اسپین آف جنگ ستارگان

شاید شما هم طرفدار یک کتاب ، فیلم ، بازی، کمیک یا سریالی باشید که عاشقانه آن را میپرستید. نمونه هایی از قبیل هری پاتر ، ارباب حلقه ها و جنگ ستارگان نمونه های بارز این موارد هستند. طرفداران آنها بارها و بارها کتاب ها را خوانده اند ، فیلم ها را مرور کرده اند و حتی شاید وسایل کلکسیونی از این فرانچایز ها جهت تزئیین اتاق و خانه خود خریده اند . اما حتما متوجه این موضوع شده اید که طرفداران همیشه چیزهای بیشتری میخواهند. به این معنی که در همان دنیای بزرگ که غرق آن هستند داستان های فرعی با شخصیت های محبوب آن فرانچایز را خواستارند.

معمولا هم دیده ایم که کمپانی های مربوط به این فرانچایز ها با عرضه بازیهای کامپیوتری ، کمیک ، بورد گیم و امثال آنها سعی در برطرف کردن عطش طرفداران دارند در این مقاله قصد ما پرداختن به فرانچایز محبوب جنگ ستارگان است . بعد از اکران فیلم “روگ وان” تحت عنوان اسپین-آف داستانی از دنیای زیبای جنگ ستارگان ، و همچنین فیلم در دست ساخت “سولو” بر پایه یکی از محبوب ترین شخصیت های این فرانچایز یعنی “هان سولو” با بازی هریسون فورد تقریبا خیال طرفدران راحت شد که هر سال میتوانند یک فیلم از دنیای جنگ ستارگان را ببینند.

حداقل تا زمانی که دیزنی سیاست خود در قبال جنگ ستارگان را عوض نکند! با این حساب و با توجه به ۳ قسمت جدیدی که قرار است پس به پایان رسیدن سه گانه فعلی ساخته شود ، با قطعیت میتوان گفت که تا سال ۲۰۲۵ قرار است چند اسپین-آف دیگر از این سری را ببینیم. حال قصد داریم چند شخصیت این کهکشان خیلی خیلی دور که پتانسیل این را دارند تا فیلم سولو داشته باشند را معرفی کنیم ، با ایستگاه نرد همراه باشید .

دارت ویدر

شاید اغراق نباشد که بگوییم محبوب ترین شخصیت سری جنگ ستارگان همین دارت ویدر دوست داشتنی خودمان است . هرچند با توجه به ۳گانه ای که در سال۱۹۹۹ ساخته شد به نوعی آنتولوژی دارت ویدر را به طور کامل به تصویر کشیده است ، بعید است فیلم سولو راجب این شخصیت ساخته شود. هرچند این موضوع باعث نمیشود تا ما این شخصیت را کاندید مناسبی جهت فیلم سولو جنگ ستارگان ندانیم. هرچی باشد داریم راجب دارت ویدر صحبت میکنیم مگر غیر از این است ؟

بوبا فت

جایزه بگیر محبوب کل داستان ، با اینکه مثل ویدر یک شخصیت منفی به حساب می آید ، اما از همان زمان اولین حضورش در فیلم مورد علاقه خیلی از طرفداران قرار گرفت. لباس فوق العاده از سیاره مندولرین همراه با شخصیت کاریزماتیک که بوبا دارد ، قطعا پتانسیل تبدیل شدن به یک اسپین-آف عالی از سری جنگ ستارگان را دارد. ضمن آنکه این موضوع قابل ذکر است که فیلم این بانتی هانتر در حال به وقوع پیوستن بود. حتی برای این فیلم کارگردان هم انتخاب شده بود. اما در نهایت “سولو” به عنوان دومین فیلم اسپین-آف معرفی شد .

لاندو کلاریسین

سیاه پوست دوست داشتنی داستان با اینکه هان سولو ، لیا و چوباکا را به دارت ویدر و بوبا فت فروخت اما در نهایت و در فیلم سوم نقش اساسی در نابودی “امپراطوری” داشت . و بدون شک جزء شخصیت های قابل احترام سری جنگ ستارگان می باشد و دیدن دوباره این شخصیت در قالب داستانی مجزا بسیار لذت بخش خواهد بود .

اوبی وان کنوبی

واقعا چه کسی بر حق از شخصیت اوبی وان کنوبی است تا اسپین-آف راجبش ساخته شود ؟ استاد جدای فوق العاده در محفل جدای ، و استاد آناکین اسکای واکر و تا حدودی لوک اسکای واکر. ضمن آنکه ایوان مکگرگور بازیگر نقش اوبی وان در ۳گانه پیش از داستان اورجینال که در سال ۱۹۹۹ اکران شد ، هنوز هم میتواند در نقش اوبی وان ایفای نقش کند. حتی در برخی مصاحبه های انجام شده از علاقه خودش برای بازی مجدد در این نقش گفته است. بیایید امیدوار باشیم که این فیلم بالاخره ساخته خواهد شد.

یودا

اگر طرفدار جنگ ستارگان نباشید هم احتمالا موجود سبز کوچک بامزه از این سری خیلی جاها به چشمتان خورده این موجود سبز بامزه قدرتمندترین شخصیت کل داستان یعنی استاد بزرگ جدای ، یودا است که بیش از ۸۰۰ سال سن دارد و جدای های بسیاری را آموزش داده است. با توجه به همین سن یودا صدها داستان مربوط به این شخصیت میتوان ساخت که هر کدام به نوبه خود میتواند جالب توجه باشد .

دارت ماول

شخصیت دارت ماول با وجود حضور کم در فیلم ها (بهتره بگوییم حضور تنها در یکی از فیلم های جنگ ستارگان) خیلی سریع تبدیل به شخصیتی محبوب بین طرفداران شد . شاید شمشیر نوری زیبای آن باعث این امر شده ، شاید هم فیزیک فوق العاده و شکل شمایل عجیب و منحصر بفردش که همخوانی بسیار زیادی با لرد های سیت دارد باعث آن شده باشد. این شخصیت در سری کارتون های جنگ ستارگان ساخته دیزنی نیز حضور دارد، اما ساخت فیلم مجزا بر پایه این شخصیت بیش از اندازه باعث خوشحالی طرفداران جنگ ستارگان ، به ویژه آنهایی که دارک ساید را به لایت ساید ترجیح میدهند خواهد شد.

آسوکا تانو

اگر طرفدار انیمیشن های جنگ ستارگان باشید قطعا با آسوکا آشنایی دارید . آسوکا تانو شاگرد آناکین اسکای واکر و یکی از محبوب ترین شخصیت های سری انیمیشن های جنگ ستارگان میباشد . اخلاقیات خاص آسوکا ، همراه با شخصیت کاریزماتیک در نحوه برخورد با محفل جدای که منجر به بیرون کشیدن خود از آنها شد ، پتانسیل بینظیری جهت تبدیل به فیلم جداگانه را دارد. در کنار همه این موارد او جزء معدود جدای های مونث (قبل از ری) میباشد که دیدن همین شخصیتی در یک اسپین-آف قطعا برای طرفداران جذابیت بسیار زیادی به همراه خواهد داشت.

شوالیه های جهموری قدیم

داستان به عرضه بازی کامپیوتری با همین نام در سال ۲۰۰۳ بر میگردد که طرفداران بازیهای کامپیوتری احتمالا با آن آشنایی دارند. این بازی نقش آفرینی شخصیت های جدید مربوط به هزاران سال قبل از داستان آناکین و لوک اسکای واکر را معرفی کرده که هنوزم جزء شخصیت های محبوب به حساب می آیند. از جمله دارت ملک و دارت ریون که دیدن هرکدام از آنها در پرده نقره ای سینما آرزویی است که شاید زمانی به وقوع بپیوندد. ضمن آنکه این بازی از لحاظ داستانی بسیار غنی طراحی شده بود و کاندید بسیار مناسبی برای تبدیل شدن به یک فیلم حتی چند قسمتی را دارد.

پالپاتین

امپراطور ، دارت سیدیوس یا همان سناتور پالپاتین خودمان هر کدام که ترجیح میدهید. سیت لرد بیرحم و قدرتمند دنیای جنگ ستارگان که به گفته بسیاری قدرتمندترین سیت کل دوران به حساب می آید. برای طرفدران شاید داستان قبل از به قدرت رسیدن امپراطوری و چالش هایی که او در این راه با آن مواجه شده جذاب باشد. با توجه به اینکه در ۶ قسمت از فیلم های عرضه شده به دارت سیدیوس به عنوان شخصیت منفی اصلی داستان پرداخته شده شاید در صورت ساخت فیلم جداگانه این شخصیت زمان جوانی او به تصویر کشیده شود.

دارت پلاگیوس

اگر شما هم مثل من مرض جنگ ستارگان داشته باشید پس حتما مکالمه سناتور پالپاتین و آناکین اسکای واکر را به خاطر دارید. پالپاتین درباره دارت پلاگیوس خردمند یکی از قدرتمندترین سیت های تاریخ با آناکین صحبت میکند و درباره اینکه او چطور به دنبال راهی جهت نامیرا شدن و زندگی پس از مرگ بود میگوید. همین چند کلمه نوید داستانی پرمحتوا جهت یک فیلم اسپین-آف را میدهد. فیلمی که در صورت ساخت به جنبه های تاریک دنیای جنگ ستارگان خواهد پرداخت .

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *