رایان جانسون ، نرد جنگ ستارگان

هشدار متن زیر حاوی اسپویلر برای فیلم جنگ ستارگان : آخرین جدای میباشد

باشه رایان، الحق که تو خوره جنگ ستارگان هستی اما این چیزی رو عوض نمیکند. موضوع از اینجا شروع شد که بعد از اکران آخرین فیلم جنگ ستارگان با نام ، “آخرین جدای” انتقادها از این فیلم آغاز شد. بیشترین انتقاد به رایان جانسون کارگردان این فیلم بود که جایگزین جی جی ابرامز شده بود. بسیاری از طرفداران جنگ ستارگان از فیلم راضی نیستند و تمام پیکان های انتقاد به سمت رایان جانسون نشانه گرفته شده است. به طوری که این کارگردان وقت زیادی را در حساب توییتری خود صرف جواب دادن به بعضی از این انتقادها میکند. اما آخرین توییت وی باعث شد تا بسیاری از منتقدها کمی عقب بشینند.

طرفداران ، فن تئوری های فراوانی را دوست داشتند در فیلم آخرین جدای ببینند و محقق نشد . اما اعتراض بسیاری از آنها به صحنه نبرد کایلو رن و لوک اسکای واکر بود. جایی که لوک تصویری مجازی از خودش ایجاد میکند تا کایلو رن را مشغول کند و به دیگران از جمله “لیا” خواهر خودش فرصت فرار دهد. بعضی طرفداران معتقد بودند این موضوع چیزی است که رایان از ذهن خودش در آورده . آنها معتقدند حتی بزرگترین استادان جدای هم قادر به انجام همچین کاری نیستند و با فورس نمیتوان تصویر مجازی ایجاد کرد. اما جانسون با انتشار عکسی از کتاب مرجع “مسیر جدای” ، نوشته دنیل والاس به این موضوع خاتمه داد.

در بخشی از این کتاب تحت عنوان “تکنیک پیشرفته فورس” دقیقا به این موضوع اشاره شده است. با یادگیری کامل این تکنیک، جدای میتواند تصویری مجازی به شکل روح از خودش ایجاد کند.

باشه رایان قبوله تو واقعا خوره جنگ ستارگان هستی، اما بازهم چیزی را عوض نمیکند. شاید از نظر بسیاری منتقدهای خوره این مسائل بزرگ بنظر بیاید. اما بحث اصلی نحوه روایت داستان و شخصیت پردازی آخرین جدای است که مشکل دارد. شخصیت هایی که ، با ظرافت تمام توسط جی جی ابرامز در “نیرو برمیخیزد” معرفی شده بودند. اما در آخرین جدای فقط هاله ای از آنها به چشم میخورد. شاید هم رایان جانسون همین تکنیک پیشرفته فورس را آموخته و از بازیگران ، شبحی مانند لوک اسکای واکر ایجاد کرده است.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *