توضیحات تاد مکفارلن درباره فیلم اسپان

تاد مکفارلن درباره فیلم “اسپان” گفت که این فیلم شبیه به فیلم های درجه R (مناسب برای بزرگسالان) مانند “ددپول” و “لوگان” نخواهد بود. کسانی که انتظار دارند فیلمی شبیه به فیلمهای کمیکی با درجه R را ببینند با دیدن “اسپان” متعجب خواهند شد. ریبوت “اسپان” حس و تناژ تیره و تاریک دارد ، به نحوی که طرفداران را به وجد خواهد آورد. ظاهرا اینطور به نظر میرسد که فارغ از ساخت فیلم توسط استدیو “بلوم هاوس” و درجه R که قطعا به این فیلم تعلق خواهد گرفت ، “اسپان” تجربه ای متفاوت را در سری فیلم های کمیکی برای ما به ارمغان خواهد آورد.

در هر صورت همچنان مقایسه بین “اسپان” و فیلم های مشابه (کمیکی) که درجه بزرگسال را کسب کرده اند ، ادامه دارد. به خصوص “ددپول” ، با این مشخصه ها که او عملا یک ضد قهرمان است که کارهای وحشتناکی انجام میدهد . خود فیلم هم با اینکه بر اساس یک شخصیت کمیک ساخته شده اما از کلیشه های فیلم های کمیکی و ابر قهرمانی فاصله گرفته ، و همین باعث شده “ددپول” فیلم متفاوتی به نظر برسد. هرچند “تاد مکفارلن” زیاد با این مطلب موافق نیست و میخواهد یکبار برای همیشه این مساله مقایسه با اینجور فیلم ها را تمام کند.

وی در مراسم کامیک کان اینطور اضهار داشت که فیلم او به هیچ وجه شبیه به ددپول و لوگان نیست. “مکفارلن” بیشتر قصد داشت این موضوع را انتقال دهد که فیلم او بیش از هر فیلمی کلیشه های فیلم های کمیکی را کنار خواهد زد . وی سپس افزود :

از نظر من ددپول یک فیلم مناسب برای افراد بالای ۱۳ سال است که نسبت به آنها ، فقط صحنه های مستحجن و حرف های رکیک دارد ، وگرنه فرمول ساخت آن همان فرمول فیلم های ابر قهرمانی با درجه سنی بالای ۱۳ سال است. در عوض اسپان با درجه R تفاوت بسیار زیادی با بقیه این فیلم ها دارد. وقتی دارم از درجه R حرف میزنم منظورم کیف و عشق و حرف های رکیک توی فیلم نیست.

منظور من برقراری ارتباطی بین طرفداران قدیمی اسپان با ریبوت آن است. برای مثال کسی که وقتی ۱۰ ساله بوده و شماره اول اسپان را خریداری کرده اکنون با گذشت ۲۵ سال ، ۳۵ ساله است. پس به معنای واقعی کلمه بزرگ شده است ( درجه R) هدف من ساخت فیلمی مناسب برای افرادی از این قبیل است

حرف های مکفارلن بسیار امیدوار کننده است فقط این نکته که ددپول را فیلمی نزدیک به فیلم های با درجه سنی بالای ۱۳ سال دانسته کمی دور از انصاف است . اینکه اسپان قصد دارد تا راه خود را پیش گیرد یا حتی بهتر بگوییم سبکی جدید را در این ژانر بسازد قابل تقدیر است. اما ددپول هم با انفجار کلیشه های سنتی عامیانه در فیلم های ابر قهرمانی ( آن هم از روی عمد) بود که موفق شد نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *