بلک پنتر و اسپایدر من جوایز مهمی را در اسکار ۲۰۱۹ کسب کردند

جوایز اسکار

در حالی که دیشب شب خیلی خوبی برای فیلمهای مارول نبود، دو فیلم با بزرگترین قهرمانان مارول، یعنی Black Panther و Spider-Man(حس درون عنکبوتی) توانستند بعضی از جوایز نود و یکمین مراسم اسکار را ازآن خود کنند.

Black Panther (بلک پنتر) ساخت استودیو مارول و انیمیشن مرد عنکبوتی(حس درون عنکبوتی) در مجموع توانستند چهار جایزه تخصصی آکادمی اسکار را بدست بیاورند.

Black Panther با کسب سه جایزه توانست به طور رسمی عنوان بهترین فیلم ابرقهرمانی در تاریخ جوایز اسکار را  بدست بیاورد و اولین جایزه اسکار را برای Marvel Studios کسب کند.

در اوایل شب، Ruth E. Carter. برنده جایزه اسکار بهترین طراحی صحنه و لباس برای فیلم بلک پنتر شد.

کارتر در سخنرانی خود گفت: “مارول ممکن است نخستین ابرقهرمان سیاه‌پوست را آفریده باشد. اما ما از طریق طراحی لباس ما بلک پنتر را به یک پادشاه آفریقایی قدرتمند تبدیل کردیم.”

مدت کوتاهی پس از آن، Hannah Beachler موفق به کسب اسکار بهترین طراحی تولید برای ساخت دنیای واکندا در فیلم بلک پنتر شد. Jay Hart نیز به صورت هم‌زمان برای عنوان طراحی صحنه اسکار گرفت.

هر دوی Beachler و Carter اولین زنان آفریقایی تبار هستند که در رده های مربوطه خود برنده جایزه اسکار می‌شوند.

لودویگ گورانسون نیز برنده اسکار بهترین موسیقی متن برای فیلم بلک پنتر شد. این تنها مورد در لیست طولانی جوایز است که یک برنده توانسته است جوایز گرمی، گلدن گلوب و اسکار را با یکدیگر کسب کند.

اسپایدر من برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن شد

پس از بردن جایزه ها در اسکار، انیمیشن اسپایدر من Into the Spider-Verse توانست برنده جایزه اسکار برای بهترین انیمیشن سال شود.

کریس میلر، یکی از تولید کنندگان این انیمیشن، در طول سخنرانی خود گفت: “۸۰۰ فیلمساز وجود داشته‌اند که با آنها به رقابت پرداخته است”

در بخش پایانی مراسم Bob Persichetti، یکی از کارگردانان مرد عنکبوتی، گفت که قبل از برنده شدن فیلم نتوانسته است از استن لی(که اخیرا درگذشت) و استیو دیتکو تهیه کنندگان مرد عنکبوتی را تشکر کند، و هم اکنون از آنها بخاطر خدمات و طراحی‌هایشان تشکر می‌کند.

اسکار

مارول و اسکارهایی که از دست رفت

با این حال، فیلم های مارول شب قابل قبولی را در اسکار ۲۰۱۹ نداشتند. فیلم بلک پنتر اسکار بهترین تصویربرداری را یکی از بالاترین افتخارات اسکار است، را به فیلم دراماتیک کتاب سبز واگذار کرد.

در دو بخش تخصصی صدا، بلک پنتر اسکار را از دست داد و فیلم Bohemian Rhapsody آن را کسب کرد. Benjamin A. Burtt و Steve Boeddeker صداگذاران بلک پنتر اسکار بهترین ادیت صدا را نیز از دست دادند. این جایزه را John Warhurst و  Nina Hartstone برای کار خود در در فیلم Freddie Mercury بدست آوردند. Boeddeker ، Brandon Proctor و Peter Devlin نیز جایزه بهترین ترکیب صدا را به Paul Massey, Tim Cavagin  و  John Casali برای فیلم Bohemian Rhapsody واگذار کردند.

نتایج جایزه گرمی در اسکار نیز تکرار شد و فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود» توانست اسکار بهترین ترانه اصلی را با حضور لیدی گاگ، مارک رونسون و برادلی کوپر کسب کند.

فیلم Avengers(جنگ بی نهایت) نیز پس از از دست دادن جایزه اسکار برای بهترین جلوه های بصری دست خالی اسکار را ترک کرد و فیلم درام و فضایی First Man موفق به کسب این جایزه شد.

محصولات مرتبط

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *