ساخت مستند سیدنی پوآتیه توسط اپل تی وی

ساخت مستند سیدنی پوآتیه توسط اپل تی وی

داستان زندگی سیدنی پوآتیه، کارگردان فقید، به صورت مستند از طریق استودیو فیلم‌سازی اپل اورجینال ساخته خواهد شد. مجری معروف برنامه‌های تاک شو، اپرا وینفری برای ساخت این مستند با اپل همکاری خواهد کرد و وظیفه تهیه‌کننده اجرایی را بر عهده خواهد داشت. آن‌ها به مدت یک سال است که با خانواده پوآتیه برای شروع ساخت فیلم مستند، بحث و گفتگو می‌کردند.

اعلام ساخت این مستند چند روز پس از درگذشت پوآتیه در سن ۹۴ سالگی منتشر شده است. پوآتیه که به عنوان بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان در هالیوود تبدیل به چهره‌ای شناخته شده بود، اولین سیاه‌پوست برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد در سال ۱۹۶۳ برای بازی در فیلم Lilies of the Field بود. پوآتیه در سال ۲۰۰۱ برنده جایزه گرمی نیز شد و موفق به کسب نامزدی در جوایز بی‌شماری در طول حرفه کاری خود شده بود.

پوآتیه در فیلم‌هایی همچون Porgy and Bess, A Raisin in the Sun, A Patch of Blue, To Sir, with Love, Guess Who’s Coming to Dinner و In the Heat of the Night بازی کرده بود. او همچنین کارگردانی فیلم‌هایی از جمله Stir Crazy، Hanky ​​Panky و A Warm December را بر عهده داشت.

 

ساخت مستند سیدنی پوآتیه توسط اپل تی وی

 

تهیه‌کننده و فیلمساز سرشناس، رجی هادلین، برای کارگردانی فیلم مستند قرارداد امضا کرده است. هادلین با دنیای مستند غریبه نیست، فیلم‌های متعددی از جمله The Black Godfather را سال ۲۰۱۹ را کارگردانی کرده بود که بر زندگی تهیه‌کننده موسیقی کلارنس آوانت تمرکز داشت. در حال حاضر هادلین قصد دارد دو مستند دیگر نیز برای Apple TV بسازد. او کارگردانی Number One on the Call Sheet را بر عهده خواهد داشت که بر تاریخچه حضور بازیگران مرد سیاه‌‌پوست در هالیوود تمرکز خواهد کرد و مستند دوم نیز بر سرگذشت ستاره‌های زن سیاه‌پوست در هالیوود می‌گذرد.

هادلین به غیر از فیلم‌های مستند، فیلم‌های سینمایی همچون House Party و Boomerang و قسمت‌هایی از برنامه‌های تلویزیونی The Last O.G متعلق به شبکه TBS و Black Monday متعلق به شبکه شوتایم را کارگردانی کرده بود.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *