معرفی مادرهای جذاب داستان های علمی تخیلی و فانتزی

دوشنبه 12 خرداد , 1399

فانتزی ها تمایل به روایت هایی با مادران مرده و نامادری های شرور دارد. شاید این نباید تعجب آور باشد زیرا داستان های مدرن غالباً به نسل افسانه ها و بازخوانی هایی با مادران غایب جلب می شوند. با این حال، هنگامی که مادران بخشی از داستان هستند، آنها غالباً فقط در نقش والدین خود عمل می کنند، بدون آنکه نشانه ای از شخصیت خودشان باقی بگذارند. بنابراین به نظر می رسد لازم است تعدادی از مادرهای جذاب را معرفی کنیم. ممکن است نتوانیم زندگی این مادران را در صفحه یا صفحه مشاهده کنیم اما سرنخ هایی از نقش پررنگ آن ها وجود دارد.

مالی ویزلی

در داستان هری پاتر، مالی ویزلی (جولیا واترز در فیلم ها) نقش مادری که هری می توانست داشته باشد را ایفا می کند همین کافی است که او را در لیست مادرهای جذاب قرار دهیم. او فرزندان خود را کنترل می کند. حتی وقتی فکر می کند که انتخاب اشتباهی انجام شده است، از همسرش پشتیبانی می کند. اما لحظه ای در پایان داستان وجود دارد که مالی ویزلی نقش اساسی ایفا می کند، و می بینیم که علاوه بر حضور مادرانه، او همچنین یک جادوگر بسیار کارکشته نیز هست. چه کسی می تواند بگوید که داشتن جادوی قدرتمند به عنوان یک مادر مهم نیست؟

جویس سامرز

در حالی که جویس سامرز (کریستین ساترلند) در Buffy the Vampire Slayer در حقیقت بیشتر اوقات در خانه می ماند، در مواقع لزوم پا به صفحه می گذارد. او و بوفی (سارا میشل گلار) یک رابطه پرخاشگرانه داشتند اما در نهایت او به یک شخصیت پشتیبان در زندگی Buffy تبدیل می شود.

مادرهای جذاب

مارتا کنت

مادران فقط به عنوان فردی که فرزندی به دنیا می آورند تعریف نمی شوند. گاهی مادرهای جذاب داستان ها شخصیت های داستان را به فرزندی پذیرفته اند. یکی از این مادرانی که با حضور خود به شخصیت داستان اطمینان می دهد مارتا کنت است که کال-ایل یتیم را به عنوان فرزند خود پرورش داده است. اما او کسی نیست که فقط به عقب بنشیند و اجازه دهد اتفاق ها رخ دهد. در Smallville، مارتا آنته اوتلو نه تنها در سنای ایالتی کانزاس بلکه در مجلس سنای ایالات متحده خدمت کرد، همچنین او از لباس ملکه سرخ برای محافظت از هویت مخفی کلارک استفاده کرد. این بسیار مهم است که هر مادری بتواند این کار را انجام دهد!

آلفرد پنی ورس

بعضی اوقات ، نقش مادر فراتر از موضوعات عادی نیز می رود، و فکر می کنم یکی از این شخصیت ها که به طور مداوم به عنوان مادر به یک ابرقهرمان دچار مشکل، خدمت می کند، آلفرد پنی ورس است. شخصیت اصلی داستان چه به عنوان، بروس وین و یا بتمن، برای مدیریت امور به آلفرد اعتماد می کند. آلفرد همچنین به طور مرتب به عنوان نماینده ی اخلاقی بروس، به ویژه در فیلم های کریستوفر نولان، جایی که نقش وی توسط سر مایکل کاین بازی می شود، عمل می کند. آلفرد به طور بی قید و شرط بروس را دوست دارد، حتی وقتی تصمیمات اشتباهی می گیرد همین قضیه باعث شده است او را در لیست مادرهای جذاب قرار دهیم.

منبع: denofgeek.com

محصولات مرتبط

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *