خطای تیم طراحی جلوه های بصری فیلم Avengers: Endgame در طراحی شخصیت تانوس

دوشنبه 12 اسفند , 1398

چه می‌شود اگر تیم طراحی جلوه‌های بصری پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما سوتی بدهد؟ فیلمی که اتفاقا در بخش بهترین جلوه‌های بصری نامزد جایزه اسکار بوده است (البته این جایزه نهایتا به فیلم ۱۹۱۷ رسید.) و برای کمپانی‌های مارول و والت دیزنی موفقیت تجاری بزرگی به ارمغان آورده است!

سوتی در طراحی شخصیت تانوس:

بله همان فیلم Avengers: Endgame را می‌گوییم. فیلمی که چهارمین قسمت از سری فیلم های انتقام جویان است و در سال ۲۰۱۹ اکران شده است. ظاهرا سازندگان فیلم در طراحی شخصیت تانوس مرتکب خطایی بسیار کوچک شده‌اند. خطایی که با وجود کوچک بودن به خاطر رخ دادن در یکی از فیلم‌های پرخرج و مهم هالیوودی نباید نادیده گرفته شود.

خطای استودیو وتا دیجیتال (Weta Digital) در طراحی شخصیت تانوس

استودیو وتا دیجیتال استودیویی است که قبلا جلوه های ویژه فیلم‌هایی مثل آواتار (Avatar) و ارباب حلقه‌ها (Lord of the Rings) را کار کرده است و کارنامه‌ای پر از فیلم‌های پرفروش هالیوودی دارد. این استودیو یکی از پیشرفته‌ترین استودیوهای ساخت جلوه های ویژه کامپیوتری است و پیتر جکسون، ریچارد تیلور و جیمی سلکرک آن را در سال ۱۹۹۳ تاسیس کردند.

خطای طراحی طراحی شخصیت تانوس

وتا دیجیتال با طراحی جلوه های ویژه سه گانه ارباب حلقه ها شهرتی جهانی پیدا کرد و پس از آن سیل پروژه‌های مختلفی به سمتش سرازیر شدند. پروژه‌هایی که بسیاری‌شان جوایز اسکار و بفتا گرفتند. اسم این استودیو از نام نوعی حشره نیوزیلندی گرفته شده است! حشره‌ای که یکی از بزرگترین حشرات دنیاست!

 جالب اینجاست که این استودیو پس از سال ۲۰۱۲ روی شخصیت تانوس بسیار قوی‌تر کار کرده است. همین موضوع مت ایتکن را بر آن داشت که طی یک مصاحبه ۱۵ دقیقه‌ای با Corridor Crew درباره این خطا توضیح بدهد:

این بخش حاوی ویدئوی خبر از یوتیوب است. لطفا با وی پی ان ببینید.

بله، کاش هنگام طراحی این صحنه متوجه مشکل می‌شدیم. این خطا نشان‌دهنده این است که همیشه امکان بهتر شدن وجود دارد و می‌توان دقت بیشتری داشت. اما ما کارهای زیادی هم روی زره تانوس انجام دادیم. موضوع این است که می‌خواستیم حرکات جاش را محدود نکنیم و می‌خواستیم او قادر به ایفای نقشش باشد. برای همین زره را اینجوری طراحی کردیم.

خطایی که درباره‌اش صحبت می‌کنیم حالت یک باگ گرافیکی دارد. از آن باگ‌هایی که همیشه در بازی های ویدیویی می‌شود دید و اصطلاحا بهشان Clipping می‌گویند. در صحنه جنگ نهایی تانوس و مرد آهنین دقیقا قبل از لحظه بشکن زدن تانوس به انگشت اشاره او دقت کنید. اگر به آن دقت کنید می‌بینید که قسمت پایینی‌اش به طرز عجیبی وارد دست تانوس می‌شود. این خطا را به سختی می‌شود متوجه شد و برای تشخیصش باید چند بار آن قسمت را دید. شاید گیمرها بتوانند به خوبی متوجه خطا بشوند چون از این خطاها هرروزه می‌بینند.

شما پس از اینکه این خبر را اینجا بخوانید متوجه این خطا شده بودید؟ به نظرتان خیلی تابلو است یا می‌شود از آن چشم‌پوشی کرد؟ نظرات‌تان را با ما در بخش نظرات سایت نرد در میان بگذارید.

منبع: www.cnet.com

محصولات مرتبط

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *