دنی ویلنو به دنبال کارگردانی فیلمی اقتباسی از Rendezvous With Rama

دنی ویلنو به دنبال کارگردانی فیلمی اقتباسی از Rendezvous With Rama

پس از موفقیت‌های فیلم Dune (تل‌ماسه) در باکس‌آفیس و نظرات مثبتی که از سوی منتقدان دریافت کرد، حال دنی ویلنوو قصد دارد یک‌ رمان علمی‌تخیلی دیگر را اقتباس کند. این خبر را Alcon Entertainment منتشر کرده و گفته قرار است ویلنوو فیلم علمی‌تخیلی Rendezvous With Rama (ملاقات با راما) را بر اساس رمانی به همین نام، به قلم آرتور سی. کلارک بسازد.

گویا Alcon Entertainment حقوق رمان آرتور سی. کلارک را خریداری کرده و حال دنی ویلنوو به عنوان کارگردان این اثر معرفی شده است. رمان ملاقات با راما نخستین بار در سال ۱۹۷۳ منتشر شد و داستان آن در سال ۲۱۳۱ اتفاق می‌افتد و گروهی از انسان‌ها را دنبال می‌کند که برای رهگیری یک سفینه فضایی استوانه‌ای غول‌پیکر که وارد منظومه شمسی می‌شود، فرستاده می‌شوند. تیم کاوشگران تلاش می‌کنند تا اسرار این سفینه را کشف کنند و معتقدند که این می‌تواند اولین برخورد بشر با حیات بیگانه هوشمند باشد.

 

دنی ویلنو به دنبال کارگردانی فیلمی اقتباسی از Rendezvous With Rama

 

این رمان پس از انتشار، برنده هر دو جایزه هوگو و نبیولا شد و به عنوان یکی از آثار تهیه‌کننده کلارک در کنار آثاری مانند ۲۰۰۱: A Space Odyssey شناخته می‌شود. ویلنوو قبلا هم با کمپانی Alcon Entertainment کار کرده است. به عنوان مثال فیلم تریلر جنایی Prisoners که هیو جکمن و جیک جیلنهال در آن ایفای نقش کرده‌اند یا فیلم حماسی و تحسین شده Blade Runner 2049 با بازی رایان گاسلینگ و هریسون فورد که هردو نقدهای مثبتی دریافت کردند و جوایز متعددی مانند بهترین فیلمبرداری و بهترین جلوه‌های ویژه را آن خود کردند.

علاوه بر Blade Runner 2049، ویلنوو فیلم علمی‌تخیلی Arrival را نیز کارگردانی کرده بود که جایزه اسکار بهترین تدوین صدا شد و خودش هم نامزدی بهترین کارگردانی را کسب کرد. همچنین اعلام شده که ویلنوو برای کارگردانی فیلم Dune: Part Two  باز می‌گردد و برای هدایت و تهیه‌کنندگی سریال پیش‌درآمد Dune: The Sisterhood می‌پیوندد.

در اخبار مرتبط خواندیم که فیلمبرداری Dune: Part Two اواسط سال آینده آغاز می‌شود، فروش فیلم Dune‌ در باکس آفیس از ۲۲۰ میلیون دلار گذشت و بازی Dune: Spice Wars سال آینده برای پی‌سی منتشر خواهد شد.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *