چه بلایی بر سر سریال واکینگ دد آمده است؟

“فرانک دارابونت” استارت یک ایده ناب را برای یک شوی تلویزیونی زد.بر اساس کامیک بوکی اثر “رابرت کرکمن”.”واکینگ دد”.سریالی که شش قسمت فصل اول آن نوید یک برنامه هیجان انگیز را میداد.
بعد از این شش قسمت و موفقیت فصل اول با میانگین بیننده ای معادل ۵.۲ میلیون نفر شبکه ی “ای ام سی” قرارداد جدیدی با سازندگان پروژه امضا کرد.
فرنک دارابونت با مدیران ام ام سی به مشکل خورد و از این پروژه کنار گذاشته شد.
حال نوبت “گلن ماتسارا” بود که مدیریت این پروژه آینده دار را بر عهده بگیرد.

با شروع فصل دوم سریال خط داستانی کامیک بوک را دنبال میکرد.شخصیت های جدید یکی پس از دیگری وارد سریال میشدند.شخصیت هایی که بعضاْ خارج از داستان کامیک بوک هم بودند.مثل “برادران دیکسن”.مخاطبان سریال رو به افزایش بود و خط داستانی مطلوب و راضی کننده ای حتی برای خوانندگان کامیک بوک ها داشت.با شروع فصل سوم سریال به روند رو به رشد خود ادامه داد.سریال در اوج قدرت بود و شبکه رغیب “اچ بی او” حال حسرت این را میخورد که این ایده را به خاطر خشونت بیش از حد رد کرده بود.شبکه ای که سریال “بازی تاج و تخت” را در حال پخش دارد!

حتی انتخاب شخصیت متفاوتی برای “گاونر” از آنچه در کامیک وجود داشت هم باعث نشد کسی از تفاوت ها و کمبود های سریال یاد کند.

بعد از ماجرا زندان که سریال تماشاگران را مات و مبهوت و سردرگم گذشته بود این بار با “اسکات گیمپل” به جای گلن ماتسارا برگشت. همه منتظر بودند تا ببینند قهرمانان داستان ما بعد از از دست دادن بهترین مکان سکونت بعد از سه فصل در سریال چه سرنوشتی خواهند داشت.در فصل چهارم سریال بیشترین مخاطب را داشت. ۱۴.۳میلیون بیننده میانگین تماشاگران فصل چهارم بودند.

همه به دنبال سه فصل موفق سریال فصل چهارم را دنبال کردند. فصلی که در نیمه آن شخصیت منفی داستان به دست قهرمانان ما از بین میرود و در تصمیمی تعجب آور برای اولین بار سریال پا را فراتر گذشته و مکانی جدید تحت عنوان “ترمینس” را معرفی میکند. تصمیمی که شاید با پرداخت درست میتوانست رویای گیمپل برای ساخت سریال تا سال ۲۰۲۰ را کامل کند.اما اینجا نقطه سقوط بود.داستان بسیار خطی و بدون برنامه پیش رفت.انتخاب بازیگران برای کاراکترهای کامیک فاجعه بار بود.اضافه کردن شخصیت های جدید و خارج از کتاب از آن اسفناک تر.کافیست نگاهی به شخصیت پردازی “ساشا”,” بت”,” یوجین”,” لیزی” و “تارا” بیاندازیم.خوانندگان کامیک بود میدانستند که در قسمتهای پیش رو چند نفر از شخصیت های دوست داشتنی و انتظار میرفت معرفی شخصیت های جدید با وسواس بیشتر انجام شود.

اما داستان رو به افول رفت.از فصل ۵ ام تا ۸ ام سریال تعداد بینندها دچار افتی فاحش شده سریال تعداد زیادی از تماشاگران خود را از دست داده است.شاید تنها اتفاق مثبت داستان در این چند فصل معرفی “نیگن” با بازی “جفری دین مورگان” باشد.هرچه هست سریال هر چه از خط داستانی کامیک بوک ها دورتر شد مسیر خود را نیز نا هموار تر و سخت تر کرد.حال باید به این مشکلات, عدم تمایل ادامه همکاری “چندلر ریگز” برای بازی در نقش کارل برای ادامه داستان رانیز اضافه کنیم .

چیزی که مشخص است این است که سریال نه هیجان سابق را دارد و نه شخصیت ها اهمیت گذشته را برای مخاطبان.باید دید “واکینگ دد” به روزهای خوب خود بازمیگردد یا خیر.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *