاهر شده اما مدت زیادی است که از آخرین امضای شمشیر دون دیگو دلا وگا در فیلم‌ها و سایر آثار اقتباسی می‌گذرد.

حالا به‌نظر می‌رسد که این انتظار به‌زودی به پایان می‌رسد و ویلمر والدراما قرار است برای سریال جدید دیزنی شنل اسطوره‌ای زورو را به تن کند. این پروژه درحال حاضر در دست ساخت بوده و قرار است به‌عنوان نسخه بازسازی شده (Reimagine) سریال کلاسیک دیزنی در دهه ۵۰ میلادی در منطقه Pueblo de Los Angeles به سبک تله‌نوولایی معاصر روایت شود.

آیو دیویس، رئیس برند تلویزیونی دیزنی وعده‌ی «شخصیت‌ها و روابط پرطرفدار معاصر دربرابر سبک اکشن و طنز اسطوره‌ای آثار کلاسیک زورو» را به طرفداران می‌دهد. همان‌طور که اشاره شد، بعد از اولین حضور زورو در رمان The Curse of Capistrano، اولین اقتباس سینمایی این اثر با نام The Mark of Zorro در سال ۱۹۴۰ با بازی داگلاس فیربنکس ساخته شد. این فیلم که به‌عنوان افتتاحیه شرکت United Artists توسط گروهی متشکل از مری پیکفورد، چارلی چاپلین و دی دابلیو گریفیث منتشر شد، به موفقیت چشم‌گیری دست پیدا کرد.

 

دیزنی سریال تلویزیونی زورو را می سازد

 

فیلم The Mark of Zorro به منبع اقتباس آثار سینمایی زیادی تبدیل شد تا اینکه در سال ۱۹۵۷ به تلویزیون رسید. سریال محبوب Zorro ساخته‌ی دیزنی، گای ویلیامز را در نقش زورو قرار داده و طی ۲ سال برای ۷۸ قسمت ادامه پیدا کرد. ضمن اینکه این اثر در مجموعه برنامه‌های ویژه و ۴ ساعته‌ی دیزنی به نام The Magical World of Disney در سال‌های ۱۹۶۰ و ۶۱ نیز حضور داشت.

والدراما که بیشتر با نقش شخصیت «فز» در سیتکام محبوب That ’70s Show شناخته می‌شود، در خصوص انتخاب او برای ایفای این نقش گفته: «زورو یکی از شخصیت‌هایی بود که در سنین کودکی و نوجوانی، این احساس را به من منتقل می‌کرد که به‌عنوان یک انسان لاتین تبار می‌توانم یک قهرمان باشم. حالا به‌عنوان یک بزرگسال و یک داستان نویس، این مسئولیت را دارم تا به واقعیت بخشیدن به این داستان‌ها کمک کنم. همکاری با گری (گری مارش، تهیه‌کننده اجرایی این پروژه) و دیزنی برای بازگردادن این میراث اسطوره‌ای بعد از گذشت ۶۰ سال و کمک به انتقال حسی که به کودکان یاد می‌دهد که می‌توانند قهرمان داستان خود باشند، رویایی است که به حقیقت پیوسته است.»

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *