فیلم های جدید جن گیر هزینه ۴۰۰ میلیون دلاری برای یونیورسال داشت

چهارشنبه 6 مرداد , 1400

یونیورسال و شبکه پیکاک که هر دو به شرکت عظیم NBCUniversal تعلق دارند، با پرداخت بیشتر از ۴۰۰ میلیون دلار به ساخت سه فیلم The Exorcist جدید می‌پردازند.

فیلم های جدید جن گیر هزینه 400 میلیون دلاری برای یونیورسال داشت

وقتی نتفلیکس حدودا ۴۶۵ میلیون دلار برای فیلم Knives Out 2 و فیلم Knives Out 3 خرج می‌کند، دیگر همه مدام منتظر اعلام اخبار جدید راجع به مبالغ بزرگ گره‌خورده به شبکه‌های آنلاین استریم‌محور در هالیوود هستند. حالا نیویورک تایمز گزارش داد که استودیوهای فیلم‌سازی یونیورسال درکنار پیکاک به تولید سه جن گیر جدید می‌پردازد و از قضا خود الن برستین نیز برای نقش‌آفرینی در این آثار حاضر می‌شود؛ به‌عنوان مادر همان فرزند تسخیرشده توسط شیطان. شرکت Blumhouse و شرکت Morgan Creek هم در این قرارداد بسیار عظیم نقش دارند تا سه فیلم ترسناک متعلق به مجموعه‌ای معروف با خرج بیشتر از ۴۰۰ میلیون دلار پول تولید شوند.

نخستین فیلم جدید جن گیر در تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۱ مهر ۱۴۰۲) داخل سینماها اکران می‌شود. ولی احتمال دارد که دو قسمت دیگر این سه‌گانه‌ی ترسناک تنها از شبکه آنلاین پیکاک پخش شوند. دیوید گوردون گرین، کارگردان سه فیلم Halloween (هالووین) جدید به کارگردانی سه‌گانه‌ی ترسناک جنگیر می‌پردازد و لزلی آدام جونیور، بازیگر آثاری همچون تئاتر موزیکال همیلتون در سه فیلم Exorcist نقش‌آفرینی خواهد کرد.

آدام جونیور نقش پدر یک فرزند تازه تسخیرشده توسط شیطان را بازی می‌کند که برای دریافت کمک سراغ کریس مک‌نیل (الن برستین) می‌رود؛ مادر سن‌داری که سال‌ها قبل با تسخیر دختر خود ریعنی ریگان مک‌نیل دست‌وپنجه نرم کرد. در فیلم ترسناک کلاسیک اکران‌شده در سال ۱۹۷۳، لیندا بلر به‌عنوان ریگان مک‌نیل خوش درخشید. در نتیجه سه‌گانه‌ی جدید به بازسازی داستان جن‌گیر نمی‌پردازد و واقعا فیلم The Exorcist به کارگردانی ویلیام فریدکین و نویسندگی ویلیام پیتر بلتی را ادامه می‌دهد.

بازگشت الن برستین از این نظر مهم به‌نظر می‌آید که او در هیچ یک از دنباله‌ها و پیش‌درآمدهای جن گیر حضور نداشت؛ از فیلم Exorcist II: The Heretic سال ۱۹۷۷ و فیلم The Exorcist III سال ۱۹۹۰ تا فیلم Exorcist: The Beginning سال ۲۰۰۴ و فیلم Dominion: Prequel to the Exorcist سال ۲۰۰۵.

جیسون بلوم خوش‌سابقه درکنار دیوید رابینسون و جیمز رابینسون از تهیه‌کنندگان سه‌گانه‌ی ترسناک جدید جن گیر است. دیوید گوردون گرین به‌عنوان کارگردان اثر نیز همراه‌با دنی مک‌براید و کوپر سمیولسون عنوان تهیه‌کننده‌ی اجرایی را دریافت می‌کند. دیوید رابینسون در مقام رئیس شرکت Morgan Creek راجع به سه فیلم ترسناک جدید جن گیر گفت: «هیچ زمانی بهتر از حالا برای اتحاد با پیکاک، ارتباط دوباره با تیم فوق‌العاده‌ی یونیورسال و همکاری با دوست‌های من در بلوم‌هوس برای این مجموعه‌ی ترسناک وجود ندارد. دیوید گوردون گرین، دنی مک‌براید، اسکات تیمز و پیتر شتلر یک ادامه‌ی متقاعدکننده برای داستان فیلم جن گیر را مهیا کردند و من نمی‌توانم برای رساندن آن به طرفدارها در سرتاسر دنیا صبر کنم».

فیلم جن گیر سال ۱۹۷۳ نه‌تنها نامزد ۱۰ جایزه‌ی اسکار شد، بلکه ۴۴۱ میلیون دلار فروخت و به مدت ۴۴ سال پرفروش‌ترین فیلم ترسناک در باکس آفیس آمریکا شمالی بود. حالا باید دید که سه فیلم ترسناک تازه‌ای که در مجموع بیشتر از ۴۰۰ میلیون دلار برای آن‌ها خرج می‌شود به کجا می‌رسند. باتوجه‌به آن که شرکت NBCUniversal به شرکت ثروتمند و بسیار بزرگ کامکست تعلق دارد، قطعا شبکه آنلاین پیکاک می‌تواند در آینده پروژه‌های پرخرج‌تر هم داشته باشد.

منبع: ددلاین

محصولات مرتبط

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *