همه چیزهایی که تا به امروز از فیلم کاپیتان مارول میدانیم

درست است که کمپانی دی سی در این یک مورد موفق شده مارول را شکست دهد، صبر کن ببینم ؟ چی ؟ دی سی ؟ شکست ؟ این سوال ها در ذهنتان شکل گرفت اما درواقع جمله اینطور تمام میشود که در زمینه تولید و عرضه یک فیلم ابر قهرمانی که شخصیت اول آن زن باشد از دی سی پیشی گرفته است، فیلم “واندر وومن” که در سال ۲۰۱۷ اکران شد اولین فیلم در این زمینه بود اما اوضاع به این شکل نیست که مارول بیکار نشسته باشد چون درواقع آنها نیز با معرفی فیلم “کاپیتان مارول” در سال ۲۰۱۴ خبر از ساخت فیلم ابر قهرمانی که نقش اصلی آن مونث است وارد این رقابت شده اند. با اینکه از زمان اعلام خبر ساخت این فیلم مدت زیادی میگذرد اما اخبار پیرامون آن هیچ گاه کمرنگ نشد به همین منظور نگاهی مختصر به همه مواردی که تا به امروز از این فیلم در حال ساخت میدانیم انداخته ایم که باهم میخوانیم.

تاریخ اکران فیلم کی میباشد ؟

طبق اعلام قبلی استدیو مارول فیلم “کاپیتان مارول” قرار بود تا در تابستان سال ۲۰۱۸ اکران شود اما برخی تغییراتی که در پروژه های ساخت دیگر فیلم های این کمپانی از جمله ریبوت فرانچایز “اسپایدرمن” و ورود این شخصیت به دنیای سینماتیک مارول باعث شد تا تاریخ اکران فیلم به مارچ سال ۲۰۱۹ تغییر کند که این موضوع در ابتدا کمی عجیب بنظر میرسد چون معمولا مارول در این تاریخ و ماه مارچ را برای اکران فیلم هایش انتخاب نمیکند اما وقتی کمی دقیق تر به قضیه نگاه میکنیم متوجه میشویم که زمان اکران “کاپیتان مارول” دقیقا بین قسمت اول “avengers infinity war” و قسمت دوم آن در سال بعد میباشد که نوید حضور این شخصیت در قسمت دوم “avengers :infinity war” که البته هنوز اسمی برایش انتخاب نشده را میدهد.

درجه سنی فیلم چه میباشد ؟

بدون شک “PG-13” یا مناسب برای سنین بالای ۱۳ سال، سازمان درجه بندی آمریکا تا زمانی که کار ساخت فیلم ها به اتمام نرسد برایشان درجه بندی سنی تعیین نمیکند اما ما از کجا اینقدر مطمئن هستیم ؟ چون همه ی فیلم های عرضه شده توسط مارول تا کنون همین درجه را داشته اند و طبق گفته “دیزنی” آنها فعلا برنامه ای برای تغییر این رویه ندارند یا حداقل در آینده نزدیک قصد تغییر آن را ندارند ، البته این موضوع را در نظر داشته باشید بحث فیلمی مثل “ددپول” از این سری فیلم ها جداست موضوع بحث ما بیشتر شخصیت های سری انتقام جویان و فیلم های مربوط به آنها میباشد.

اصلا کاپیتان مارول کی هست ؟

خب شاید برای شما هم که تا به اینجای متن را خواندید سوال باشد که اصلا این شخصیت کیست ؟ این شخصیت توسط ” روی توماس” و “جن کولان” در سال ۱۹۷۷ در کتابهای کمیک معرفی شد که در آن زمان “خانم مارول” نامیده میشد ، (پس اگر با توجه به توضیحات اولیه همین متن هنوزم برایتان سوال بوده باید بگوییم که بله کاپیتان مارول یک ابر قهرمان مونث است ) اما برای خوانندگان کمیک ۹ سال آزگار طول کشید تا به داستان و گذشته این شخصیت پی ببرند ، کارول دنورس که برای شرکت خطوط هوایی امریکا کار میکند در اثر انفجار دستگاهی که توسط “کری” ها (موجوداتی فضایی که احتمالا باید از سری محافظین کهکشان به خاطر داشته باشید) ساخته شد زخمی میشود و ژن های بدن “کارول” با موادی که در آن دستگاه بود به نوعی ذوب میشود که نتیجه آن منجر به ایجاد قدرت های فوق العاده در بدن او شد. محض اطلاع بگوییم که کاپیتان مارول بسیار قدرتمند است ، میتواند پرواز کند ، انرژی و قدرت های دیگران را جذب کند و به دیگران بتاباند و حتی تا حدودی دارای حس ششم در پیشبینی بعضی وقایع است. وی همچنین عضوی از گروه “انتقامجویان” ، “ماموران شیلد” و “محافظین کهکشان” در کمیک های مختلف بوده.

نقش او را چه کسی بازی خواهد کرد ؟

پروسه انتخاب بازیگر برای فیلم های ابر قهرمانی همیشه یکی از جذابترین بخشهای پیش از ساخت فیلم برای طرفداران این سری از فیلم ها بوده که خب طبیعتا “کاپیتان مارول” هم از قضیه مستثنا نیست و از زمان معرفی فیلم گمانه زنی های بسیار زیادی توسط طرفداران برای بازیگر نقش کاپیتان کارول دنورس شده است که در نهایت این نقش به “بری لارسن” رسید ، طرفداران بعد از مراسم اسکار سال ۲۰۱۶ و دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر زن توسط “بری لارسن” برای فیلم “اتاق” وی را کاندید مناسبی برای بازی در این نقش دانستند و مارول در مراسم کامیک-کان سال ۲۰۱۶ در شهر سن دیگو ستاره جدید خود را معرفی کردند.

کارگردانی فیلم بر عهده چه کسی است ؟

فاصله زمانی معرفی فیلم توسط مارول و انتخاب کارگردان فیلم به قدری بود که برای استدیو مارول و فیلمهایش یک رکورد محسوب میشد و طبعا در این زمان از اسم های زیادی مطرح میشدند که کاندید کارگردانیاین فیلم باشند اسامی مانند “آنجلینا جولی” ، “الیزابت وود” ، “نیکی کارو” ، “جنیفر کنت” و بسیاری دیگر ، اما در نهایت تصمیم بر این شد که این فیلم به دست ” آنا بودن” و ” رایان فلک” سپرده شود تا اولین بلاک باستر مارول باشد که توسط ۲ نفر کارگردانی میشود

داستان فیلم چه میباشد ؟

همانطور که در بالا هم اشاره شد از زمان معرفی فیلم تا معرفی کارگردان آن زمان بسیاری سپری شد لذا درباره داستان اطلاعات به خصوصی منتشر نشده و تنها میتوانیم به حرفهای “کوین فایگی” اتکا کنیم که درباره فیلم گفته بود به طور کلی داستان فیلم درباره اوریجین شخصیت کاپیتان مارول میباشد و همینطور این فیلم شامل به تصویر کشیدن گونه ای از موجودات فضایی به نام “اسکرول” ها میباشد که قطعا قصد و هدف درست و درمانی را در فیلم ندارند و همینطور طبق گفته های پیشین “کوین فایگی” یکی از شخصیت های قدیمی دنیای مارول که در دیگر فیلم ها هم ایفای نقش کرده در این فیلم “کاپیتان مارول” را همراهی و کمک خواهد کرد که بعدا مشخص شد این شخصیت کسی نیست جز “نیک فیوری” با بازی “ساموئل ال جکسون” ، تنها خوبی داستان های اوریجین برای شخصیت های کمیک این است که تمام چیزی که از داستان میدانیم این است که درواقع هیچ چیز نمیدانیم. پس احتمال همه چیز وجود دارد.

بقیه بازیگران چه کسانی هستند ؟

کسانی که تا به اینجا برای بازی در این فیلم معرفی شده اند شامل “جود لا” در نقش “Mar-vell” ، “ساموئل ال جکسون” ، در نقش “نیک فیوری” ، “بن مندلسون” در نقشی فعلا نامشخص و بازیگری که به تازگی به جمع بازیگران فیلم اضافه شده است “دواندا وایز” بازیگر سریال “she’s gotta have it” میباشد که احتمالا نقش مونیکا رمبو ملقب به “Spectrum” را بازی خواهد کرد

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *