بتی وایت 99 ساله درگذشت

بتی وایت ۹۹ ساله درگذشت

بتی وایت، بازیگر محبوب و برنده جایزه امی برای سریال The Golden Girls، شب گذشته در سن ۹۹ سالگی از این دنیا رفت. بتی وایت در ۱۷ ژانویه ۱۹۲۲ در اوک پارک، ایالت ایلیونیز به دنیا آمد و تنها فرزند کریستین تس و هوریس لوگان وایت بود. در زمان یک سالگی به همراه خانواده اش به کالیفرنیا نقل مکان کردند و در سال ۱۹۳۹ از مدرسه متحد بورلی هیلز فارغ التحصیل شد.

وایت، در کنار بازیگری، به خاطر عشق و علاقه‌اش به حیوانات و طبیعت شهرت داشت و این اشتیاق به حیات وحش در طول تعطیلات خانوادگی او به سیرا نوادا آغاز شد. وایت در ابتدا آرزو داشت که یک محیط‌ بان شود، اما در آن زمان زنان اجازه این کار را نداشتند. بنابراین در عوض حرفه نویسندگی و سپس بازیگری را آغاز کرد.

اولین اجرای او Bliss Hayden Little Theater بود و چند حضور رادیویی در نمایش‌هایی همچون Blondie و This Is Your FBI داشت. اولین نقش او در تلویزیون برای فیلم کوتاه آموزشی Time to Kill بود. در سال ۱۹۵۳، وایت اولین نقش کمدی خود را با Life With Elizabeth به دست آورد و به پروژه‌های دیگری از جمله برنامه‌های تاک‌شو روزانه The Betty White Show، A Date With Angels و برنامه‌های مسابقه‌ای همچون To Tell the Truth، Match Game و Password ملحق شد.

 

بتی وایت 99 ساله درگذشت

 

بتی وایت برای بازی در نقش رز در سریال The Golden Girls برنده دو جایزه امی در سال‌های ۱۹۷۴ و ۱۹۷۵ شد و با وجود اینکه این سریال موفق در سال ۱۹۹۲ به پایان رسید، اما وایت در پروژه‌های بسیار دیگری ظاهر شد که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به The Simpsons, Family Guy, The Bold and the Beautiful, That ’۷۰s Show, Saturday Night Live و فیلم The Proposal اشاره کرد.

جف ویتاس، دوست صمیمی و مدیر برنامه‌های بتی وایت، در بیانیه‌ درگذشت او به ورایتی گفت:

با وجود اینکه بتی در آستانه ۱۰۰ سالگی بود، فکر می‌کردم برای همیشه زنده خواهد بود. من و دنیای حیواناتی که آن را دوست داشت، عمیقاً دلتنگ‌ش خواهیم شد. فکر نکنم هیچوقت بتی از مرگ ترسی داشت چرا که همیشه دوست داشت در کنار شوهر عزیزش، آلن لودن باشد.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *