ادامه غنایم دیزنی

حق امتیاز فیلم ها و سریال هایی که شاید متوجه نشده باشید دیزنی پس از خرید فاکس صاحب آنها شده است

ادامه غنایم دیزنی

فیلم و سریال های دیگر در لینک خبر قبل

حق امتیاز فیلم ها و سریال هایی شاید متوجه نشدید دیزنی پس از خرید فاکس صاحب آنها شده است
فضای اینترنت پس از پخش شدن خبر خرید کمپانی “فاکس” توسط “دیزنی” به مبلغ ۵۲ میلیارد دلار( یا به عبارتی نزدیک فروش کلی ۳۲.۴ تا عنوان “انتقامجویان” ) منفجر شد درسته که شایعات تلفیق این ۲ کمپانی غول از چند ماه قبل قوت گرفته بود و تا شکل رسمی به خود بگیرد کمی طول کشید ، اما این امر به طور رسمی در اوایل ماه نوامبر اتفاق افتاد و باعث تکان شدیدی در این عرصه شد.
صد البته که بیشتر حرف و حدیث ها راجب این تلفیق ، اثرات آن بر روی دنیای سینماتیک مارول “MCU” ( بزرگترین فرانچایز عصر حاضر) بود. دیزنی مالک فاکس شده بود (یا بخش اعظمی از آن) و این بدان معنی بود که رپییس استودیو ماروا آقای “کوین فیج” بالاخره بعضی از شخصیت های محبوب دنیای مارول مثل “ددپول” ، “ایکس من” و ” چهار شگفت انگیز ” را پس خواهد گرفت. هرچند این معامله شامل چیزهای خیلی خیلی بیشتری در کنار تاثیرش بر دنیای سینماتیک مارول بوده ، این قضیه حق انتشار و تولید فیلم ها و سریال های تلویزیونی بزرگی را نصیب دیزنی کرده که در ادامه به معرفی بعضی از آنها میپردازیم.

۱.Alien

از نظر کیفیت فرانچایز “بیگانه” به ۴ قسمت مختلف تقسیم میشود “بیگانه ۱ و ۲ ” اثااری کلاسیک و عالی هستند ، ۲ نسخه بعدی یعنی “بیگانه ۳” و “بیگانه : رستاخیز” نسبت به قسمت های قبلی نا امید کننده میباشند ، ۲ قسمت “alien VS predator” شرم آور و در نهایت ۲ قسمت آخر یعنی “alien : Prometheus” و “alien : Covenant” فرانچایز را از پرتگاهی که در قرار داشت به وضعیت مناسبتری برگرداند . ادامه فیلم اخر یعنی “alien : Covenant” برای اکران در سال ۲۰۱۹ برنامه ریزی شده است و به طوری این فرانچایز را وارد بخش پنجم میکند که امیدواریم این سری را به اوج خود بازگرداند

۲.Family Guy

دومین سریال-کارتون پرطرفدار کمپانی فاکس در تمام دوران پس از سریال “سیمپسون ها” سریال فوق العاده و جنجالی “مرد خانواده” می باشد . زاییده افکار “ست مکفالرن” برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ به تصویر کشیده شد و پس از تنها ۳ فصل در سال ۲۰۰۲ کنسل شد . اما فروش DVD های این کارتون پس از کنسل شدن سریال به قدری بود که فاکس را مجاب کرد تا مجددا در سال ۲۰۰۵ ساخت آن را از سر بگیرد . اینبار این فرانچایز به قصد انتقام جلو آمد و به خصوص با به سخره گرفتن فاکس درباره کنسل کردن این سریال محبوب موفق به دریافت نقدهای مثبت در فصل چهارم شد که این روند تا فصل نهم این سریال ادامه داشت ، اما پس از آن ریزش نمرات و نقد های نسبتا منفی را تا به امروز برای این فرانچایز شاهد بودیم ولی این موارد در حدی نبودند که فاکس را مجاب کنند تا در سریال را تخته کند (دوباره تخته کند) .

۳.Predator

“پردتور” یا همان “شکارچی” به همراه شخصیت بیگانه یعنی “زنومورف” جزو باحالترین شخصیت های فرازمینی ساخته شده در کل دوران میباشند. درواقع همه چیز این کاراکتر فوق العاده س ، شکل و شمایل ، اسلحه ، داستان پیش زمینه کاراکتر ، حتی اخلاق و رفتار طراحی شده برای این شخصیت عالی و بینظیر است . هرچقدر که فاکتور های به کار برده شده در شخصیت “پردتور” بی نقص و خوب هستند ، فرانچایز داستان دیگری دارد. نسخه اول یک فیلم کلاسیک به حساب می آید به خصوص که صحنه نبرد تک به تک با ابر قهرمان کره زمین “آرنولد شوارتزنیگر” را در جنگل به تصویر میکشد ، اما دنباله ساخته شده از فیلم با بازی “دنی گلاور” به دلیل تغییر لوکیشن فیلم و همچنین تغییر شخصیت اصلی بازگشت ضعیفی داشت ، سپس کراس اور ساخته شده این فیلم و فیلم “بیگانه” که پیشتر توضیح داده شد خوب نبود و نزد منتقدان نیز امتیاز معمولی را کسب کرد. و حالا این فرانچایز مجددا ریبوت شده و فیلم جدید در سال ۲۰۱۸ اکران خواهد شد .

۴.American Horror Story

اگر فقط یک فرانچایز باشد که بتواند جیغ دیزنی را در بیاورد قطعا همین “داستان وحشتناک آمریکایی” می باشد. این سریال ابتدا در سال ۲۰۰۹ پخش شد که توانست موفقیت بسایر زیادی را کسب کند و مخاطبان زیادی نیز جذب کند پس از اتمام فصل اول کمپانی فاکس نزد سازنده این سری یعنی “ریان مورفی” رفت و خیلی ساده و راحت به او گفت چیز دیگه ای هم تو همین زمینه داری که بسازی ؟ که باعث شد رایان مورفی با مجموعه ای از داستان های وحشتناک به شبکه FX بازگردد . به طور کلی این سریال در بین منتقدان و مخاطبان به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده و نمرات بالایی نیز کسب کرده است ، “جیمز کرامول” و “کتی بیتس” هر دو موفق به کسب جایزه “امی” بهترین بازیگر شده اند و “لیدی گاگا” که در فصل پنجم سریال حضور پیدا کرده است موفق به کسب جایزه “گلدن گلوب” بهترین بازیگر زن شده است . اما بدون شک ستاره ی این فرانچایز “جسیکا لانگ” بوده که موفق به دریافت ۲ جایزه “امی” یک جایزه “گلدن گلوب” و یک جایزه هیات بازیگران تلویزیونی شده است . با توجه به موفقیت هایی که این فرانچایز کسب کرده ، بعید است دیزنی تغییری در آن ایجاد کند .

۵.Avatar

“آواتار” از هر نظر فیلم جذابی است ضمن آنکه با اختلاف پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما نیز می باشد، اما همیشه این نقد به آن وارد است که داستانی اصیل و مربوط به خود ندارد به عبارت دیگر داستانش اوریجینال خودش نیست و از فیلم هایی مثل “Dance with the Wolfs” یا “Ferngully” تقلید کرده است . تلاش بیکرانی در ساخت فیلم از جلوه های ویژه و مابقی تکنولوژی های به کار رفته در فیلم شده است ولی این اثر هنری به آن صورت که باید حماسی به نظر میرسید ، نمیرسد. و حالا موضوع جالبتر اینکه ، این موفقیت عظیمی که فیلم در گیشه به دست آورده منجر به ساخت ۴ دنباله از فیلم پس از ۸ سال شده است که “آواتار ۲” و “آواتار۳” در حال فیلم برداری هستند و در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ اکران خواهند شد ، و قسمت ۴ و ۵ این فرانچایز نیز برای اکران در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده اند .

۶.Legion

اکثر سریال های تلویزیونی که پس از خرید فاکس توسط دیزنی، اکنون دیزنی مالک آنها می باشد نباید شاهد تغییرات عظیمی در روند ساخت یا عرضه آنها باشند ممکن است تغییرات کوچک حاصل شود اما بعید است روند کلی یک سریال تغییر یابد ، در رابطه با سریال “لیجن” اما این موضوع فرق دارد ، داستان اصلی این سریال حول محور کاراکتری از دنیای “اکس من ” میچرخد که تا حدودی شخصیتی تاریک و دارک دارد ، که البته با فضای دنیای سینماتیک اکس من همخوانی دارد ، برخی اعتقاد دارند این داستان باید در دنیای موازی با دنیای اکس من قرار دارد برخی دیگر میگویند نه این داستان در دنیای یکسان اما دور از وقایع فیلم اکس من وجود دارد به هر حال با توجه احتمال ساخت اکس من جدید در قالب دنیای سینماتیک مارول در آینده ، آینده ی این سریال نیز در هاله ای از ابهام است شاید تنها کسی که جوابی در این رابطه داشته باشد “کوین فیج” باشد .

۷.Independence Day

بزارید همه جوانب را در نظر بگیریم ، فیلم “روز استقلال” تا به امروز میبایست ۶ ، ۷ تا دنباله ساخته شده میداشت ، نسخه اوریجینال فیلم که در سال ۱۹۹۶ اکران شد تمام فاکتورهای لازم برای تبدیل به یک فرانچایز بزرگ را داشت ، کاراکتر اصلی کاریزیماتیک و خوب به اسم “ویل اسمیت” ، نقش مکمل دمدمی مزاجی با بازی “جف گلدبلوم” ، وقایع عجیب و غریب ، انفجار های چشم نواز پیاپی در فیلم و حتی تلپاتی ! المنت هایی که همه در فیلم به کار برده شده بود. اما قطع همکاری “ویل اسمیت منجر شد تا فیلم همان یک قسمت ساخته شده را داشته باشد ، ده سال بعد دنباله ای برای این فیلم به اسم “روز استقلال : رستاخیز خیلی کوچک و دیر بود” بدون بازی “ویل اسمیت” در نقش اول فیلم اکران شد و حالا که دیزنی مالک این فرانچایز شده است باید دید آیا برای قسمت سوم ویل اسمیت را به این سری باز خواهد گرداند و یا شاهد یک ریبوت برای آن خواهیم بود .

۸.The Gifted

بر خلاف سریال “لیجن” که پیشتر معرفی شد و روابط آن با دنیای “اکس من” و فیلم های مربوطه واضح نیست ، سریال “گیفتت” همخوانی خوبی با دنیای “اکس من” دارد در واقع تهیه کنندگان و تولید کنندگان فیلم تاریخ وقایع فیلم را پس از “لیجن” و کمی قبل از “لوگان” اتفاق می افتد (در لوگان ، ولورین جز اخرین جهش یافته ها به حساب می آید) همچنین با توجه به ربط سریال “لیجن” و دنیای سینماتیک مارول ، احتمال تغییر در این سری توسط دیزنی وجود دارد اما بسیار بعید است تغییری در روند “گیفتت” ایجاد شود “مت نیکس” در اینباره توضیح داد فیلم “x-men: days of future pas” بازه های زمانی فراوانی را برای دنیای اکس من ایجاد کرد که همین امر به ما اجازه داد تا به صورت مستقل بر روی سریال “گیفتت” کار کنیم . با توجه به کراس اوری که هم اکنون بسیاری دیگر از فیلم ها با دنیای سینماتیک مارول درگیر آن میباشند بعید به نظر میرسد تغییری در روند این سریال ایجاد شود .

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *