سونی برنامه جدیدی برای اکران فیلم ها در سینما دارد

سه‌شنبه 2 شهریور , 1400

جاش گرین‌استاین از سونی پیکچرز در رویداد سینما-کان ۲۰۲۱ جملاتی را بیان کرد که به خاطر آن‌ها این شرکت مورد تشویق مفصل و بلند سینمادارها قرار گرفت.

سونی برنامه جدیدی برای اکران فیلم ها در سینما دارد

سونی به عقیده‌ی بسیاری از تحلیل‌گرها ساعاتی قبل یک کنفرانس معرکه را در CinemaCon 2021 برگزار کرد. این شرکت طی سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی به سینماکان نرفت و امسال با دست پر آمد. نمایش ثانیه‌هایی از فیلم آنچارتد با حضور مارک والبرگ و تام هالند، فیلم Morbius با بازی جرد لتو، فیلم عاشقانه‌ی اقتباسی Where the Crawdads Sing، فیلم جنگی Devotion با نقش‌آفرینی جاناتان میجرز و فیلم Bullet Train با هنرنمایی برد پیت بخشی مهم از این کنفرانس را رقم زد. در آخر هم افراد حاضر داخل سالن پس از شنیدن صحبت‌های پراحساس ایوان رایتمن، شاهد اکران کامل و غیرمنتظره‌ی فیلم Ghostbusters: Afterlife جیسون رایتمن بودند که چندین و چند واکنش مثبت و احساسی دریافت کرد.

البته که سالن در زمان پخش تریلر فیلم Spider-Man: No Way Home سرتاسر انرژی بود. ولی سونی از همان ابتدا توانست صدای تحسین را در کنفرانس خود بلند کند. وقتی که جاش گرین‌استاین به تندی از اکران آنلاین فیلم‌ها همزمان با اکران سینمایی آن‌ها انتقاد کرد و نشان داد که سونی پیکچرز همچنان برای فیلم‌های اصلی خود وفادار به سینماها است.

سونی روی اکران سینمایی اختصاصی فیلم مرد عنکبوتی ۳ تاکید داشت و اکران خانگی و سینمایی فیلم‌ها به‌صورت همزمان را «ویران‌گر» خطاب کرد؛ ویران‌گر برای کل صنعت فیلم‌سازی. این شرکت از تعهد خود به حفظ پنجره‌ی زمانی اکران سینمایی اختصاصی (بازه‌ای مشخص که فیلم طی آن فقط داخل سینماها اکران شود و سپس بتواند روی پلتفرم‌های خانگی مختلف قرار بگیرد) خبر داد و گفت که فیلم‌های خود را اول فقط داخل سینماها پخش می‌کند. از چند ماه قبل شنیده بودیم که سونی به‌شدت روی پیروی از این الگو تاکید دارد و به همین خاطر موفق به جلب توجه چندین و چند کارگردان شده است که اهمیت فراوانی برای اکران سینمایی اختصاصی قائل هستند.

سونی طی تمامی ماه‌های اخیر رویکردی متفاوت با اکثر استودیوهای هالیوودی داشت. این شرکت حق پخش برخی از فیلم‌های خود را با سود حداقلی فروخت و به همین خاطر طی دورانی که برخی از رقبا متحمل ضررهای مالی سنگین شدند، مقداری پول به‌دست آورد. در همین حین برخی از فیلم‌های شرکت اکران سینمایی اختصاصی داشتند و در حد خود به موفقیت رسیدند.

آثار بزرگ‌تر سونی منتظر بودند تا زمان اکران آن‌ها برسد. به همین خاطر هیچ‌کدام از فیلم‌هایی که کاملا در کنترل سونی پیکچرز ماندند، سراغ اکران آنلاین اختصاصی یا اکران آنلاین همزمان نرفتند. در همین حین فیلم‌های فروخته‌شده هم تبدیل به فیلم تلویزیونی شدند و روی پلتفرم‌هایی همچون نتفلیکس و آمازون پرایم ویدیو قرار می‌گیرند؛ نه اینکه همزمان فیلم تلویزیونی و فیلم سینمایی باشند. در نتیجه طی تمام این مدت سونی پیکچرز میان بزرگ‌ترین استودیوهای فیلم‌سازی عملا تنها شرکتی بود که سراغ اکران آنلاین/خانگی همزمان با اکران سینمایی نرفت. گویا از حالا به بعد هم سونی برنامه‌ای برای انجام این کار ندارد.

بعد از به اتمام رسیدن بازه‌ی زمانی اکران سینمایی اختصاصی یک فیلم سینمایی، سونی آن برپایه‌ی قراردادهای سودآوری که امضا کرده است، روی شبکه‌های آنلاین نتفلیکس و دیزنی پلاس قرار می‌دهد؛ همچنین در پلتفرم‌های دیجیتالی خرید و اجاره‌ی فیلم‌ها همچون iTunes. واضح است که شرکت هیچ مشکلی با اکران خانگی فیزیکی و دیجیتالی فیلم‌های سینمایی در زمان درست ندارد.

منبع:yahoo

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *