علت عدم نقش داشتن لیلی واچوفسکی در ماتریکس ۴ مشخص شد

دوشنبه 8 شهریور , 1400

به‌نقل از لیلی واچوفسکی، اتفاقات تلخ شخصی و فشار ذهنی ناشی از کار در بالاترین سطح هالیوود عواملی بودند که او را از فعالیت در هنر هفتم، دور کرده‌اند.

علت عدم نقش داشتن لیلی واچوفسکی در ماتریکس 4 مشخص شد

لانا واچوفسکی و لیلی واچوفسکی اشخاصی بودند که با آفرینش مجموعه‌ی ماتریکس توانستند آثاری بسیار مهم و جریان‌ساز را به‌روی پرده‌ی نقره‌ای ببرند. سری فیلم‌هایی که با داستان‌ پیچیده و عمیق خود ذهن مخاطب را درگیر و با اکشن‌های سراسر هیجان و پر زد و خورد، تماشاگران را میخکوب می‌کرد. پس از اکران ماتریکس ۳ در سال ۲۰۰۳، این مجموعه حالا و پس از گذشت ۱۸ سال دوباره باز می‌گردد. یکی از نکات قابل‌توجه پیرامون بازگشت این مجموعه‌ی سینمایی اما، غیبت لیلی واچوفسکی است.

با اینکه مراحل تولید فیلم The Matrix 4 در سکوت خبری و به‌شکل چراغ‌خاموش جلو می‌رود اما طی روزهای اخیر و به‌واسطه‌ی پخش یک تیزر در رویداد سینماکان، رفته‌رفته اطلاعات بیشتری از ماتریکس ۴ دریافت می‌شود. فیلمی که با نام The Matrix: Resurections شناخته می‌شود. افزایش تمرکز رسانه‌ای روی سری ماتریکس مترادف است با صحبت‌های جدید سازندگان حال حاضر و خالقان پیشین این مجموعه‌ی تأثیرگذار. به‌تازگی و درجریان آخرین اخبار سینما و تلویزیون، لیلی واچوفسکی که یکی از نویسندگان سریال Work in Progress برای شبکه‌ی شوتایم محسوب می‌شود، پیرامون دوری طولانی از فیلم‌سازی و غیبت در پروژه‌ی ماتریکس ۴ چنین گفته است:

«من به‌عنوان یک هنرمند، نیاز داشتم مدتی را به‌این صورت بگذرانم تا بتوانم دوباره به خودم را پیدا کنم. من با فعالیت‌هایی مثل بازگشت به محیط‌های آموزشی و نقاشی کردن و اینجور فعالیت‌ها، توانستم دوباره به‌درونم متصل شوم. من و مادرم در فصل تابستان به‌نقاشی کشیدن مشغول می‌شدیم تا اینکه لانا از طرف نتفلیکس تماسی مبنی‌بر ساخت فصل جدید Sense8 دریافت کرد؛ من به‌لانا گفتم که “نمی‌توانم چنین کاری را انجام بدهم؛ علاقه‌ای به‌انجام چنین کاری ندارم.” و خب راستش باید بگویم که حدودا سه سال پیش بود که پدر و مادرم را از دست دادم و این یکی از تلخ‌ترین دوران زندگی‌ام بود.»

«نمی‌خواستم بعد از تغییرات شرایط زندگی‌ام و سپس مرگ والدین، سراغ چیزی بروم که پیش‌تر انجامش داده بودم؛ مثل قدم زدن در مسیری که سالیان پیش آن را فتح کرده بودم. علاقه‌ای نداشتم که دوباره آن کفش‌های کهنه را بپوشم و دوباره در آن مسیرهای قدیمی گام بردارم.»

واچوفسکی در صحبت‌های خود مشخص کرد که پروسه‌ی پرفشار تولید آثاری مثل Cloud Atlas ،Jupiter Ascending و فصل نخست از Sense8 آن هم درحالی که او مشغول دست‌وپنجه نرم کردن با تغییرات شرایط زندگی و مرگ والدین‌ش بود، دورانی پرفشار و روح‌خراش را برایش رقم زد. وی در پایان مشخص کرد که هرگز با خواهرش لانا اختلاف ندارد و دور بودن او از فیلم‌سازی (مخصوصا سری ماتریکس) صرفا به‌دلایل حرفه‌ای بوده است؛ واچوفسکی در پایان درپاسخ به‌امکان همکاری دوباره با خواهرش اعلام کرد که «کسی چه می‌داند؟! شاید.»

منبع: کولیدر

محصولات مرتبط

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *