پشت کردن مرد عنکبوتی به دوست سابق خود

پشت کردن مرد عنکبوتی به دوست خود در قسمت جدید

همانطور که می دانید از دست دادن دوست بسیار سخت است. سخت تر از آن این است وقتی که آن دوست سعی در کشتن شما و دیگر دوستانتان داشته باشد. در جدیدترین داستان از مرد عنکبوتی شگفت انگیز، پیتر با کیندرد، یک شرور اهریمنی روبرو شده است که افرادی مانند سین ایتر را احیا کردند و به زندگی آوردند. آنچه تکان دهنده است، این موضوع است که جدیدا مشخص شد کیندرد (Kindred) همان هری آزبورن میباشد که بهترین دوست سابق پیتر است. موضوعی که این افشا‌گری را عجیب جلوه می دهد، این است که چند وقت پیش هری ارتباط خوبی با پیتر پارکر و مری جین داشت و هیچ نشانه‌ای از کدورت بین آن ها وجود نداشت.

ولی اگر سابقه هری را در زمینه بی‌ثباتی ذهنی بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که انجام چنین کارهایی از این فرد عجیب و دور از انتظار نیست. بعد از «مرگ» هری آزبورن در رویداد The Night Gwen Stacy Died، هری لباس و هویت گرین گابلین را به دست گرفت و به یکی از بدترین خبیث های پیتر تبدیل گشت. فعالیت هری آزبورن تا جایی ادامه یافت که در نهایت به مرگ وی در سال ۱۹۹۳ و قسمت ۲۰۰ سری کتاب کمیک Spectacular Spider-Man انجامید؛ این کمیک به وسیله جی. ام دماتیس، سال بوشما، باب شارن و جو روزن تنظیم شده بود.

قسمت جدید The Amazing Spider-Man

در این قسمت از مرد عنکبوتی، که با نام”بهترین دشمنان” نامگذاری شده است ، هری با اطمینان به پیتر می گوید که آنها بهترین دوستان همیشه بوده و هستند، می میرد. سرانجام هری در نتیجه دخالت مفیستو پس از وقایع “یک روز دیگر” دوباره زنده شد. هنگامی که میستریو مرگ خود را جعل نمود، مرگ هری تا حدودی تغییر یافت؛ تا او در اروپا یک دوره توانبخشی را طی کند. وقتی هری مجدد به زندگی بازگشت، مشخص شد که او هیچ خاطره‌ای از آن دورانی که گرین گابلین شده بود، در ذهن خود ندارد.

این اتفاق به گونه ای رخ داد که از هویت مخفی مرد عنکبوتی هم بی خبر بود و اطلاع نداشت که او همان پیتر پارکر است. از همان موقع، هری با وجود نفرت زیاد نسبت به اسپایدرمن، پیتر را بهترین دوست خود می‌دانست. این حقایق باعث شد که پیچیدگی های ایجاد شده تعجب آور است. سوال اینجاست که اگر هری، پیتر را بهترین دوست خود قلمداد می کرد، پس چرا تبدیل به یک شرور شیطانی به‌نام کیندرد شد که نهایت تلاش خود را برای آزار دادن پیتر انجام دهد؟ چرا او باید پیتر را دلیل دردهایی که کشیده، مقصر جلوه کند؟

مرد عنکبوتی به دوست قدیمی‌اش پشت می کند

این خشم و عصبانیت سبب شد هری و پیتر در میان متحدان پیتر، در مقابل یکدیگر قرار بگیرند و به مبارزه سختی بپردازند؛ اما در آخر، این نبرد با دخالت نورمن آزبورن متوقف شد؛ زیرا او از گناهان خود پاک شده بود و تلاش کرد تا به فرزند خود کمک کند. نورمن به همکاری کینگ پین هری را در یک قفس که از انرژی Darkforce Dimension ساخته شده بود، زندانی کرد. سپس او را به یک آزمایشگاه انتقال داد. هدف نورمن این بود که بتواند از طریقی پسرش را بازگرداند.

در نهایت می‌توان گفت که در مرد عنکبوتی، پیتر هرگونه ارتباطی را با آزبورن‌ها پایان داد؛ و این اتمام قطع ارتباط دائمی خواهد بود. در پایان این قسمت از این فیلم، نشان داده شد که کیندرد به آزار پیتر و دوستان او ادامه می دهد و قصد ندارد دست از سر آنها بردارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *