پایان فیلمبرداری قسمت نخست سریال The Last of Us

چهارشنبه 10 شهریور , 1400

کانتمیر بالاگوف، کارگردان فیلم Beanpole و فیلم Closeness اعلام کرد که پروسه‌ی فیلم‌برداری نخستین اپیزود سریال The Last of Us شبکه HBO به اتمام رسیده است.

پایان فیلمبرداری قسمت نخست سریال The Last of Us

وظیفه‌ی کارگردانی قسمت اول سریال The Last of Us برعهده‌ی کانتمیر بالاگوف است. کارگردان ۳۰ساله‌ی روس که تحسین‌های مهمی همچون جایزه‌ی جشنواره فیلم کن را در کارنامه دارد، به‌صورت رسمی در اینستاگرام خود تایید کرد که فیلم‌برداری قسمت نخست لست آو آس شبکه HBO به اتمام رسید. این اقتباس تلویزیونی که توسط کریگ مازن (خالق مینی‌سریال چرنوبیل) و نیل دراکمن (خالق مجموعه بازی The Last of Us استودیو ناتی داگ) ساخته می‌شود، در فصل اول دارای ۱۰ قسمت خواهد بود. همچنین مطابق گزارش‌ها در مجموع برای ساخت نخستین فصل سریال The Last of Us بیش از ۱۰۰ میلیون دلار خرج خواهد شد.

برخی از قسمت‌های فصل اول سریال The Last of Us توسط علی عباسی، کارگردان ایرانی-سوئدی فیلم Border ساخته خواهند شد. شخصی که او نیز کم‌وبیش مثل بالاگوف در جشنواره کن موفقیت داشت. یاسمیلا ژبانیچ از بوسنی و هرزگوین تعدادی از اپیزودهای دیگر فصل اول سریال The Last of‌ Us را کارگردانی می‌کند؛ شخصی که جدیدترین اثر او یعنی فیلم Quo Vadis, Aida نه‌تنها نامزد اسکار شد، بلکه میانگین امتیازات ۹۷ از ۱۰۰ منتقدها در متاکریتیک را دارد.

البته به احتمال زیاد قرار نیست هر ۹ قسمت باقی‌مانده توسط یکی از این دو نفر ساخته شوند. در نتیجه انتظار می‌رود که به‌زودی حداقل یک کارگردان دیگر نیز به پروژه‌ی تولید فصل اول سریال The Last of Us بپیوندد. این پروژه به قدری بزرگ است که طی چند هفته روی اقتصاد و وضعیت کاری شهر کلگری کشور کانادا تاثیر مثبت گذاشت. همچنین انتظار می‌رود که تکمیل فیلم‌برداری فصل اول حدودا ۱۰ ماه دیگر طول بکشد.

بالاگوف که فقط وظیفه‌ی کارگردانی نخستین قسمت از فصل اول سریال The Last of Us را برعهده داشت، در شبکه‌ی اجتماعی نوشت: «کار من این‌جا به پایان رسید. واقعا سپاسگزار فرصتی هستم که به من داده شد؛ یک تجربه‌ی بزرگ و پر فراز و نشیب بود». یکی از نکته‌های جالب تصویر کلپر برد منتشرشده توسط بالاگوف آن است که نسخه‌ی کامل لوگو رسمی سریال The Last of Us را به نمایش می‌گذارد؛ نمادی که علامت گروه فایرفلای هم با رنگ سفید در آن به چشم می‌خورد.

فصل اول سریال The Last of Us متمرکز روی اقتباس بازی The Last of Us، محصول سال ۲۰۱۳ میلادی خواهد بود. کریگ مازن گفته است که به بازی‌ها وفادار می‌ماند و در عین حال گاهی آن‌ها را مقداری گسترش می‌دهد. زیرا ناتی داگ در زمان ساخت بازی‌ها ایده‌هایی عالی داشت که فرصت لازم برای پیاده‌سازی کامل آن‌ها پیدا نمی‌شد. نیل دراکمن هم در تکمیل صحبت‌های او توضیح داد که طبیعتا در یک سریال ما بخش‌هایی را نداریم که گیمر در طول آن‌ها مشغول تجربه‌ی گیم‌پلی باشد. پس فرصت لازم برای شرح و بسط قصه به وجود می‌آید.

جول با بازی پدرو پاسکال، تامی با بازی گابریل لونا، تس با بازی آنا تورو، الی با بازی بلا رمزی، سارا با بازی نیکو پارکر و مارلین با بازی مرل داندریج از جمله شخصیت‌هایی هستند که در فصل اول سریال The Last of Us حضور دارند. جفری پیرس (بازیگر نقش تامی میلی در سری بازی The Last of Us)، ماری بارتلت و کان اونیل هم در این اثر نقش‌آفرینی می‌کنند. باید دید درنهایت نتیجه‌ی همکاری سونی پیکچرز با شبکه HBO در ساخت این سریال اقتباسی چه‌قدر می‌تواند مخاطب‌ها را راضی کند.

منبع: د گیمر

محصولات مرتبط

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *