لغو همکاری شرکت Amblin Partners و نتفلیکس

سه‌شنبه 1 تیر , 1400

استیون اسپیلبرگ، فیلم‌ساز بزرگ که در سال ۲۰۱۹ میلادی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مخالف‌های شبکه آنلاین نتفلیکس شناخته می‌شد حالا با امضای یک قرارداد گسترده به ستایش از آن پرداخت.

لغو همکاری شرکت Amblin Partners و نتفلیکس

اسپیلبرگ یکی از افرادی است که انتقادهای تندی به نحوه‌ی پخش فیلم‌ها توسط شبکه آنلاین/استریم‌محور نتفلیکس داشت. این کارگردان برنده‌ی اسکار در سال ۲۰۱۹ میلادی بیشتر از همیشه در اذهان عمومی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مخالف‌های نتفلیکس شناخته شد. زیرا می‌خواست قانونی را تصویب کند که براساس آن دیگر فقط فیلم‌هایی می‌توانستند نامزد دریافت جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینما در مراسم اسکار شوند که حداقل یک ماه اکران سینمایی اختصاصی داشته باشند. هرچند این قانون هرگز به تایید برگزارکنندگان نرسید.

نتفلیکس همواره به‌عنوان اصلی‌ترین آغازکننده‌ی مدل جدید پخش فیلم‌ها شناخته شده است. اکنون می‌بینیم که با پخش تعداد قابل توجهی از فیلم‌ها بدون هیچ‌گونه اکران سینمایی در شبکه‌ی آنلاین، کوتاه‌تر شدن پنجره‌ی زمانی اکران اختصاصی فیلم‌ها در سینما و اکران همزمان برخی از فیلم‌ها در سالن‌های سینما و شبکه‌های آنلاین، چه‌قدر سینماها دارند روزهایی متفاوت با گذشته را تجربه می‌کنند.

استیون اسپیلبرگ با مینی‌سریال Amazing Stories در اپل تی‌وی پلاس، نخستین همکاری خود با یک شبکه آنلاین را رقم زد. ولی احتمالا خیلی‌ها انتظار نداشتند که فیلم‌ساز ۷۴ساله وارد قراردادی گسترده با بزرگ‌ترین شبکه آنلاین شود. هر سریال، فیلم یا انیمیشن که اسپیلبرگ نقشی کوچک یا بزرگ در ساخت آن داشته باشد، به ترتیب تحت برند Amblin Television، برند Amblin Partners و برند DreamWorks تولید می‌شود. حالا شرکت Amblin Partners یک قرارداد گسترده با شبکه آنلاین نتفلیکس امضا کرده است که البته تضادی با قرارداد بسته‌شده با یونیورسال هم ندارد. پس استیون اسپیلبرگ و شرکت Amblin Partners طی سال‌های آتی برای یونیورسال و نتفلیکس فیلم می‌سازند.

براساس قرارداد جدید می‌دانیم که شرکت Amblin Partners باید هر سال چند فیلم جدید را تحویل نتفلیکس بدهد. البته تک‌تک فیلم‌های Amblin Partners توسط استیون اسپیلبرگ کارگردانی نمی‌شوند و او گاهی تنها نقش تهیه‌کننده یا حتی فقط تهیه‌کننده اجرایی را دارد. جف اسمال، مدیرعامل Amblin Partners باور دارد که رسیدن نتفلیکس به بیشتر از ۲۰۰ میلیون مشترک، به‌تنهایی عظمت این کسب‌وکار را نشان می‌دهد. بر کسی هم پوشیده نیست که تا به امروز فیلم‌سازهای محبوب و ستایش‌شده‌ی زیادی با نتفلیکس فیلم ساخته‌اند و قرارداد بستند.

اسمال می‌نویسد: «با تقویت رابطه‌ی Amblin Partners و نتفلیکس، در حال بالاتر بردن ساختمان بناشده روی موفقیت‌های بسیار زیاد در همکاری‌های قبلی داخل سینما و تلویزیون هستیم». فیلم The Trial of the Chicago 7 و Maestro را می‌توان دو اثر بیرون‌آمده از دل همکاری‌های پیشین این دو شرکت دانست.

نتفلیکس طی سال‌های اخیر مدام به‌دنبال افزایش آثار اختصاصی خود بوده است تا هزینه‌های خود در آینده برای اجاره‌ی آثار استودیوهای دیگر را کاهش دهد. از راه رسیدن پاندمی هم تاثیر قابل توجهی روی افزایش تعداد مشترک‌های این شبکه آنلاین داشت که فعلا از تمامی رقبا جلوتر است. افراد کلیدی تیم نتفلیکس باور دارند که قرارداد جدید امضاشده با کارگردان فیلم Jurassic Park، فیلم نجات سرباز رایان و فیلم Schindler’s List می‌تواند تعداد مشترک‌های این شبکه آنلاین را بیشتر کند.

منبع: latimes

محصولات مرتبط

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *