اولین نظرها در مورد فیلم پلنگ سیاه

فیلم “بلک پنتر” ، اولین فیلم اختصاصی “دنیای سینمایی مارول” از یک شخصیت سیاه پوست ، اولین فیلم کامیکی در سال ۲۰۱۸ و هجدهمین فیلم دنیای سینمایی مارول خواهد بود.

این فیلم با کمک گرفتن از معماری کلاسیک آفریقایی توانسته خود را کاملا نسبت به دیگر فیلم های مرتبط جدا کرده و به فیلمی با استایل کاملا متفاوت تبدیل بشود.

 فیلم بلک پنتر طبق گفته ی عوامل فیلم و تعدادی از کسانی که موفق به دیدن این فیلم شده اند یک فیلم کاملا متفاوت با دیگر فیلم های دنیای سینایی مارول است.

طبق تریلر ها این فیلم دارای مناظر و لوکیشن و تصاویر حیرت انگیزیست که تاکنون در پرده سینما هرگز نظیر آن را ندیده اید و مُهر “رایان کاگلر” بر روی تمامی سکاس هایی که در تریلر مشاهده میشود کاملا مشخص است.

بعد از مرگ “تی چاکا” پدر “تی چالا” حالا مسئولیت “واکاندا” و همانطور بلک پنتر بر روی دوش تی چالاست او باید بتواند واکاندا را همانند سابق رهبری کند و دست متجاوزین را از وایبرانیوم دور نگه دارد.

تی چالا به عقاید خود کاملا پایبند است و هرگز تسلیم نمی شود.

وی یکی از قدرتمند ترین شخصیت های دنیای مارول است جالب است بدانید بلک پنتر توانسته گروه “اونجرز” را یک تنه شکست بدهد.

تی چالا از لحاظ هوش و ذکاوت در سطح کسانی همانند “تونی استارک” قرار دارد با این تفاوت که تکنولوژی زره و تجهیزات خود را از خواهر خود یعنی شوری دارد.

از آخرین باری که بلک پنتر را دیدیم لباس او بسیار تغییر کرده است و بنظر میرسد با تکنولوژی نانو در آمیخته شده است.

دلیل لکه های بنفش موجود در لباس وی هنوز مشخص نیست.

واکاندا واقع در شمال شرقی آفریقا است که البته موقعیت دقیق آن مشخص نیست واکاندا یک شهر مخفی از دیدگان است  که در تریلر ها نیز شاهد این موضوع بودیم.

این کشور بزرگترین منبع “وایبرانیوم”(جنس سپر کاپیتان آمریکا) است و به همین منظور تمامی استحکامات  و تجهیزات این سرزمین از جنس وایبرانیوم است.

در نتیجه این کشور یکی از مستحکم ترین پدافند های دفایی دنیای مارول را دارد.

این کشور  بدلیل این منابع بسیار مورد توجه غارتگران  است که شاید در این فیلم نیز  شاهد این موضوع باشیم.

سوال دیگری که وجود دارد این است که آیا سنگ بینهایت (روح) در واکاندا است یا خیر؟

آیا به دلیل وجود سنگ بینهایت در واکاندا ارتش ثانوس به واکاندا حمله می کنند؟

باید منتظر بود.

نام اصلی شخصیت منفی “ان جاداکا” است و  به لطف تمرین های بیشماری که انجام داده است یک مبارز کاملا نابغه است.

او در کامیک ها به دلیل عطش قدرت و تخلف هایی که انجام می دهد از واکاندا تبعید می شود و به همراه خانواده اش به آمریکا می رود.

جالب است که ما در تریلر ها متوجه می شویم وی یک لهجه آمریکایی دارد و این امکان وجود دارد که ما شاهد همان موضوع در این فیلم باشیم.

 بیشترین گمان ها و حدس ها بر انگیزه و هدف این ویلن، نشان دادن واکاندا به جهانیان می باشد.

زره وی که شباهت زیادی به زره بلک پنتر دارد، “گولدن جگوار” نام دارد.

شباهتی که میان این دو زره وجود دارد فقط از راه دور مشخص است و اگر از نزدیک به زره “کیلمانگر” نگاه کنید شاهد تفاوت های آن با لباس بلک پنتر خواهید شد از لحاظ تجهیزات لباس نیز تفاوت های بسیاری با یک دیگر دارند.

سوالی که در این میان به وجود می آید این است که این لباس چگونه به دست وی می رسد؟

آیا خودش آن را ساخته است؟

آیا خیانتکاری در میان تی چالا وجود دارد؟

در این مبحث بیشترین اشاره ها به “یولیسس کلاو” است ما قبلا وی را در فیلم “انتقامجویان: عصر التران” دیدیم. کلاو در آن فیلم دست خود را از دست داد.

وی یک دزد حرفه ای وایبرانیوم است و شاید همین کلاو باشد که لباس گلدن جگوار را برای کیلمانگر ساخته باشد.و شاید کیلمانگر هم به وی قول استخراج وایبرانیوم را داده باشد.

 اولین واکنش نسبت به فیلم پلنگ سیاه بسیار مثبت بوده و طرفداران این فیلم را بهترین فیلم دنیای سینمایی مارول و اریک کیلمانگر را بهترین ویلن این مجموعه تا این لحظه می نامند.

این فیلم در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ به صورت رسمی در سینماها اکران خواهد شد.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *