تام هالند به دفاع از فیلم های ابرقهرمانی برخواست

تام هالند به دفاع از فیلم های ابرقهرمانی برخواست

تام هالند در مصاحبه جدید Spider-Man: No Way Home در جواب به انتقادات مارتین اسکورسیزی از فیلم‌های مارول گفت که این فیلم‌ها نیز هنر واقعی هستند. از زمانی که در سال ۲۰۱۹ نویسنده و کارگردان کهنه‌کار آمریکایی، مارتین اسکورسیزی برای آخرین اثر خود The Irishman با مجله Empire مصاحبه‌ای انجام داد و در رابطه با فیلم‌های ابرقهرمانی اظهار بی علاقگی و بی‌تفاوتی کرد، بحث به شدت بالا گرفت. او حتی در اظهارنظری به اسراف سالن‌های سینما و اشغال شدن بی‌مورد تئاترها با این سبک از فیلم‌ها اشاره کرد.

اکنون با موفقیت فیلم Spider-Man: No Way Home در گیشه، این سوال مطرح می‌شود که آیا می‌توان عناوین دنیای سینمایی مارول را شایسته اسکار دانست یا خیر. ستاره مرد عنکبوتی، تام هالند در مصاحبه جدید خود با هالیوود ریپورتر، نظر صریح و شفاف خود را در این باره بیان کرد. او در وهله اول نام اسکورسیزی را مطرح کرد و به موضع قبلی او اشاره کرد. هالند گفت:

می‌توانید از [مارتین] اسکورسیزی بپرسید «آیا می‌خواهید یک فیلم مارول بسازید؟» اما او نمی‌داند که چگونه است، زیرا هرگز چنین فیلمی نساخته است. من در فیلم‌های مارول و همچنین فیلم‌هایی که در رقابت مراسم اسکار مطرح شدند، بازی کرده‌ام و تنها تفاوتشان در این است که یکی بسیار گران‌تر از دیگری است. اما نحوه تجزیه شخصیت، نحوه قوس دادن به داستان و شخصیت‌ها توسط کارگردان، همگی یکسان هستند، فقط در مقیاسی متفاوت انجام می‌شوند. بنابراین من فکر می‌کنم آن‌ها هنر واقعی هستند.

تام هالند به دفاع از فیلم های ابرقهرمانی برخواست

اکثر سینماگران، چه طرفداران مارول یا غیر از آن‌ها، احتمالاً با تعریف هالند از «هنر واقعی» اختلاف دارند، اما بدون شک دفاع پرشور از او را شاهد بودیم. به هر حال، مرد عنکبوتی در دو سال گذشته مخاطبان بسیار زیادی را جذب خود کرده و چه بسا در فصل جوایز هم بدرخشد. در این رابطه، هالند حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. او به بندیکت کامبربچ همبازی‌اش در آخرین نسخه مرد عنکبوتی اشاره می‌کند که امسال در فیلم Power of the Dog نیز بازی کرده بود و از نامزدهای اصلی برای کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد سال است. این جوان ۲۵ ساله گفت:

 

زمانی که در این فیلم‌ها بازی می‌کنید، می‌دانید که خوب یا بد، میلیون‌ها نفر آن‌ها را خواهند دید. در حالی که وقتی در یک فیلم مستقل کوچک بازی می‌کنید، اگر اثر خیلی خوب از آب در نیاید، هیچ‌کس آن را تماشا نخواهد کرد، بنابراین سطح فشاری که این دو وضعیت با یکدیگر دارند، بسیار متفاوت است.

 

منظورم این است که می‌توانید از بندیکت کامبربچ یا رابرت داونی جونیور یا اسکارلت جوهانسون نیز این موضوع را بپرسید، بازیگرانی که در فیلم‌های «شایسته اسکار» و همچنین فیلم‌های ابرقهرمانی بازی کردند. آن‌ها به شما خواهند گفت که همانند یکدیگر هستند، فقط در مقیاسی متفاوت. البته باید گفت که در «فیلم‌های اسکار» اسپندکس (بافت کششی) کمتری به کار می‌رود.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *