فروش بیلیونی فیلم جنگ ستارگان آخرین جدای در حالی که هنوز در کشور چین اکران نشده است.

با پایان سال ۲۰۱۷ فیلم آخرین جدای فقط ۳ هفته لازم داشت تا به فروش سراسری ۱ بیلیون دلار برسد.

فیلم به جز ایالات متحده ۵۲۳ میلیون دلار فروش داشته. در بریتانیا ۶۷ میلیون و در باقی کشور ها ۵۱۷ میلیون دلار. تنها ۳۲ فیلم در تاریخ بیش از ۱ بیلیون دلار فروش داشته اند. کمپانی”دیزنی”صاحب ۱۳ تا از این ۳۲ فیلم است. در حال حاضر فیلم آخرین جدای ۲۴ فیلم در رده بندی فیلمهای پر فروش تاریخ است.

دیگر فیلمهای با فروش بیش از ۱ بیلیون امسال عبارت بودند از “دیو و دلبر”(۱.۲۶ بیلیون),”سرنوشت خشمگین”(۱.۲۳ بیلیون) و “ من نفرت انگیز ۳”.

به نظر می رسد با توجه به اینکه آخرین جدای هنوز در کشور چین اکران نشده است تمامی این فیلمها را در هفته آینده از پیش رو بردارد.

علی رقم نقد های منفی بسیاری از طرفداران مجموعه جنگ ستارگان فروش فیلم به طرز دیووانه واری رو به افزایش است. اما این موفقیت مالی برای فیلم هنوز هم دیزنی را برای سپردن سه گانه ی بعدی به “رایان جانسون” کارگردان این فیلم قانع نکرده است. از دید بسیاری از هواداران سر سخت این مجموعه در دنیای مجازی آخرین جدای ضعیف ترین فیلم این مجموعه از لحاظ داستانی تلقی شده است. ای شرایط در اواخر دهه ی ۹۰ میلادی و اوایل ۲۰۰۰ برای سه گانه دوم لوکاس نیز رخ داده بود.

سه فیلمی که فروش بسیار فراوانی داشتند. اما تا به امروز هنوز از بدترین فیلمهای مجموعه ی جنگ ستارگان یاد میشود. شاید بتوان گفت اصلی ترین مشکل سه فیلم ذکر شده کارگردانی و به تصویر کشیدن یک قصه خوب بود. اما حال مشکل اصلی آخرین جدای با هواداران جنگ ستارگان خود قصه فیلم است که جز عده معدودی کسی را راضی به خانه نفرستاده است.

در هر صورت این فیلم سال ۲۰۱۷ را با فروشی به مراتب بالاتر از رقبای خود یعنی دیو و دلبر و “واندر وومن” به پایان رسانده است.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *