گرتا گرویگ فیلم باربی را کارگردانی می کند

یکشنبه 20 تیر , 1400

گرتا گرویگ، کارگردان نامزد جایزه اسکار رسماً به پروژه ساخت فیلم Barbie ملحق شده است. مارگو رابی نامزد دو جایزه اسکار در اقتباس سینمایی داستان عروسک شرکت Mattel نقش آفرینی خواهد کرد.

گرتا گرویگ فیلم باربی را کارگردانی می کند

گرتا گرویگ، بازیگر و فیلمساز ۳۷ ساله آمریکایی که با فیلم‌های Lady Bird در سال ۲۰۱۷ و Little Women در سال ۲۰۱۹ موفقیت‌های چشمگیری را کسب کرد، از حدود ۲ سال پیش به همراه نوا بامبچ با شرکت برادران وارنر روی فیلمنامه‌ی این پروژه همکاری می‌کرد. از آن زمان شایعات زیادی مبنی بر احتمال کارگردانی گرویگ در این پروژه به گوش می‌رسید تا اینکه بالاخره خبر ثبت رسمی این قرارداد منتشر شده است.

مارگو رابی، هنرپیشه ۳۱ ساله استرالیایی و نامزد دو جایزه اسکار و چهار جایزه گلدن گلوب، در جریان مصاحبه اخیر خود با مجله‌ی British Vogue خاطر نشان کرده که دیدگاه خلاقانه‌ی گرویگ حالا از نویسندگی فیلمنامه به صندلی کارگردانی گسترش خواهد یافت. منابع نشریه Variety صحت این خبر را تأیید می‌کنند.

گرویگ نیز در اظهارات اخیر خود درباره این فیلم به این موضوع اذعان داشته که فیلم Barbie با اتفاقات و ارتباطات نوستالژیک زیادی همراه خواهد بود:

«البته این موضوع باعث می‌شود راه‌های هیجان انگیزی برای پرداختن به داستان جلوی راه ما باشد؛ درواقع مردم حتماً با شنیدن اسم باربی با خود می‌گویند که «خب، از همین الان می‌دانیم که این فیلم به چه شکل خواهد بود» ولی بعد اسم گرتا گرویگ را به‌عنوان نویسنده و کارگردان فیلم می‌شنوند و شاید این فکر در ذهن آن‌ها ایجاد شود که “خب، شاید هم ندانیم…!»

در مورد روند تولید فیلم Barbie نیز باید گفت که گرویگ و بامبچ درحال حاضر مشغول فیلم‌برداری اثر جدید خود به نام White Noise هستند که خود گرویگ نیز در آن نقش آفرینی می‌کند. بعد از تکمیل این پروژه، هردوی آن‌ها به فرایند تولید «باربی» ملحق می‌شوند که قرار است از اوایل سال ۲۰۲۲ در استودیوی Leavesden Studios شرکت برادران وارنر در لندن آغاز شود. تاریخ اکران این فیلم برای ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است.

خبر انتخاب گرویگ به‌عنوان کارگردان این فیلم شاید چندان هم غیر منتظره نباشد، به‌خصوص از آنجایی که این کارگردان جوان با فیلم‌های Lady Bird و Little Women جمعاً نامزد ۱۱ جایزه اسکار شد که در یکی از آن‌ها هم به پیروزی رسید. از جمله جایزه بهترین کارگردان که گرویگ را به جمع هفت فیلمساز زنی که تاکنون موفق به نامزد شدن در این دسته شدند، ملحق می‌کند.

منبع: ورایتی

محصولات مرتبط

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *