مشخص شدن تاریخ فیلمبرداری Dune: Part Two

مشخص شدن تاریخ فیلمبرداری Dune: Part Two

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که تولید فیلم Dune: Part Two (تل‌ماسه: بخش دوم) از تاریخ ۲۷ تیر ۱۴۰۱ (۱۸ جولای ۲۰۲۲) آغاز خواهد شد. خبر شروع فیلم‌برداری دنباله‌ی فیلم علمی-تخیلی Dune به کارگردانی دنی ویلنوو در تابستان سال آینده، از سوی ماری پارنت، تهیه‌کننده‌ی اثر تایید شده است.

براساس گزارش جاش انیسنیاس از رسانه‌ی فیلم استیج، ماری پارنت در جریان نمایش فیلم Dune در شهر لس آنجلس، از زمان شروع تولید دنباله‌ی تل‌ماسه پرده برداشته است. شرکت‌های برادران وارنر و لجندری پیکچرز در اوایل آبان ماه سال جاری و به‌دنبال نتایج چشم‌گیر فیلم Dune در گیشه رسماً ساخت قسمت دوم آن را تایید کردند. دنی ویلنوو با سابقه‌ی کارگردانی فیلم‌هایی نظیر Blade Runner 2049 (بلید رانر ۲۰۴۹)، Arrival (ورود) و Sicario (سیکاریو)، سکان هدایت فیلم Dune: Part Two را نیز در دست می‌گیرد. هنوز اطلاعات زیادی از این دنباله در دست نیست، اما می‌دانیم که این فیلم اقتباسی برای اکران در تاریخ ۲۸ مهر ۱۴۰۲ (۲۰ اکتبر ۲۰۲۳) برنامه‌ریزی شده است.

 

مشخص شدن تاریخ فیلمبرداری Dune: Part Two

 

فیلم Dune که با بودجه‌ی ۱۶۵ میلیون دلاری ساخته شد، تا به امروز بیش از ۳۳۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته است. این فیلم علمی-تخیلی درحال‌حاضر در سرویس HBO Max قابل مشاهده است که این موضوع با مخالفت جدی دنی ویلنوو مواجه شد. البته فیلم Dune: Part Two از الگوی نمایش قسمت اول پیروی نخواهد کرد و پیش از راه‌یابی به شبکه‌ی اچ‌بی‌او مکس، برای مدت ۴۵ روز منحصرا در سینماهای سراسر جهان به نمایش در می‌آید. تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، اسکار آیزاک، استلان اسکارشگورد، جاش برولین، خاویر باردم، زندیا، جیسون موموآ، دیو باتیستا، دیوید دستمالچیان، چانگ چن و شارلوت رمپلینگ از بازیگرانی هستند که در فیلم Dune به ایفای نقش پرداختند.

دنی ویلنوو قبلا اعلام کرد که می‌خواهد هر دو قسمت فیلم Dune را پشت سر هم بسازد، اما ظاهراً شرکت برادران وارنر تمایلی به صرف چنین پول هنگفتی پیش از حصول اطمینان از موفقیت قسمت اول نداشته است. به‌نقل از رسانه‌ی کولایدر، کارگردان فیلم تل‌ماسه در پادکست Directors Guild of America (انجمن صنفی کارگردانان آمریکا) اظهار داشت: «به نظرم آن‌ها تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری روی تولید بلافاصله‌ی دو فیلم نداشتند. فکر می‌کنم این همان حقیقتی بود که متوجه آن شدم.» فیلم‌های Dune با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته‌ی فرانک هربرت ساخته می‌شوند. نخستین قسمت فیلم‌های تل‌ماسه به‌سراغ اتفاقات نیمه‌ی اول کتاب رفت و قسمت دوم حوادث نیمه‌ی دوم کتاب را پوشش خواهد داد.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *