بلیزارد و روایت داستان با استفاده از کمیک

کمپانی “بلیزارد” یکی از بزرگترین تولید کنندگان بازی های ویدئویی را کمتر کسی است که نشناسد ، بازی هایی نظیر “World of Warcraft” ، “Star Craft” ، “overwatch” ، “Diablo” ، “Hearthstone” و “Heroes of the storm” که هرکدام به تنهایی دنیایی بینظیر برای طرفداران بازیهای ویدئویی از قدیم ، تا به امروز رقم زده اند. در این مطلب به بررسی روایت داستان های ساخته این کمپانی با استفاده از کمیک میپردازیم، با ایستگاه نرد همراه باشید.

برای طرفداران “بلیزارد” ، داستان یک بازی به اندازه گیم پلی یا حتی بیشتر از آن ارزش دارد ، ۲ کمیک تازه به بازار عرضه شده با موضوعیت بازیهای “Hearthstone” و “starcraft” توسط این کمپانی گواه همین مساله یعنی توجه ویژه با داستان تولیدات این کمپانی و مواردی است که طرفداران این کمپانی خارج از دنیای گیم از آنها انتظار دارند.

اوایل همین ماه “بلیزارد” یک بازی کارتی دیجیتالی با عنوان “Hearthstone : Kobolds & Catacombs” را عرضه کرد و حالا کمیکی تحت همین نام منتشر کرده است که نوشتن آن را نویسنده نام آشنا کتابهای کمیک یعنی “مارک اوانیر” بر عهده داشته است ، کمیک “Kobald & Catacombs” یک داستان جدید وغریب را در موازات داستان اصلی بازی روایت میکند که موارد این کمیک در خط داستانی اوریجینال بازی وجود نداشته اند.

“رابرت سیمپسون” سردبیر بخش سرگرمی بلیزارد در رابطه با این کمیک ها اینطور گفته است که این کمیک ها چیزی شبیه به expansion pack برای داستان بازیها هستند ، وی افزود هدف اصلی عرضه این کمیک ها گسترش دنیای این بازیها و داستان آنها می باشد که شما به طور مستقیم قادر به تجربه آنها در بازی نیستید ، با استفاده از این کار ما شیرجه عمیقی به دنیای این بازیها میزنیم و جزئیات بیشتری را نسبت به این بازیها کشف میکنیم او همچنین این مطلب را اضافه کرد که بلیزارد و خالقان کمیک بلیزارد امیدوارن تا با این روش تجربه خوبی را برای طرفداران قدیمی و جدید این بازیها رقم بزنند.

“سیمپسون” این کمیک ها را فرصت بسیار خوبی برای افرادی که تازه قصد تجربه بازیهای کمپانی بلیزارد را دارند دانست و گفت این کمیک ها بهترین راه برای آشنایی با دنیای بازیها برای افراد تازه وارد به دنیای آن بازی میباشند ، “لیدیا باتگنی” قائم مقام بخش داستانی و توسعه فرانچایز بلیزارد در رابطه با این کمیک ها اذعان داشت ، قصد ما دمیدن روحی تازه به داستان های است که خلق کرده ایم ، هر کدام از بازی های ما این فرصت را به به نویسندگان بخش کمیک میدهند تا داستان را از زاویه ای که تا به حال کسی ان را ندیده است روایت کنند.

بر خلاف کمیک “Hearthstone” که به نوعی مکمل داستان اصلی این بازی می باشد ، کمیک “Starcraft” رویکردی کمی متفاوت را در پیش گرفته است ، این کمیک ادامه ای بر داستان بازی “starcraft 2” میباشد تا طرفداران را بیشتر درگیر دنیا و کاراکتر های این بازی استراتژیک فضایی کند.

همچنین به نظر میرسد که کمیک “starcarft : Shadow wars” به نوعی با بسته الحاقی بازی یعنی “war chest” گره خورده اند به طوری که در این بسته الحاقی شما با خرید war chest ها میتوانید آیتم های جدیدی از جمله اسکین و غیره را بدست آورید و حالا امکان نهیه و بدست آوردن سری جدید کمیک “Shadow wars” نیز در این بسته الحاقی فراهم شده است .

کمیک “shadow wars” قسمت سوم از ۴ قسمت برنامه ریزی شده این سری می باشد که به تازگی منتشر شده است و قسمت پنجم آن نیز به زودی برای طرفداران این سری عرضه میشود.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *