مشخص نیست فیلم Joker 2 ساخته شود

مشخص نیست فیلم Joker 2 ساخته شود

بلاخره باید انتظار ساخته شدن فیلم جوکر ۲ (Joker 2) را داشته باشیم یا خیر؟ این سوالی است که بسیاری از طرفداران این فیلم از موقعی که فیلم اول به پایان رسید در ذهن دارند و منتظر هستند تا یک پاسخ دقیق دریافت کنند. در این شرایط حتی بازیگر نقش جوکر، یعنی واکین فینیکس (برنده جایزه اسکار) هم در درباره ساخت جوکر ۲ مطمئن نیست و می‌گوید اوضاع کمی گیج‌کننده شده.

پس از اکران این فیلم در سال ۲۰۱۹ و فروش بیش از ۱ میلیارد دلار در باکس‌ آفیس، برادران وارنر تصمیم گرفتند دنباله این فیلم را نیز بسازند. تاد فیلیپس، کارگردان فیلم، هم به نظر ایده‌هایی برای ساخت فیلم جوکر ۲ داشت و حتی رسما اعلام شد که درحال نوشتن فیلمنامه است. از آن زمان به‌ بعد، خبرهای ضد و نقیضی درباره جوکر ۲ اعلام شد که تنها مخاطبان را سردرگم‌تر کرده. در همین خصوص، واکین فینیکس در صحبت‌هایش با وبسایت The Playlist گفت:

از زمانی که داشتیم فیلم اول را فیلمبرداری می‌کردیم، من علاقه زیادی به این شخصیت داشتم و برایم خیلی جذاب بود. این شخصیت پتانسیل زیادی دارد و ایده‌های جالبی را می‌توان روی آن پیاده کرد. اما سوال اینجاست که آیا قرار است این اتفاق بیفتد؟ نمی‌دانم. جالب است بدانید که بر اساس برخی شایعات قبلی، برادران وارنر برای ساخت دو فیلم دیگر از جوکر، پیشنهاد بالای ۵۰ میلیون‌ دلار داده است. واکین فینیکس در مصاحبه‌اش اعلام کرده که هیچ جزییاتی از دنباله فیلم جوکر نمی‌داند و همچنین دوست‌ ندارد مخاطبان تصور کنند که او هیچ‌گاه قرار نیست به نقشش برگردد. در این میان بسیاری از هواداران دی‌ سی با فینیکس و تاد فیلیپس هم‌عقیده هستند و می‌خواهند بدانند آیا دنباله‌ای برای فیلم جوکر ساخته می‌شود یا خیر.

مشخص نیست فیلم Joker 2 ساخته شود

هدف اصلی اولین فیلم جوکر این بود که داستان ریشه دشمن بتمن را به شکل متفاوتی روایت کند، و اینکه چگونه یک کمدینِ در تقلا به چهره‌ای آنارشیستی تبدیل می‌شود. این فیلم به نوعی نسخه‌ای از هر دو سبک سینمایی فیلم‌های تراژیک کمدی کلاسیک مانند پادشاه کمدی اسکورسیزی ارائه داد، در حالی که از شخصیت جوکر به عنوان استعاره‌ای برای بیان برخی از واقعیت‌های وحشتناک‌تر از آنچه در بخش آسیب‌پذیر جامعه مدرن جریان دارد، استفاده کرد.

برادران وارنر مهر و اعتبار جهان دی‌سی را کم اهمیت جلوه داد و جوکر را به عنوان یک فیلم درام مستقل در فصل جوایز به سینما ارائه کرد که برای آن نتیجه‌بخش هم بود. زمانی که فیلم جوکر ۲ ساخته شود، آن اعتبار سینمایی از بین می‌رود و دوباره با یک فرانچایز کمیک بوکی طرف خواهیم بود.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *