صدا پیشه شخصیت اصلی انیمیشن Up درگذشت

سه‌شنبه 9 شهریور , 1400

اد اسنر، صدا پیشه شخصیت کارل فردریکسن در انیمیشن “Up” و بازیگر سریال کمدی “نمایش مری تایلر مور” در سن ۹۱ سالگی درگذشت. خبر فوت این بازیگر مشهور توسط خانواده‌اش در توییتر تایید شد.

صدا پیشه شخصیت اصلی انیمیشن Up درگذشت

“نمایش مری تایلر مور” یکی از یکی از بهترین سریال‌های طنز در تاریخ تلویزیون به شمار می‌رود که از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۷ از شبکه سی‌بی‌اس پخش می‌شد. مری تایلر مور در این سریال نقش مری ریچاردز، یک دستیار تهیه کننده سخت‌کوش را بازی می‌کند که به یک زن ایده آل مجرد در نسل خود تبدیل ‌می‌شود. اسنر، که در زمان پخش سریال ۴۰ سال داشت، در این سریال نقش رئیس مری، لو گرانت را ایفا می‌کند که در مدت کمی به شهرت و محبوبیت زیادی می‌رسد.

زمانیکه سریال “نمایش مری تایلر مور در سال ۱۹۷۷ به پایان می‌رسد، اسنر بار دیگر نقش لو گرانت را در مجموعه اسپین‌آفی به همین نام ایفا کرد. وی پنج جایزه امی را برای بازی در نقش لو گرانت دریافت کرد – سه جایزه برای بازیگر نقش مکمل در یک سریال کمدی و دو جایزه برای بازیگر نقش اصلی درام.

اد اسنر فعالیت هنری خود را با بازی در صحنه‌ی تئاتر شروع کرد. پس از نقل مکان به شهر نیویورک و بازی در فستیوال‌های نمایشی شکسپیر وی موفق شد کار خود را به عنوان یک بازیگر تلویزیونی در شهر کالیفرنیا شروع کند. اولین مجموعه‌های تلویزیونی که اسنر در آن‌ها به ایفای نقش پرداخت، سریال‌های جنایی چون “تسخیر ناپذیران”، “گروه جنایتکار” و “اف‌.بی‌آی” است.

اسنر همچنین دو جایزه امی ساعات پربیننده را برای بازی در دو سریال محدود “دارا و ندار” در سال ۱۹۷۶ و “ریشه‌ها” در سال ۱۹۷۷ دریافت کرده است.

از اولین فیلم‌های سینمایی وی می‌توان به بازی در “نخ باریک” (۱۹۶۵) در کنار سیدنی پویتیر و آن بنکرات، فیلم وسترن “ال دورادو” (۱۹۶۶) در کنار جان وین، ” برانکس، قلعه آپاچی” (۱۹۸۱) و فیلم “جی.اف.کی” به کارگردانی الیور استون (۱۹۹۱) اشاره کرد.

اما نسل جدید تماشاگران اسنر را برای بازی در فیلم‌هایی چون الف (۲۰۰۳) در کنار ویل فرلد و صدا پیشگی شخصیت کارل فردریکسن در انیمیشن Up / بالا (۲۰۰۹) می‌شناسند. وی همچنین نقش سرمایه دار معروف وارن بافی را در فیلم “بزرگتر از آن که ورشکست شود” در سال ۲۰۱۱ ایفا کرد.

 منبع: نیویورک تایمز

محصولات مرتبط

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *