فیلم Space Jam: A New Legacy صدرنشین شد

سه‌شنبه 29 تیر , 1400

فیلم “Space Jam: A New Legacy” با ۳۱.۶ میلیون دلار فروش در آخر هفته افتتاحیه خود، صدر نشین جدول باکس آفیس آمریکای شمالی شد.

فیلم Space Jam: A New Legacy صدرنشین شد

فیلم “Space Jam: A New Legacy” دنباله فیلم لایو-اکشن و انیمیشنی است که در سال ۱۹۹۶ با بازی مایکل جوردن روی پرده سینما رفت، در این دنباله ستاره کنونی ان‌بی‌ای لبران جیمز برای نجات پسرش با شخصیتهای کارتونی لونی تونز هم‌ تیم می‌شود.

با اینکه این فیلم نتوانست نظر منتقدان و تماشگران را به خود جلب کند اما موفق شد در جدول باکس آفیس از فیلم جدید استودیو مارول، “بیوه سیاه” پیشی بگیرد. فیلم ابرقهرمانی و ماجراجویانه “بیوه سیاه” با بازی اسکارلت جوهانسون در نقش ناتاشا رومانوف، در در هفته دوم نمایش خود با ۲۶.۳ میلیون دلار فروش در جایگاه دوم قرار گرفت. این رقم نشانگر رکودی شدید به میزان ۶۷% نسبت به اولین شب اکران این فیلم است که با ۸۰ میلیون دلار فروش عنوان بزرگ‌ترین افتتاحیه سینمایی پس از دوران کرونا را ازان خود کرد.

این فیلم همچنین به عنوان بخشی از استراتژی دیزنی برای کاهش شیوع همه‌گیری کرونا بطور همزمان روی شبکه دیزنی پلاس پخش شد، سهم مشترکان دیزنی از این فروش ۶۰ میلیون دلار بود. با این حال، این میزان از افت فروش با توجه به بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری که صرف ساخت این فیلم شد، موجبات نگرانی روسای استودیوی مارول را در پی داشت و علیرغم شروعی قوی، ادامه استراتژی پخش همزمان برای عناوین بعدی این استودیو را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

اگرچه طبیعی است که درآمد فروش فیلم در باکس آفیس در هفته دوم، به ویژه در شرایط فعلی، به میزان قابل توجهی کاهش یابد، اما نشریه هالیوود ریپورتر در گزارش خود خاطر نشان کرد که “بیوه سیاه” یکی از بزرگترین افت‌های فروش‌ برای یک فیلم از دنیای سینمایی مارول است.  همچنین هنوز تاریخ اکران این فیلم در چین اعلام نشده، کشوری که سالن‌های سینمایش بازاری حیاتی برای هالیوود محسوب می‌شود.

انجمن ملی صاحبان سینما در آمریکا (NATO) در واکنش به این رکود، طی بیانیه‌ای بر اهمیت حفظ پنجره زمانی بری اکران اختصاصی فیلم‌های سینمایی تاکید کرد.

منبع: BBC

محصولات مرتبط

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *