کارگردان فیلم Dallas Buyers Club درگذشت

کارگردان فیلم Dallas Buyers Club درگذشت

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، ژان-مارک ولی، کارگردان کانادایی و نامزد دریافت یک جایزه اسکار درگذشت. مارک ولی در روز شنبه در کابین شخصی خود در خارج از شهر کبک در کانادا دار فانی را وداع گفت. او ۵۸ سال سن داشت و هنوز جزئیاتی از دلیل فوت او منتشر نشده است. ژان-مارک ولی بیشتر برای کارگردانی فیلم Dallas Buyers Club شناخته می‌شود که برای تدوین آن نامزد دریافت یک جایزه اسکار شده بود. ژان-مارک ولی در ۹ مارس ۱۹۶۳ در مونترال کانادا متولد شد و دارای دو فرزند به‌نام الکس و امیلی بوده است.

 

کارگردان فیلم Dallas Buyers Club درگذشت

 

مارک ولی همچنین طی این سال‌ها برای کارگردانی فصل اول سریال Big Little Lies و سریال Sharp Objects بیشتر شناخته می‌شد که برای این دو سریال توانست نامزد دریافت ۵ جایزه امی شود و ۲ جایزه بهترین کارگردانی و بهترین سریال کوتاه از جوایز امی برای سریال Big Little Lies را نیز دریافت کرده است. مارک ولی در سال ۲۰۰۵ فیلم C.R.A.Z.Y را کارگردانی کرد، اما با کارگردانی فیلم The Young Victoria با بازی امیلی بلانت در سال ۲۰۰۹ به شهرت رسید.

او در ادامه فیلم Café de Flore در سال ۲۰۱۱، فیلم Dallas Buyers Club در سال ۲۰۱۳، فیلم Wild در سال ۲۰۱۴ و فیلم Demolition در سال ۲۰۱۵ را کارگردانی کرد. مارک ولی سپس در همکاری با شبکه HBO وظیفه کارگردانی سریال Big Little Lies و سریال Sharp Objects را بر عهده داشت و اخیرا قراردادی چند جانبه با این شبکه برای تولید فیلم و سریال امضا کرده بود. شبکه HBO ضمن تایید خبر درگذشت ژان-مارک ولی این اتفاق تلخ را تسلیت گفت.

منبع

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *