دنباله فیلم Dune ساخته خواهد شد

یکشنبه 24 مرداد , 1400

Dune برای سینمادوستان یک فیلم بسیار مورد انتظارترین محسوب می‌شود و اکنون کارگردان و نویسنده این اثر ساخت دنباله آن را تایید کرده است.

دنباله فیلم Dune ساخته خواهد شد

دنی ویلنوو (Denis Villeneuve)، کارگردان و نویسنده فیلم Dune، کتاب اول فرانک هربرت (Frank Herbert) را به دو قسمت تقسیم کرده است. ویلنوو احتمالا این تصمیم را به این خاطر گرفته تا به صورت درست داستان کتاب‌ را به فیلم منتقل کند. در سال ۱۹۸۴ دیوید لینچ اقتباسی از این کتاب را کارگردانی کرده بود، ولی به خاطر زمان محدود فیلم‌ها، مجبور به تغییر داستان شد.

دنی ویلنوو با مجله ایتالیاییِ Venerdi مصاحبه‌ای داشته و در مورد فیلم Dune: Part Two صحبت کرد. به نظر می‌رسد که فیلم‌نامه قسمت دوم توسط جان اسپایتس (Jon Spaihts) نوشته می‌شود و در آن شخصیت چانی با بازی زندیا قهرمان داستان خواهد بود. بخشی از این مصاحبه که به ساخت فیلم دوم اشاره می‌کند در زیر قرار گرفته است.

من نمی‌توانم منتظر بمانم تا قسمت دوم Dune را فیلم‌برداری کنیم تا [تیموتی شالامی و زندیا] دوباره با هم بازی کنند و می‌دانم که در قسمت بعدی، زندایا قهرمان داستان خواهد بود.
همچنین بد نیست بدانید سریال اسپین‌آفی از این مجموعه در دست ساخت قرار دارد. این سریال با نام Dune: The Sisterhood از پلتفرم HBO Max پخش می‌شود. از آنجایی که جان اسپایتس فیلم‌نامه Dune: Part Two را می‌نویسد، دایان آدمو-جان (Diane Ademu-John) به عنوان شورانر جایگزین او شده است.

فرانک هربرت تا زمان مرگ خود شش کتاب بزرگ از سری Dune نوشته و سپس پسر او، برایان هربرت، و کوین اندرسون به نوشتن کتاب‌های بیشتری از این مجموعه ادامه دادند. از این رو اگر فیلم اول اکران موفقیت آمیزی داشته باشد، کمپانی لجندری منابع الهام زیادی برای ساخت فیلم و سریال‌ بر اساس این فرانچایز خواهد داشت.

از بازیگران نام آشنای فیلم Dune می‌توان به تیموتی شالامی، اسکار آیزاک، جیسون موموآ، خاویر باردم، ربکا فرگوسن، زندیا، دیوید باتیستا و استلان اسکاشگورد اشاره کرد. همچنین قرار است هانس زیمر افسانه‌ای به عنوان آهنگساز در ساخت این فیلم نقش داشته باشد.

فیلم Dune سرانجام در تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهر ۱۴۰۰) در سینماها و سرویس‌ HBO Max اکران خواهد شد.

منبع: theplaylist

محصولات مرتبط

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *