والت دیزنی: اولین استودیو با فروش ۱۰ میلیارد دلار در یک سال!

سه‌شنبه 19 آذر , 1398

استودیو والت دیزنی یک رکورد دیگر در گیشه را از آن خود کرد: فروش جهانی مجموع فیلم‌های والت دیزنی به بیش از ۱۰ میلیارد دلار رسید و این بیشترین فروشی است که تاکنون یک استودیو داشته است.

می‌شود گفت که والت دیزنی این موفقیت بزرگش در گیشه سال ۲۰۱۹ را مدیون فروش بسیار موفق انیمیشن Frozen 2 است. دنباله انیمیشن فروزن یا فروزن ۲ توانست در سومین آخر هفته اکرانش به رقم ۹۱۹.۷ میلیون دلار برای فروش جهانی دست پیدا کند و پیش‌بینی می‌شود که تا هفته آینده به رقم ۱ میلیارد دلار هم برسد.

فعلا فیلم های دیزنی در آمریکای شمالی ۳.۲۸ میلیارد دلار و در دیگر کشورهای جهان ۶.۷۱۷ میلیارد دلار بوده است. اگر بخواهیم فروش فیلم‌های فاکس قرن بیستم را هم وارد محاسبات‌مان کنیم این رقم تا ۱۱.۹۴ میلیارد دلار هم می‌رود که شامل ۳.۸ میلیارد دلار در آمریکای شمالی و ۸.۱۴ میلیارد دلار در دیگر کشورهای جهان می‌شود.

والت دیزنی

والت دیزنی به این ارقام شگفت‌انگیز دست یافته در حالی که هنوز فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker (جنگ ستارگان: رستاخیز اسکای واکر) را اکران نکرده است و چیزی که همه از آن مطمئن هستند این است که این فیلم در سال ۲۰۱۹ فروش فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

از دیگر فیلم‌های یک میلیاردی دیزنی می‌توان اشاره به فیلم Avengers: Endgame (اونجرز: پایان بازی) با ۲.۹۷۹۸ میلیارد دلار، فیلم The Lion King (شیر شاه) با ۱.۶۵۶ میلیارد دلار، فیلم Captain Marvel (کاپیتان مارول) با ۱.۱۳۰ میلیارد دلار، فیلم Aladdin (علاالدین) با ۱.۰۵۱ میلیارد دلار و انیمیشن Toy Story 4 (داستان اسباب بازی ها ۴) با ۱.۰۷۴ میلیارد دلار داشت.

انیمیشن فروزن ۲ هم در این لیست خواهد بود. حالا باید دید فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker هم یک میلیاردی می‌شود یا خیر. البته در تابستان همه این را پیش‌بینی می‌کردند که دنباله انیمیشن فروزن و فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker در سال ۲۰۱۹ یک میلیاردی شوند. حتی با وجود اینکه بخشی از فروش فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker در سال ۲۰۲۰ اتفاق می‌افتد ولی احتمال زیادی دارد که در همان سال ۲۰۱۹ یک میلیاردی شود. نظر شما در این باره چیست؟

منبع: deadline.com

محصولات مرتبط

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *