فیلم های کمیک که در سال ۲۰۱۸ اکران خواهند شد

بعضی افراد بر این باورند که دوران فیلمهای قهرمانی و ابر قهرمانی در حال گذر است ، اما اصل قضیه این است که ظاهرا ابر قهرمانان قصد ترک هالیوود را حداقل به این زودی ها ندارند. در واقع این فیلم ها مشکل خاصی ندارند ، مخاطب بسیار زیادی دارند و داستان های زیادی که الهام بخش یک فیلم هالیوودی باشد میتوان از دل کمیک هایی که طی دهه ها نوشته شده اند و هنوز هم نوشته میشوند ، بیرون کشید. در سال ۲۰۱۷ تعداد زیادی فیلمهای بر اساس کمیک به بازار آمد که اکثرا هم موفق بودند از جمله این فیلم ها ، “واندر وومن” ، “اسپایدرمن” ، “لوگان” ، “ثور” و “محافظین کهکشان” را میتوان نام برد .

در اینجا به ۱۵ فیلم مهم ساخته شده بر اساس کمیک که در سال ۲۰۱۸ برای اکران برنامه ریزی شده اند خواهیم پرداخت با ایستگاه نرد همراه باشید

۱. Batman : Gotham by Gaslight

انیمیشن های ساخته شده توسط “دی سی” همیشه مورد تعریف و تمجید قرار گرفته اند ، دلیل آن انتخاب فوق العاده صدا پیشگان و داستان قوی که مستقیما برگرفته از کمیک های مربوطه می باشد ، است. انیمیشن “batman: Gotham by Gaslight” بر اساس کمیکی با همین نام که در سال ۱۹۸۹ منتشر شده است در حال ساخت است ، داستان این انیمیشن که ستینگ نزدیک به دوران ویکتوریایی شهر لندن را دارا می باشد ، به تحقیقات شوالیه تاریکی علیه جنایات “جک ریپر” میپردازد.

۲. Black Panther

زمان آن فرا رسیده که کمپانی مارول اولین فیلم خود که شخصیت اصلی و اول آن یک سیاه پوست می باشد را به بازار عرضه کند ، درست است شخصیت های سیاه پوستی که نقش های بسیار مهم در فیلمهای “MCU” ایفای نقش کرده اند مانند “نیک فیوری” ، “فالکون” و “وار ماشین” وجود دارند اما این برای اولین است که یک فیلم جداگانه با محوریت یک شخصیت سیه چرده در نقش اصلی این فیلم ها ظاهر میشود ، “چادویک بزمن” در نقش “تچالا” که در فیلم “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” وی را دیده ایم در نقش اصلی پلنگ سیاه ایفای نقش خواهد کرد ، وی محافظ کشور افریقایی منزوی “واکاندا” میباشد ، و ظاهرا نقش مقابل وی را “مایکل بی جردن” در نقش “کیلمونگر” بازی خواهد کرد که یک طرد شده و در صدد تصرف امپراطوری واکاندا به منظور انتقام می باشد .

۳. The New Mutant

از بعضی جهات اینکه دیزنی ، فاکس را خریداری کرده و حالا حق و پخش و تولید فرانچایزی مثل “X-Men” در اختیارش می باشد کمی ناراحت کننده است ، این را از این بابت میگوییم که کمپانی فاکس قرن بیستم ، تازه به ریتم مورد نظر در ساخت سری فیلم های مرتبط با “X-Men” رسیده بود فقط کافیست به فیلمهایی مثل “Logan” ، “Deadpool” یا سریالی مثل “Legion” نگاه کنید ، تمام این موارد چه لحاظ منتقدان و چه از لحاظ تبلیغاتی و مالی پروژه های موفقی به حساب می آیند که دلیل آن ریسک کمپانی فاکس در ساخت فیلم های متفاوت از دنیای ابر قهرمانان از انچه بقیه کمپانی ها میساختند و میسازند! بود.

فیلم بعدی از این سری فیلم های به شدت متفاوتی که از دنیای “X-Men” دیده ایم فیلم “The New Mutant” می باشد که طبق گفته سازندگان چیزی شبیه و بینابین فیلم های “Breakfast Club” و ‘one flew over the coco nest” همراه با تم ترسناک بسیار شدید میباشد

۴. Avengers : Infinity War

از زمانی که شخصیت “تانوس” برای اولین در دنیای “MCU” معرفی شد چندین سال میگذرد (سال ۲۰۱۲ در انتهای فیلم انتقامجویان برای اولین بار تانوس را دیدیم) حالا بالاخره قرار است این شخصیت غول پیکر و منفی دنیای مارول را در فیلم جدید سری “انتقامجویان” ببینیم ، اینکه این فرانچایز چه پایانی خواهد داشت هنوز مشخص نیست و از آنجایی که قسمت چهارم انتقامجویان برای اکران در سال ۲۰۱۹ برنامه ریزی شده است احتمال آنکه “تانوس” را در قسمت بعدی نیز ببینیم خیلی زیاد است ، از این رو که به نظر نمی آید این غول بی در پیکر به همین راحتی شکست بخورد و ظاهرا سخت ترین دشمنی است “استیو راجرز” و مابقی انتقامجویان با آن روبرو شده اند . این موضوع را هم از این بابت میگوییم چون تقریبا هر ابر قهرمانی که طی ۱۰ سال اخیر در دنیای مارول معرفی شده برای مقابله با تانوس در این فیلم حضور دارد .

۵. Deadpool 2

دقیقا یک ماه پس از اکران “انتقامجویان : جنگ ابدیت” شاهد حظور دوباره “جاش برولین” در یک فیلم ابر قهرمانی فوق العاده دیگر خواهیم بود او در فیلم انتقامجویان نقش تانوس را ایفا کرده حالا در قسمت جدید فیلم محبوب “ددپول” تبدیل به یک سایبرگ که قابلیت سفر در زمان را دارد تبدیل میشود ، فیلم همانند قسمت اول که در سال ۲۰۱۶ اکران شد دارای درجه سنی R (مناسب برای بزرگسالان) میباشد که برای فیلم های ابر قهرمانی امری نامتعارف است اما انتظار میرود مثل قسمت اول فیلم دارای صحنه های خشونت آمیز توام با کمدی بینظیر همراه باشد .

۶. Ant-Man and the Wasp

در سال ۲۰۱۵ اکران فیلم “مرد مورچه ای” در سایه قسمت جدید “انتقامجویان : عصر آلتران” قرار گرفت به طوری که روند ساخت و تولید فیلم چندین بار توسط کارگردان فیلم “ادگار رایت” که بعدا “پیتون رید” جایگزین وی در امر کارگردانی فیلم شد ، به تعویق افتاد. از این رو برای برخی سوال بود که این ابر قهرمان نسبتا ناشناس (حداقل برای عموم مردم) شانسی بابت موفقیت در این بازار داغ ابرقهرمانان خواهد داشت یا خیر ، خوشبختانه فیلم با فروش ۵۱۹ میلیون دلاری در گیشه و نظر مثبت منتقدان و مخاطبان روبرو شد و با نمایش دوباره این شخصیت در فیلم “کاپیتان آمریکا : جنگ داخلی” ساخت دنباله ی فیلم مرد مورچه ای رسما اعلام شد ، فیلم از صفر تا صد توسط “پیتون رید” در حال ساخت است هرچند که تا الان هیچ جزئیاتی از فیلم اعلام نشده است.

۷. Alita battle Angel

یکی از بزرگترین رسیک هایی که در زمینه فیلم های بر اساس کمیک در این سال ها رخ داده است مربوط به فیلم “آلیتا: فرشته نبرد” که بر اساس یک مانگا (کمیک ژاپنی) در سال ۱۹۹۰ میلادی منتشر شده است ، می باشد. ریسک این فیلم از این بابت است که این مانگا در ژاپن بسیار محبوب و مشهور است اما در دنیای غرب یعنی آمریکا و اروپا طرفداران کم و به خصوصی دارد. فیلم ابتدا توسط “جیمز کامرون” برای تولید استارت خورد اما بعد از اینکه وی تصمیم گرفت تا بر روی پروژه “آواتار” کار کند کارگردانی این فیلم به “رابرت رودریگز” کارگردان فیلم های مثل “سین سیتی” و “ماشته” سپرده شد و “کامرون” وظیفه نویسندگی فیلم را به عهده گرفت. فیلم بودجه ساخت ۲۰۰ میلیون دلاری دارد و از جدیدترین تکنولوژی موشن کپچر که توسط خود “جیمز کامرون” ابداع شده است جهت بهره وری از نهایت جلوه های ویژه بصری برای شخصیت اصلی داستان بهره میبرد. فیلم در تابستان سال ۲۰۱۸ اکران خواهد شد .

۸. Teen Titans Go !

“تین تایتنز گو” یک سریال انیمیشن بسیار محبوب از شبکه “کارتون نتورک” می باشد که داستان برخی از شخصیت های دنیای “دی سی” را بیان میکند و به تازگی به رکورد ۲۰۰ اپیزود پخش شده رسیده است ، از همین رو سازندگان فیلم امیدوار هستند تا این موفقیت را در پرده نقره ای سینما نیز بدست اورند. داستان فیلم هم مانند سریال به شخصیت های “رابین” ، “سایبرگ” و مابقی افراد گروه میپردازد و احتمالا شاهد یک یا حتی چند جوک و تیکه ابدار بابت عدم حضورشخصیت “رابین” در فیلم “بتمن علیه سوپرمن” و همینطور حضور “سایبرگ” در فیلم “لیگ عدالت” خواهیم بود.

۹. Venom

“ونوم” این دشمن شرور شخصیت “اسپایدرمن” برای بار اول در سال ۲۰۰۷ و در فیلم “اسپایدرمن ۳” با بازی “تافر گریس” ظاهر شد ، که از همان زمان زمزمه فیلم سولو این شخصیت به گوش میرسید اما فرانچایز “اسپایدرمن” ریبوت شد و این پروژه نیز تقریبا به فراموشی سپرده شده بود تا اینکه بالاخره امسال قرار است این فیلم با کارگردانی “روبن فلیشر” اکران شود. “تام هاردی” بازیگر نام اشنای سینمای هالیوود نقش “ادی بروک” و “مایکل ویلیامز” نقش “ان ویینگ” را در این فیلم ایفا خواهند کرد ، سونی ناشر این فیلم ، شانس این را داشته با بدون وابستگی به لاینسس اسپایدرمنی که اکنون در اختیار دیزنی میباشد با استفاده از لایسنس خودش از اسپایدرمن این فیلم را تولید کند که این یک فرصت بینظیر برای این کمپانی در عرضه و ساخت فیلم های ابر قهرمانی به حساب می آید هرچند تقریبا همه میدانیم با توجه به قرارداد دیزنی و فاکس و همچنین لایسنسی که “MCU” از اسپایدرمن در اختیار دارد احتمال حظور این شخصیت در فیلم سولو “ونوم” نزدیک به صفر است .

۱۰. X-men : Dark phoenix

با توجه به ادغام تاریخی کمپانی فاکس و کمپانی دیزنی ، احتمالا فیلم “اکس من : دارک فینکس” آخرین فیلم از سری “اکس من” قبل از ریبوت احتمالی این فرانچایز توسط دیزنی به منظور تطبیق بیشتر با دنیای سینماتیک مارول خواهد بود. زمان زیادی است که “سیمون کینگبرگ” تهیه کننده این فیلم در اندیشه ساخت این عنوان میباشد و به طرفداران قول داده است این فیلم بیشترین میزان وفاداری و تطابق با کمیک های “کریس کلرموند” و “جان بایرن” را دربین فیلم های فرانچایز “اکس من” خواهد داشت.

۱۱. Spiderman : Into the Spider-Verse

دومین اسپین-آف بعد از “ونوم” از فرانچایز اسپایدرمن که در سال ۲۰۱۸ اکران خواهد شد انیمیشن “into the spider-verse” خواهد بود که دنیا و شهر نیویورک را در حالتی نشان میدهد که پیتر پارکر مرده است و مردم به یک ابر قهرمان جدید نیاز دارند ، با توجه عنوان فیلم و همچنین شخصیت شرور داستان یعنی “Morlun” اینطور به نظر میرسد که شخصیت “مایلز” با ورژن های دیگر اسپایدرمن از دنیاهای موازی دیگر همدست خواهند شد تا “morlun” را شکست دهند. اگر “توبی مگوایر” و “اندرو گارفیلد” تحت ورژن های دیگر اسپایدر من در این انیمیشن حضور داشته باشند قضیه بسیار رویایی خواهد شد اما باید تا زمان اکران این فیلم منتظر بمانیم و ببینیم این رویای ما به حقیقت خواهد پیوست یا خیر

۱۲. Aquaman

به هیچکس پوشیده نیست که “DCEU” با مشکلات اساسی روبرو شده است ، هرچقدر که “واندر وومن” مورد تحسین منتقدان قرار گرفت به همان میزان یا حتی بیشتر فیلم “لیگ عدالت” مورد تمسخر آنها واقع شد و حتی در گیشه نیز عملکرد خوبی نداشت . و حالا با توجه به تاخیر فیلم های “بتمن” و “فلش” که اکنون به “فلش پوینت” تغییر نام داده است ، “اکوا من” تنها فیلم سولو در سال ۲۰۱۸ است که توسط “DCEU” اکران خواهد شد ، اکوا من شخصیت تراز اول دنیای دی سی به حساب نمی اید اما در فیلم لیگ عدالت نشان داد میتوان یک چیزایی از توی آن درآورد که البته بیشتر به خاطر شکل و شمایل و هیکل بازیگر آن میباشد ، به هر حال امیدواریم فیلم سولو “اکوا من” فیلم خوبی از اب در بیاید آن هم در حالی که فیلم هایی از قبیل “لیگ عدالت” ، “جوخه انتحار” ، “بتمن علیه سوپرمن” و حتی “مرد فولادی” نتوانستند آن طور که باید و شاید نظر طرفداران را به خود جلب کنند ، و همچنین امیدواریم “دی سی” راه خود را پیدا کند و محکم آن را بچسبد چون به نظر همه ما “بتمن” ، “سوپرمن” ، “واندر وومن” و بقیه شخصیت های دوست داشتنی دی سی لیاقت خیلی بیشتر از اینها را دارند.

۱۳. Suicide Squad : Hell to pay

انیمیشن “جوخه انتحار” برای اکران در بهار ۲۰۱۸ برنامه ریزی شده است ولی تا کنون هیچگونه جزئیاتی اعم از نام صداپیشگان ، داستان و غیره از آن اعلام نشده است تا این عنوان را تنها چند ماه مانده به اکران تبدیل به یک راز بزر میان طرفداران کنند هرچند انتظار میرود به زودی همراه با یک تریلر بسیاری از این سوالات پاسخ داده شود.

۱۴. Marvel Rising : Secret Warriors

مارول به اندازه دی سی انیمیشن های مربوط به کمیک را تولید نمیکند اما خب این روند در حال افزایش است ، به نظر میرسد انیمیشن “مارول رایزینگ” بر روی برخی شخصیت های جدید این کمپانی تمرکز دارد “کلویی بنت”صداپیشه شخصیت “دیزی جانسون” یا همان “کوییک” در سریال “اجنت اف شیلد” که به گروهی از قهرمانان مانند “میس آمریکا” ، “اسکوئرل گرل” ، “اینفرنو” ، “میس مارول” و “گوست اسپایدر” ملحق خواهد شد تا با کمک یکدیگر دنیا را از خطرات موجود در کهکشان نجات دهند.

۱۵. Death of Superman

“کیلینگ جوک” ، “دارک نایت ریترنز” ، سوپرمن علیه الیت” و “بتمن : سال اول” همه نمونه های از انیمیشن های ساخته شده و فوق العاده دی سی هستند که مورد توجه مخاطبان هم قرار گرفته اند و حالا دی سی به سراغ یکی از داستان های کمیکی افسانه ای خود یعنی “مرگ سوپرمن” که در سال ۱۹۹۲ منتشر شده است رفته است و حالا قرار است این کمیک را تبدیل به انیمیشن کند فعلا تاریخ مشخصی برای اکران این فیلم مشخص نشده است و تنها گفته شده است که این فیلم در سال ۲۰۱۸ اکران خواهد شد

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *