آمازون با رقم هنگفت شرکت فیلم سازی MGM را تصاحب می کند

چهارشنبه 5 خرداد , 1400

آمازون با منعقد کردن نوعی توافقنامه ادغام، شرکت «مترو گلدوین مایر» (MGM) را با قیمت ۸.۴۵ میلیارد دلار خریداری خواهد کرد.

آمازون با رقم هنگفت شرکت فیلم سازی MGM را تصاحب می کند

MGM حدود یک قرن سابقه فیلمسازی را دارد و مکمل استودیوی آمازون که در درجه اول روی تولید برنامه‌های تلویزیون متمرکز است، محسوب می‌شود. طبق اعلام این دو شرکت، آمازون به حفظ میراث و فهرست فیلم‌های MGM کمک و برای آثار موجود این شرکت، راه‌های دسترسی بیشتری از جمله سرویس «آمازون پرایم» را فراهم می‌کند.

پس از خرید فروشگاه‌های زنجیره‌ای «هول فودز مارکت» در سال ۲۰۱۷ به مبلغ ۱۳.۷ میلیارد دلار، معامله MGM دومین خرید بزرگ آمازون محسوب می‌شود. با این حال آمازون هنوز اعلام نکرده است که چه زمانی توافقنامه بین این دو شرکت بسته خواهد شد و این موضوع به تاییدیه‌های نظارتی و سایر شرایط بستگی دارد.

استودیو مترو گلدوین مایر عناوین شناخته‌شده‌ای مانند پلنگ صورتی، راکی و البته جیمز باند را در کارنامه خود دارد. این پیمان در پی تصمیم AT&T برای گسترش «وارنر مدیا» و ادغام آن با «دیسکاوری» صورت گرفت که بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند دور جدیدی از ادغام چند شرکت را آغاز می‌کند، زیرا شرکت‌های رسانه‌ای را برای ارائه جذاب‌ترین محتوای ممکن با یکدیگر درگیر می‌کند.

با این حال، شرکت‌هایی که در ماه‌های اخیر بدون سر و صدا MGM را بررسی می‌کردند نسبت به قیمت عنوان شده توسط آمازون برای خرید این شرکت شوکه شده‌اند. آن‌ها معتقد هستند که ارزش این استودیو با فرض مقداری بدهی حدود ۵ تا ۶ میلیارد دلار است. دلیل این اختلاف این است که MGM حق امتیاز فیلم‌های جیمز باند را به صورت مشترک با  شرکت فیلم‌سازی Eon Productions‎ در اختیار دارد.

منبع: variety

محصولات مرتبط

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *