کمیک جنگ ستارگان : آخرین جدای درباره پیشینه داستانی شخصیت دی جی توضیحاتی خواهد داد

“هشدار مطلب زیر حاوی اسپویلر برای فیلم جنگ ستارگان : آخرین جدای میباشد”

کمیک بعدی جنگ ستارگان که با نام “آخرین جدای” برگرفته از نام آخرین فیلم اکران شده این سری پرطرفدار پیشینه داستانی شخصیت “دی جی” با بازی ” بنیسیو دل تورو” را افشا خواهد کرد. فرانچایز جنگ ستارگان همیشه درباره تقابل خوبی و بدی با هم بوده ، فیلم های این فرانچایز رابطه بین “نور” و “تاریکی” به دفعات تصدیق و کرده و به طور معمول داستان کاراکترها به این طریق روایت شده است که یا طرف خوبی (لایت ساید) یا بدی ( دارک ساید) را انتخاب میکنند ، به نوعی این فرانچایز همانند فرانچایز “ارباب حلقه ها” سیاه و سفید است به این معنی که افراد درون داستان یا خوب هستند یا بد شاید تنها شخصیت خاکستری داستان ارباب حلقه ها که نه خوب خوب است و نه بد بد”گالم” باشد ، و حالا در فیلم “آخرین جدای” با شخصیتی به نام “دی جی ” آشنا میشویم که شخصیتی تقریبا خاکستری دارد و برای منافع خودش دست به انجام هرکاری میزند (چیزی شبیه به روایت و به تصویر کشیدن شخصیت ها در بازی تاج و تخت یا درست تر بگوییم سری کتابهای نغمه آتش و یخ نوشته جی آر آر مارتین).

تا به اینجای کار طرفداران جنگ ستارگان اطلاعات به خیلی زیادی از این شخصیت ندارند ، طلق گفته خود “دی جی” در فیلم وی یک متخصص رمزیابی است که “فین” ، “رزی” و “بی بی ۸” در زندان “کانتو بایت” با او آشنا میشوند ، از همان ابتدا این شخصیت سنگ ها را وا میکند که آدمی مغرور و خودخواه است و سر مبلغ یا بهایی مشخص حاضر به کمک به هرکسی میباشد (شامل “شورشی ها” و “محفل اول” فرقی برایش ندارد) در کنار همه این حرفا در صحنه هایی از فیلم “دی جی” نشان میدهد که قلبی مهربان در پشت چهره عبوس و خونسردش پنهان است مثل صحنه ای که گردنبند خواهر “رزی” را به او بر میگرداند و در صحنه هایی نیز نشان میدهد که چقدر میتواند سنگدل و بیرحم باشد مثل صحنه اولی که “رزی” را مجبور میکند تا در ازای کاری که میخواهد برای انها انجام دهد گردنبند خواهرش را بگیرد.

حتی جایی به “فین” توصیه میکند که در جنگ طرف هیچکس را نگیرد و تنها به فکر خودش باشد ، و دقیقا هم زمانی که اوضاع بهم ریخت ، در ازای آزادی خودش آنها را به “محفل اول” تحویل داد و به راحتی فروختشان. در هر صورت این همه چیزی است که تا به حال ما و بقیه طرفداران درباره این شخصیت میدانیم ، اینکه قبلا چه کسی بوده و چه داستانی در زندگی خود داشته و حتی اینکه اسم واقعی او چیست برای ما نامعلوم است. سایت رسمی جنگ ستارگان طی اعلامیه ای اذعان داشت که کمیک جدید این سری با نام “Star Wars : The last jedi-DJ” در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد بر روی داستان پیش از حبس او در زندان “کانتو بایت” تمرکز خواهد داشت. به گفته “بن بلاکر” دستیار نویسنده کمیک جنگ ستارگان ، این کمیک خوانندگان به لحظه معرفی “دی جی” در فیلم میبرد و سپس دیدگاه پیچیده او نسبت به دنیای اطراف خود را بازگو میکند.

این اولین بار نیست که داستان و اطلاعات اضافی راجع به شخصیت های جنگ ستارگان در قالب کمیک عرضه میشود ، داستانهایی نظیر “دوست دختر بی بی ۸″ ، ” C3PO چگونه صاحب بازوی قرمز رنگ شد” و “کاپیتان فزما چگونه از مقر استار کیلر گریخت” از جمله داستانهایی است که در فیلم اشاره ای به آن نشده اما طی کتابهای کمیک منتشر شده اند. با توجه به اینکه “دی جی” در انتهای فیلم “اخرین جدای” از معرکه گریخت به احتمال بسیار زیاد شاهد حضور او در اپیزود ۹ جنگ ستارگان نیز خواهیم بود و شاید اینبار او در شرایطی قرار گیرد که مجبور شود بین “شورشی ها” یا “محفل اول” یک طرف را یکبار و برای همیشه انتخاب کند.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *